PDA

View Full Version : Losse eindtrap met AC-30 feel - welke?



ruezzz
14 september 2005, 11:39
Beetje rare vraag misschien.

Maar, ik heb een Marshall JMP-1 gescoord op Ebay en wil er een stereo-eindtrap bij. Ook wil ik er t.z.t. een VOX pedaal als pre-amp bij in een midi-loopswitcher. (De VOX Over the Top Boost (AC-30) als ie uitkomt in NL tenminste...)

http://www.korg.co.jp/KID/VOX/COOLTRON/overTheTop.html

Wat voor eindtrap zou goed passen bij deze preamps - en dan vooral bij de VOX AC-30 pre-amp, om zo een complete AC-30 te benaderen?

Cheers, RuezzZ

Koekje
14 september 2005, 14:14
oke, ik antwoord even niet op je vraag, maar waarom koop je niet gewoon een AC30 ?

ruezzz
14 september 2005, 14:24
ik heb een AC-30...

Heb jarenlang op een Engl Savage 120 gespeeld, maar ben nu helemaal aan de Vox...
Aangezien de Vox niet echt clean te houden is wil ik 2 preamps in mijn rack bouwen (gebruik het rack nu alleen voor pedalshelfs en fx-processors). Ik wil de JMP-1 voor clean en (highgain)lead gaan gebruiken en de Vox pre-amp voor crunch en 'normale' lead.

Afhankelijk van de grootte van de gig zou ik dan of de AC-30 of het rack met 4 x 12 of beide meenemen.

Beetje ingewikkeld misschien - ben nog een beetje aan het puzzelen wat het beste is...

Negative K3 fan
14 september 2005, 15:14
het principe van de losse feel van de ac30 eindtrap (combinatie van het ontbreken van terugkoppeling(1), kathode bias(2), buizen gelijkrichter(3)) is in principe heel goed te modificeren (1> draadje doorknippen, 2>draadje doorknippen en een weerstand inbouwen, 3> weerstand in de b+ zetten) in welke eindversterker dan ook. Bedenk ook dat de el84 chime een onderdeel van het geluid is (yellowjackets, dan heb je ook meteen automatisch kathode bias)...