PDA

View Full Version : koch twintone maar dan anders ??



FJ1200
14 september 2005, 12:16
Ik zoek een versterker met dezelfde eigenschappen (ongeveer) als de twintone maar dan goedkoper.
- 50 watt max
- powersoak
- clean goed ook bij hoog volume
- buizen

Ik heb nu een Blues Deville welke ik goed vind klinken maar hij is te hard. Ik kan de buizen niet lekker aanspreken. Ik heb zitten denken aan een externe powersoak maar een andere lichtere kleinere versterker is ook niet verkeerd.

Wie kan me helpen.

cosmos
14 september 2005, 13:55
Wat is goedkoper? Een Twintone kun je via Marktplaats al voor 700-800 vinden hoor..

FJ1200
14 september 2005, 14:06
Dank voor je reactie.

Ik had op marktplaats wel een studiotone gevonden maar die is net iets te licht.

Ik zou graag willen kijken naar nieuw. (klinkt wel goed die prijs)

Er moeten toch alternatieven zijn. Koch is nu niet het goedkoopste merk.

iam
14 september 2005, 19:19
Dank voor je reactie.

Ik had op marktplaats wel een studiotone gevonden maar die is net iets te licht.

Ik zou graag willen kijken naar nieuw. (klinkt wel goed die prijs)

Er moeten toch alternatieven zijn. Koch is nu niet het goedkoopste merk.

die studiotone is trouwens verkocht aan mij :)
gaat aardig luid hoor!

jorrit
14 september 2005, 19:53
wat is je budget dan wel? buizenbakken zijn nou eenmaal prijzig. en dat blijven ze ook want bij transistor hoef je niets te vervangen normaal gesproken. maar het geven van je uiterste prijs is wel makkelijk. ik neem aan dat je je huidige versterker gaat verkopen?

FJ1200
16 september 2005, 10:48
Ik heb nu een goede versterker die ik of wil verkopen of wil ruilen of wil inruilen. Er moet dus niet te veel geld bij. (liefst helemaal niet)

Ik heb geen probleem met 2dehands.

edit: 700 euro ??? (ben niet zon prijzen kennen)

jorrit
16 september 2005, 16:19
zoals in de eerste reactie al gezegd, een twintone vind je wel voor 700 a 800 euro. dus ik snap je goedkoper niet meer zo erg...

FJ1200
16 september 2005, 16:26
ik kijk al even op marktplaats/speurder/ebay/2edehands maar die twintone heb ik nog niet zo goedkoop gezien. (en dus vragen of er iets anders te koop is zodat ik daar naar kan gaan kijken)

Toch bedankt voor je reactie ;)

jorrit
21 september 2005, 09:39
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=48331

jorrit
21 september 2005, 09:40
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=48331

guitartub
21 september 2005, 09:58
Denk eens aan de buizenbakken van Laney (VT30, heb ik zelf, is te gek), Traynor en zo zijn er denk ik nog wel een paar.

FJ1200
21 september 2005, 10:07
Thanks Jorrit (de enige site mwaar ik nog niet had gekeken .. schande)

Droffie
21 september 2005, 13:29
Thanks Jorrit (de enige site mwaar ik nog niet had gekeken .. schande)

[Spam on]
Die ik verkoop moet 850,- Kosten.
Is er één met de Koch/Jensen speaker.[Spam off]

FJ1200
5 oktober 2005, 11:11
Nu heb ik een twintone gevonden maar dat is een twintone 1 met celestion speaker.

Ik kijg van Koch geen reply op mijn vraag misschien kunnen jullie helpen. Wat is het verschil tussen de twintone 1 en de twintone 2 (kan ook geen foto en specs vinden van de celestion uitvoering)

vast dank

Droffie
5 oktober 2005, 11:26
Nu heb ik een twintone gevonden maar dat is een twintone 1 met celestion speaker.

Ik kijg van Koch geen reply op mijn vraag misschien kunnen jullie helpen. Wat is het verschil tussen de twintone 1 en de twintone 2 (kan ook geen foto en specs vinden van de celestion uitvoering)

vast dank

Er is genoeg over dit onderwerp te vinden op internet.
Het verschil tussen de Twintone 1 en de Twintone 2 is een extra crunch kanaal op en ik meen een switchable reverb.
Twintone 2 is nog niet tweedehands te vinden. Zijn net een paar maanden uit.

De eerste TT 1's werden uitgerust met een Celestion V30 speaker. Later verandert naar de Koch/jensen speaker.
Als ik me niet vergis is die switch in 2001 gebeurt.
Over 't algemeen is aangenomen dat de Koch/jensen speaker beter klinken.

volgende keer beter zoeken op 't forum. Hier zijn veel topics over.

PS. De twintone die ik verkoop is met Koch/jensen speaker. En is gezakt naar 800,- Euro.

jorrit
5 oktober 2005, 11:26
pff de 2 heeft wat meer opties dacht ik. maar daar zijn al wat threads over geweest. gebruik ff de zoekfuntie enzoek op twintone 2

Satriani
5 oktober 2005, 11:48
In een multitone zit toch ook een powersoak?
Kan je dan beter niet doorsparen voor een multitone, dan heb je een betere amp, met powersoak en meer dan genoeg volume voor op het podium.

FJ1200
5 oktober 2005, 11:49
Mooi dat er zo snel antwoord is. (al ga ik me een beetje dom voelen)

Over de twintone 2 is genoeg te vinden maar ik kom niet specifiek iets vinden (google) over de combinatie twintone en celestion. Als ik het goed begrijp is het uiterlijk gelijk gebleven en zou de celestion minder goed klinken. (nieuw speakertje zou de oplossing kunnen zijn)

Heren bedankt

FJ1200
5 oktober 2005, 12:02
De twintone heeft ook een powersoak (een van de dingen die ik wel weet ;) )

Droffie
5 oktober 2005, 12:22
In een multitone zit toch ook een powersoak?
Kan je dan beter niet doorsparen voor een multitone, dan heb je een betere amp, met powersoak en meer dan genoeg volume voor op het podium.

Geen mening gebasseerd op eigen ervaringen Satriani? Ten eerste klinkt de Multitone niet beter dan de Twintone en ten tweede is de Twintone hard genoeg voor op 't podium, geloof me...
De multitone is veelzijdiger met een extra kanaaltje maar dat voordeel is ie ook kwijt met de komst van de TTII.

stratokai
5 oktober 2005, 12:52
Over de twintone 2 is genoeg te vinden maar ik kom niet specifiek iets vinden (google) over de combinatie twintone en celestion.

In dit geval wordt waarschijnlijk zoeken binnen dit forum bedoeld.

Satriani
5 oktober 2005, 16:50
In een multitone zit toch ook een powersoak?
Kan je dan beter niet doorsparen voor een multitone, dan heb je een betere amp, met powersoak en meer dan genoeg volume voor op het podium.

Geen mening gebasseerd op eigen ervaringen Satriani? Ten eerste klinkt de Multitone niet beter dan de Twintone en ten tweede is de Twintone hard genoeg voor op 't podium, geloof me...
De multitone is veelzijdiger met een extra kanaaltje maar dat voordeel is ie ook kwijt met de komst van de TTII.

Nee helaas niet. Ik ben zelf ook aan het sparen voor een multitone/twintone. Ik hoor dat veel mensen over zijn gestapt van twintone naar multitone dus ik neem aan dat die dan beter is jah. Miss hadden ze het btw over de 1e serie maar goed.
Ik vind alleen dat ding er zo klein uitzien, ik bedoel looks willen toch ook wat?? :wink:
Geef je 1200 euro uit aan zo'n klein dingetje,....

Anders_Destium
5 oktober 2005, 18:05
Het is wel duidelijk dat je veel ervaring hebt met (loodzware) buizenversterkers. Ik had liever een Twintone dan een Multitone omdat het extra kanaal niets toevoegde én de Twintone erg goed te hanteren is in tegenstelling tot zo'n lomp 2x12 bakbeest. Over volume hoef je bij een Twintone écht niet te klagen, maar ja als je perse een grote versterker moet dan zou ik natuurlijk altijd gaan voor een Multitone. Succes met je hernia :wink:

Droffie
5 oktober 2005, 18:13
In een multitone zit toch ook een powersoak?
Kan je dan beter niet doorsparen voor een multitone, dan heb je een betere amp, met powersoak en meer dan genoeg volume voor op het podium.

Geen mening gebasseerd op eigen ervaringen Satriani? Ten eerste klinkt de Multitone niet beter dan de Twintone en ten tweede is de Twintone hard genoeg voor op 't podium, geloof me...
De multitone is veelzijdiger met een extra kanaaltje maar dat voordeel is ie ook kwijt met de komst van de TTII.

Nee helaas niet. Ik ben zelf ook aan het sparen voor een multitone/twintone. Ik hoor dat veel mensen over zijn gestapt van twintone naar multitone dus ik neem aan dat die dan beter is jah. Miss hadden ze het btw over de 1e serie maar goed.
Ik vind alleen dat ding er zo klein uitzien, ik bedoel looks willen toch ook wat?? :wink:
Geef je 1200 euro uit aan zo'n klein dingetje,....

Eerlijk is eerlijk. De multitone heeft toch 2 x 12 aan boord. Natuurlijk klinkt dat net even beter dan een 1 x 12. Maar toch heeft de TT in mijn ogen iets dat de multitone mist qua tone. Daarnaast als je op de 25w mode speelt op gig volume in een kroeg excelleert de TT behoorlijk. Lekker wat extra eindtrapvervorming bij je sound dat maakt buizenbakken zo sweet. En je lacht je rot met de 24 kg die hij weegt.

Overigens kan je met een extra cabje de TT heel goed uitbreiden.

Persoonlijk zou ik geen reden kunnen bedenken om over te stappen naar MT.

Satriani
6 oktober 2005, 00:51
Mwah, ik moet zowiezo alles nog testen en 1700 euro dat kost de multitone ong schud ik niet zo uit me broekzak, dus het duurt nog wel ff :wink:

iig wil ik dan een koch twintone +xtra cab of tt head + 2x12 en een multitone naast elkaar zetten en kijken of het echt veel scheelt

dml
6 oktober 2005, 06:49
MT en TTII zijn m.i. als het om het tweede kanaal gaat totaal niet vergelijkbaar. Vergeet niet dat ch.2 op de TTII niet regelbaar is. Ja, met de gain van ch.3 wel maar het blijft dus altijd een compromis. Ik heb de TTII anderhalve week geleden even aan de tand gevoeld bij FB maar ik vond de toevoeging van ch.2 niet echt een geweldige, klinkt erg gecomprest. Ik kan me niet onttrekken aan de verdenking dat Koch al zijn nieuwe versterkers een stuk "doffer" heeft gemaakt.
Ch.2 van de MT daarentegen (je moet er van houden) kun je vergelijken met het drivekanaal op een Twin, de gainstage komt NA de EQ van ch.1. Het is een vrij middige, bluesy klank.
De MT heeft weliswaar geen powersoak maar wel een pentode/triode switch waarmee je het vermogen nagenoeg halveert, dus eindbuisoversturing op 25W (bij een 50W-versie) is net zo goed mogelijk als bij een TT.

Maar inderdaad, een directe vergelijking van beide amps doet een hoop verduidelijken. Ome Kees (Dee) heeft ook een hoop verschillende Koch's staan, wellicht een tip.

Droffie
6 oktober 2005, 09:21
MT en TTII zijn m.i. als het om het tweede kanaal gaat totaal niet vergelijkbaar. Vergeet niet dat ch.2 op de TTII niet regelbaar is. Ja, met de gain van ch.3 wel maar het blijft dus altijd een compromis. Ik heb de TTII anderhalve week geleden even aan de tand gevoeld bij FB maar ik vond de toevoeging van ch.2 niet echt een geweldige, klinkt erg gecomprest. Ik kan me niet onttrekken aan de verdenking dat Koch al zijn nieuwe versterkers een stuk "doffer" heeft gemaakt.
Ch.2 van de MT daarentegen (je moet er van houden) kun je vergelijken met het drivekanaal op een Twin, de gainstage komt NA de EQ van ch.1. Het is een vrij middige, bluesy klank.
De MT heeft weliswaar geen powersoak maar wel een pentode/triode switch waarmee je het vermogen nagenoeg halveert, dus eindbuisoversturing op 25W (bij een 50W-versie) is net zo goed mogelijk als bij een TT.

Maar inderdaad, een directe vergelijking van beide amps doet een hoop verduidelijken. Ome Kees (Dee) heeft ook een hoop verschillende Koch's staan, wellicht een tip.

Hey Dennis, tijd niet gehoord... :)
Is er een tone verschil tussen de TTI en de TTII? Dat vroeg ik me af.
Idd een niet regelbare extra crunch kanaaltje, wat voegt dat toe wat een goed overdrive pedaal niet kan?
Reverb is wel schakelbaar toch?

dml
6 oktober 2005, 12:13
Klopt, ik kom hier niet zo vaak meer, tenzij het over Koch gaat. :D

Ja, ik vind dat er weldegelijk toonverschil zit in TTI en TTII. Dat is vooral te horen aan ch.3 op TTII. Een veel gehoorde klacht over het (hi)gainkanaal is dat dit te fuzzy of te scherp klinkt. Die "scherpte" zit er niet meer in. Ik speel op mijn Powertones altijd met de toonregeling nagenoeg neutraal. Op TTI kreeg ik "mijn" geluid ook op dezelfde manier, op TTII moet ik echt de treble een stuk verder open draaien maar dan nog zit die gehaatte Koch-rand er niet meer in. En die rand is m.i. een gemis. Anderzijds kan ik me voorstellen dat de TTII hierdoor een wat breder publiek zal aanspreken.

Het crunchkanaal voegt in mijn optiek dus weinig toe t.o.v. een goed overdrivepedaal, tenzij je blij bent met het geluid van dat kanaal. Kan best zijn dat je genoegen neemt met zo'n "preset"-sound. Kijk, dat kanaal klinkt best goed maar voor mij persoonlijk voegt het niets toe omdat er niets in te stellen valt. Misschien heeft Koch voor dit doeleinde een interne potmeter ingebakken, ik weet het niet. Feit is echter wel dat dit één van de meest veelzijdige amps is die je voor dit geld kan krijgen. En ook nog compact. En volledig buizen. En ja, de Reverb is nou ook voetschakelbaar. En nu ook de keuze tussen een parallelle en serieële FX-loop.

Droffie
6 oktober 2005, 12:26
Ja dat hoor ik vaker dat ze 'm te scherp vinden. Da's het befaamde Koch randje? Persoonlijk vind ik dat wel lekker. Ik heb nooit problemen door de mix te komen. En trouwens die presence knop zit er niet voor niets. Die kan ook terug gedraaid worden. :D

Ik ga binnenkort ook maar eens de TTII aan de tand voelen. Alhoewel in me niet kan voorstellen dat ik mijn TT weg doe...

FJ1200
6 oktober 2005, 12:42
Die laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. :o

Droffie
6 oktober 2005, 13:07
Die laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. :o

Voor de duidelijkheid, die Twintone die ik verkoop is niet van mij maar van een kennis.
Mijn TT gaat echt de deur niet uit.... :wink:

FJ1200
6 oktober 2005, 13:45
ah nu begrijp ik het. :)

iam
9 oktober 2005, 17:29
ik doe mijn koch studiotone weer weg wegens financiele redenen en met pijn in het hart

FJ1200
25 oktober 2005, 14:44
Ik krijg nu een Twintone Top aangeboden zonder kabinet.

Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer.

Is er iets tegen een top. (volgens mij is het best moeilijk om hier een 2de hands goed klinkend kabinet bij te vinden)

Ik ben de weg kwijt :???:

Droffie
25 oktober 2005, 15:05
Geen paniek.
Er is helemaal niets tegen een top. Als je een mooi prijsje kan regelen doen natuurlijk.
De koch/jensen speakers klinken erg goed bij de Twintone. Los cabinetje zijn niet vaak 2ehands te vinden maar ze zijn er wel.

FJ1200
23 november 2005, 11:52
Ik heb een Top gekocht.

Morgen mag ik m ophalen.

ken nie wachten :)

wytz
23 november 2005, 12:07
congrats ! een goede keuze !

jorrit
23 november 2005, 12:08
gefeliciteerd man! heb je al een kast op het oog?

FJ1200
23 november 2005, 12:22
Thanks

en Nop ik heb nog geen cabinet.,

Ik ben nog aan het twijfelen over kopen of zelf bouwen. Ik wil eigenlijk 2 x een 1x12 cabinten zodat ik wat flexibeler ben maar ik zou nog niet weten hou ik dit moet maken (loopt al een topic in "wekbank")

Ibanez RuleZ
23 november 2005, 12:57
bouw een 2*12 kast... de hoeveelheid werk die 2 losse 1*12 kabinetjes oplevert is best veel (k heb ervaring).

harrald

vidar
24 november 2005, 20:05
Ik zit ook behoorlijk op de TTII te gasse maar vroeg me af of het misschien mogelijk is om (bij koch of ergens anders) een Pentode - Triode Switch in te bouwen. Stel je voor een koch op 12,5 watt! daarbij trekt ook de wat meer vintage klank van triode mij wel aan.
Kan ik dit ergens laten doen? Wat zou zo'n ingreep dan ongeveer gaan kosten?

(sorry dat ik je draadje steel maar ik dacht.. nu we het er toch over hebben!)

FJ1200
28 november 2005, 10:07
Ik steel m weer terug.

De twintone top die ik net heb gekocht heeft 2 outputs voor 2 cabinets (wat is het leven toch mooi)

Ik heb ook al een kabinet met een jensen speaker (1x12)

Ik ben blij