PDA

View Full Version : Hoe het beste je gitaar/bas wereldwijd versturen? TPG/UPS/?!



HIMrazorblade
14 september 2005, 17:02
Ik heb momenteel een basgitaar te koop.
http://www.basgitaarles.nl/stingrayfretless
Nu is mijn vraag, weet er iemand wat de goedkoopste manier is om mijn bas bijvoorbeeld naar Australië op te sturen?
Alvast bedankt! :) 8-)

cesco
14 september 2005, 19:30
ik heb weleens het één en ander mogen ontvangen via GLS, waaronder een top uit duitsland. Dit was me goed(koop) bevallen, dus wellicht de moeite waard om daar eens naar te kijken!

Oude Drummer
15 september 2005, 05:20
Met GLS heb ik toevallig beroepshalve heel slechte ervaringen (16 stuks inmiddels). Slechte klachtenafhandeling. Hoop schade.
Als je goedkoop wilt versturen is TPG een goede keus. (geen documentkosten). Verzekering is vaag en waarschijnlijk beperkt.
Als je zeker wilt weten dat de operatie goed afloopt, bel dan UPS of Federal Express. Die handelen de zaak in Australie ook zelf af. Kost wel een paar centen.

sjaakies
18 september 2005, 12:33
ups heb ik goeie ervaring. houden de tracking goed bij. maar als je gaat verzenden. snaren eraf halspen los draaien. en gewoon goed inpakken
succes

olaf reijnders
18 september 2005, 13:04
Ik heb ook goede ervaringen met UPS. Alleen jammer dat ze niet onder rembours willen sturen. Ik regel de betaling via Triple Deal Payment.

groovieguitarguus
26 september 2019, 20:01
Voor mij is deze vraag weer actueel....

Heb iemand die een gitaar van me wil kopen en deze moet naar Australie.

Wie heeft er ervaring daarmee?

Erik de Perik
26 september 2019, 20:09
Ik heb het idee dat de piepschuim sarcofagen waar Chinezen hun gitaren in versturen het beste zijn. Als je de gitaar in een passende case verstuurd zou ik voor een jute zak kiezen.