PDA

View Full Version : Vraag over verschil voltage USA-NL...



Bruvtilov
13 september 2005, 23:32
Hallo allemaal,

Ik heb laast via Ebay een Electro-Harmonix Octave Multiplexer en een Tech21 Trademark 60 versterker aangeschaft uit de VS. Ze moeten nog aankomen, maar zojuist bekroop het gevoel dat ze wellicht hier niet bruikbaar zijn vanwege voltageverschillen. Sta ik voor een behoorlijke ombouwrekening?

Hel, je wordt zo hebberig van al dat moois wat je op Ebay ziet! Had ik maar eerst nagedacht! :evil:

Lenweë Míriel
13 september 2005, 23:47
als het goed is hebben ze daar 110 volt en meer ampere en 60hz
dus regelrecht in het stopcontact gaat niet.
verbouwen is natuurlijk wel mogelijk.
kan wellicht wel een duur grapje worden.

Jerre
13 september 2005, 23:49
Hebben ze daar geen transformatoren voor hier ?
Want als die kerels van Amerika in Europa komen optreden met hun apparatuur hebben zij ook dit probleem he, en daar slagen zij toch in dus ...

Robbert
14 september 2005, 00:36
Ampère maakt geen drol uit, voltage wel. Mogelijk dat de 50/60Hz frequentie ook een rol speelt omdat het een digitale amp is.

Maar Peevee had eens een mooie step-up trafo gevonden. Doe maar eens zoeken :)

Wormaap
14 september 2005, 00:46
Kun je gewoon een verhuistrafo voor kopen, kost wel weer wat meer :)

Butcher
14 september 2005, 04:34
Hebben ze daar geen transformatoren voor hier ?
Want als die kerels van Amerika in Europa komen optreden met hun apparatuur hebben zij ook dit probleem he, en daar slagen zij toch in dus ...

Amerikanen in Europa huren hun backline, of kopen een aparte speciaal voor Europa.

lorenz
14 september 2005, 17:54
als je een er een transformator tussen steekt, dan isser geen probleem...

AART
14 september 2005, 18:01
Hebben ze daar geen transformatoren voor hier ?
Want als die kerels van Amerika in Europa komen optreden met hun apparatuur hebben zij ook dit probleem he, en daar slagen zij toch in dus ...

Amerikanen in Europa huren hun backline, of kopen een aparte speciaal voor Europa.

verhuistrafo?

pennywise gast speelde hier gewoon met zijn normale set-up.

mayniac
14 september 2005, 18:59
pennywise gast speelde hier gewoon met zijn normale set-up.

Dat kan wel als je een voltage selector op je versterker hebt zitten. Maar met pedalen en de meeste rack-equipment is dat toch echt onmogelijk denk ik.

vester86
15 september 2005, 00:11
juist niet, vrijwel alle pedaaltjes werken op 9 volt, sommigen op 18 en heel soms op een ander voltage. kwestie van een andere (europese) adapter en klaar...

urezna
18 september 2005, 15:21
Ik zou eerst effe kijken op de meegeleverde adapter, het kan zijn dat die zowel 110 V als 230 V aankan, dat zie je tegenwoordig heel veel, kijk maar eens naar adapters/opladers voor digitale camera's, mobile telefoons en laptops...... daar heb je alleen maar een stekker-verloopje nodig en klaar, en die kosten bijna nix.... :-)
maar dan zou dat wel aangegeven moeten zijn op de adapter zelf.....

mayniac
18 september 2005, 15:43
juist niet, vrijwel alle pedaaltjes werken op 9 volt, sommigen op 18 en heel soms op een ander voltage. kwestie van een andere (europese) adapter en klaar...

Dat weet ik ook wel, maar dat is dus niet dezelfde setup... :D

vester86
19 september 2005, 16:42
zie jij het verschil tussen een europese en een amerikaanse adapter, als pennywise 2 meter hoger op een podium staat en jij ergens op de zoveelste rij in het publiek?? :razz:

sjaakies
19 september 2005, 18:57
bij sommige versterkers kun je zo switchen bijv. bij koch zit er gewoon een schakelaar bij de printplaat succes ermee

Noot Muskaat
19 september 2005, 19:04
Er is eigenlijk maar één manier om helemaal zeker te zijn van je zaak, alles gewoon weer te koop aan bieden op Ebay en hier naar de winkel gaan en iets moois kopen. :wink:

HaTim
20 september 2005, 10:06
Een verhuistrafo werkt. Ga naar de plaatselijke electronicawinkel en vraag voor een verhuistrafo die 220Volt in 110 Volt omzet. Hij moet minimaal 300 Watt zijn. Ik heb ook een amp uit de VS. Gaat prima zo.

Epic
20 september 2005, 12:08
Kijk hier bij specifications (AC input power): http://www.stevesmusiccenter.com/Tech21Trademark60.html blijkbaar dus gewoon switchable.

Volgende keer wel bij amps posten hè :wink:

Bruvtilov
20 september 2005, 22:17
Bedankt voor jullie behulpzaamheid!

Robert

U96
20 september 2005, 23:51
Hier:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=2967

Werkt perfect als je geen randaarde nodig hebt en een laag wattage apparaat aansluit.

Jur