PDA

View Full Version : Nitrocellulose lak; waar te koop



Bluesbreaker
14 september 2005, 14:16
Weet iemand een plek waar ze spuitbussen nitrocell. lak verkopen. Ik kan wel naar Vox gaan, maar dan ben ik meteen weer een hele dag onderweg.
Omgeving Arnhem of Drenthe zou ideaal zijn, maar andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom.

fred dons
14 september 2005, 14:42
ik koop mijn cellulose spuitbussen in Leiden dus niet echt veel dichterbij dan vox (wel de helft goedkoper)
Vox verzend die bussen geloof ik wel

chennie
14 september 2005, 15:16
ik heb ook een hele lange tijd gedaan om spuitbussen cellulose lak te vinden. Op vox na kon ik geen vinden en als ik er een vond wouden ze het niet opsturen per post ivm gevaar.
Uiteindelijk heb ik twee bussen bij vox gekocht (Dit was denk ik een kwart van de totale kosten van mn project !) Maar nog had ik niet genoeg, ben uiteindelijk maar overgestapt op een potje en dat met een penseel erop gesmeerd. Dat is uiteindelijk zeer goed geslaagd, alleen de cellulose uit het potje (ceta bever, redelijk goed verkrijgbaar) vergeelde wel meer dan die van vox (merk: clou)

Oh en even terzijde, wat ben ik ongelooflijk afgeknapt op Vox zeg, na al die roemruchte verhalen hier ben ik niets ander tegen gekomen dan onvriendelijke service (Wat wil je nou ! Wat u wilt verkopen wij niet ! klik, hoorn op de haak) en peperdure prijzen.

fred dons
14 september 2005, 16:50
als je aan cellulose in een blikje kan komen, veel verfwinkels verkopen ook van die speciale spuitbusjes waarbij een spuitbus met drijfgas
gekoppeld is aan een glazen of plastic verfcontainer zodat je zelf je eigen verf kan mengen en spuiten
(ben je nog steeds goedkoper dan Vox :wink: )

ik heb onlang een electrische verfspuit gekocht bij Praxis (voor eur 14,85 8) )en ik heb hem alleen nog maar voor watergedragen lak geprobeerd (en tot nu toe gaat dat goed) als ik eens in een dappere bui ben ga ik het ook met cellulose proberen

Bluesbreaker
28 september 2005, 15:51
Bedankt! (sorry voor de late reactie, tijdje geen internet gehad en daarna het topic uit het oog verloren)

Ik heb op mn gitaar al 6,5 lagen van vox humanas spuitbus zitten, maar de laatste laag was de spuitbus bijna leeg dus is gespetter geworden.

Ik had nog even een zaak in apeldoorn gemaild, is al een stuk dichter bij, kreeg daar het volgende antwoord:


Beste Melle,

Wij kunnen spuitbussen leveren met nitro-combilak, dus snel drogende lak.

Met vriendelijke groeten,

Ik heb er geen verstand van, maar is dit vrijwel hetzelfde of heel iets anders en kan ik het over elkaar gebruiken?

Zou iemand me als dit niet verstandig is de naam van de zaak of het adres van die zaak in leiden kunnen sturen?

fred dons
28 september 2005, 16:44
geen idee wat nitro combi is, je zou het kunnen testen op een klein stukje in een cavity van de body waar al wat cellulose is gespoten ?


maar dit is het adres van Nicolaas Verhandel in leiden
Verfindustrie Nicolaas B.V.
Zoeterwoudseweg 25c
071-5768967

chennie
28 september 2005, 17:37
ik heb ook geen idee van nitro combi. IK heb in mijn queste ooit allerlei spuitbusmengers geprobeerd te benaderen om cellulose lak voor mij te mengen, maar ik kreeg nul op request. "Dat kan niet, nee dat doen we niet, nee dat is totaal niet mogelijk blablablabla...." amateurs !

Dat adres van fred dons heb ik ook destijds uitgecheckt, maar ze wouden niet versturen per post. Succes !

Bluesbreaker
29 september 2005, 08:37
Okay, bedankt!

Ik bel vandaag die zaak in Leiden wel even of ze op voorraad hebben, kan ik mn gitaar eindelijk afmaken.