PDA

View Full Version : Behringer BCA-2000



lampz
13 september 2005, 22:17
Ik heb een probleem met mijn Behringer BCA-2000. Ik heb het apparaat op mijn notebook aangesloten, en op zich werkt 'ie okee, ware het niet dat als ik bijv. in Mediaplayer (maar ook in elk ander programma) iets afspeel, hij er na 20-40 sec. mee ophoudt. Als ik dan weer opnieuw het nummer start (op dezelfde of een andere plek) doet hij het weer voor dezelfde tijd. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast vriendelijk bedankt!

harrie-beton
14 september 2005, 18:59
mmm, ik heb meer informatie nodig.

Ik denk aan buffer probleem..
Om te beginnen, is je notebook snel genoeg en heb je usb 2?
Heb je xp plus alle updates?



voor specs over die 2000: http://www.ms-ab.de/ProduX/Recording/Computer/Behringer_BControl_Audio_BCA2000_EN.htm

lampz
17 september 2005, 12:51
Dit is mijn notebook: http://hardware.kelkoo.nl/b/a/ps_12144064/113501.html. Ik gebruik de USB2.0 poort en ik heb alle updates van XP. Ook heb ik de nieuwste driver van de BCA-2000.
Wat me trouwens opviel toen ik ging zoeken naar de specs voor deze laptop, is dat ik bij Systeemeigenschappen -> Algemeen zag dat volgens Windows mijn kloksnelheid slechts 792 MHz is. Klopt dit wel? Alvast heel erg bedankt :)

harrie-beton
17 september 2005, 13:30
door dxdiag te runnen zie je beter wat je laptop is qua snelheid.

Maar eh die link verwijst niet naar je laptop - ik spreek gewoon nederlands en engels dus je mag ook gewoon zeggen wat het is...

kan zijn dat je laptop niet zo snel is maar gezien de ervaringen van het forum met Behringer kan het ook niet zo'n goed ding zijn.
Probeer eens het ding uit op een andere computer - werkt het daar wel??

lampz
17 september 2005, 13:40
Dit zijn de specs van mn laptop:

Categorie Laptop
Merk Acer
Type Processor Athlon 64
Processor snelheid 3 GHz
Hoeveelheid Geheugen 512 MB
RAM Type DDR RAM
Grootte Harde Schijf 80 GB
Optische opslagtype DVD±RW
Diagonal Screen Size (inches) 15.4 "
Kleurdiepte 24-bit (16,7 milj. kleuren)
Max. resolutie 1280 x 800
Technologie WXGA TFT Aktieve Matrix
Batterij technologie Lithium-Ionen

Dus mn laptop zou in theorie snel genoeg moeten zijn... Dus ik vind het wel raar dat ie bij Windows dan die specs geeft. Ik zal dat progje straks is runnen. Over die Behringer heb ook ik goede en slechte dingen gehoord, maar de slechte dingen waren alleen vóór de driverupdate en de goede dingen vooral ná de driverupdate, die schijnt een wereld van verschil te hebben gemaakt.

lampz
17 september 2005, 13:42
Volgens dxdiag zijn dit mn specs:

Machine name: AMD
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire 1520
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~1.8GHz
Memory: 510MB RAM
Page File: 180MB used, 1064MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

En nu ik nog een keer bij de systeemeigenschappen kijk is de kloksnelheid ineens 1.58 GHz... :S

lampz
17 september 2005, 15:31
Ik heb m nu ff op de andere computer aangesloten en daar werkt ie perfect... Tenminste, ik heb nu nog alleen het afspelen getest maar dat doet ie gewoon zoals t hoort. Specs van deze computer:

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
System Manufacturer: MAXDATA
BIOS: Award Modular BIOS v6.0
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 193MB used, 1057MB available

Een flink snellere processor dus, en een Intel ipv een AMD. Op de doos van de Behringer staat:

System requirements: computer windows PC with USB connector (heb ik), Operating System WinXP (heb ik), Intel Pentium Processor 1,2 GHz or better.

Nu heb ik geen Intel Pentium, maar met een AMD met 1.8 GHz zou die t toch ook gewoon moeten trekken? Zeker omdat om nu nog even om alleen afspelen ging en al helemaal omdat ie net helemaal geformatteerd is en er alleen de geupdate Windows en de driver van Behringer opstaan... 't Probleem zit m dus in de notebook... Maar ja... Iemand een idee hier?

P.S. Sorry voor het onoverzichtelijke posten maar ik moest gewoon even een hoop kwijt op verschillende tijden...

harrie-beton
17 september 2005, 16:17
Het is een nieuwe installatie van Windows zeg je, en je hebt de laatste drivers. Dan durf ik weinig over de ondeugdelijkheid van windows te zeggen.

Om die processor hypthese te testen moet je de behringer aansluiten op een vrij langzame pc, liefst tussen de 1 en 1,4 gigahertz

Lukt dat ergens? Iemand in je kennissenkring met zo' n ding?

harrie-beton
19 september 2005, 14:51
heb je verder dingen op je notebook geïnstalleerd?


Ooit systeembeheerder geweest (1996-2001) en ik beunhaas nog wel eens.
Ik had zaterdag nog een nieuwe pc met de nieuwste Norton (Symantec) anti virus - anti spam - firewall pakket....

Dat pakket richtte meer schade aan dan menig virus, pc langzaam, vastlopers en erg veel meldingen "we hebben succesvol een cookie tegenhouden".

Na de-ïnstallatie liep ie weer als een trein.

lampz
19 september 2005, 17:31
heb je verder dingen op je notebook geïnstalleerd?


Ooit systeembeheerder geweest (1996-2001) en ik beunhaas nog wel eens.
Ik had zaterdag nog een nieuwe pc met de nieuwste Norton (Symantec) anti virus - anti spam - firewall pakket....

Dat pakket richtte meer schade aan dan menig virus, pc langzaam, vastlopers en erg veel meldingen "we hebben succesvol een cookie tegenhouden".

Na de-ïnstallatie liep ie weer als een trein.

nee, helemaals niets... ik had alleen mn draadloze internetverbinding ingeschakeld om de drivers en updates te downloaden + dit forum op de hoogte te houden...

bert k
19 september 2005, 17:38
Blijf niet te lang alleen op die processor zitten. Ik heb dezelfde AMD proc, maar dan in een desktop, en die draait al mijn audiospul prima, razendsnel zelfs. Vroeger een AMD 1800 gehad, die op 1200 (?) mhz draaide, en ook nooit problemen. Conclusie ligt voor de hand dat het probleem ergens anders zit.
Helaas geen idee waar, sorry...

(O, over dat je proc maar 763 mhz draaide: misschien was hij wat te warm geworden. Dan kan hij in een lagere versnelling zijn gezet.)

lampz
19 september 2005, 19:59
de processor is gewoon het enige dat ik kan bedenken... hij zou t gewoon moeten doen... :(

bert k
19 september 2005, 22:34
Geheugen? IRQ's? Software op de achtergrond? Internetverbinding actief? Firewall?

Wat ik al zei, die proc is goed zat. Mss (ik hoop het niet) een brakke Behringer. Ik heb wel slechte verhalen gehoord.

lampz
20 september 2005, 10:21
Geheugen? IRQ's? Software op de achtergrond? Internetverbinding actief? Firewall?

Wat ik al zei, die proc is goed zat. Mss (ik hoop het niet) een brakke Behringer. Ik heb wel slechte verhalen gehoord.

heb net via msconfig alle programma's die bij t opstarten ingeschakeld worden uitgezet, en ik heb mn internetverbinding uitgezet en ik heb geen firewall lopen ivm router, en nog steeds hetzelfde probleem... een brakke behringer lijkt me vreemd aangezien ie t wel op de andere computer doet...

heb al een mailtje naar de vraagbaak van behringer gestuurd, is kijken wat die er over te zeggen hebben... anders vanmiddag maar eens even acer bellen...

bert k
20 september 2005, 11:38
Ja, das waar, dat zei je. Het moet toch iets in de laptop zijn. Sorry, verder geen idee.

lampz
20 september 2005, 12:17
Ik heb zojuist even acer gebeld, maar die konden me niet verder helpen... 't Enige wat zij konden bedenken waaraan zij iets konden repareren is de USB poorten... Ik werd aangeraden met Behringer contact op te nemen, maar daar is natuurlijk weer geen telefoonnummer van te vinden... Dan maar ff Rock Palace bellen denk...

duckman
30 september 2005, 12:24
laptops CPU's gaan ook terug in snelheid als je op batterijen werkt ipv netspanning.
Bij intel heet dat speedstep dacht ik...

Heb je iets draaien dat je harddisk checked ... dat was het wel een keer bij mij namelijk.( defragt tools asl diskkeeper, AV scanner, anti spyware of zo??)

Succes.

mazzel,
Arjan

lampz
30 september 2005, 14:45
Ik heb het apparaat inmiddels bij de winkel omgeruild voor een Phonic Helixboard, wat tenminste échte plug en play was -> aanrader!

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties!