PDA

View Full Version : GP-16, FC-100 en Midi



fhensen
13 september 2005, 21:32
Ik had deze ook al staan bij effects, maar nu probeer ik het hier.

Ik wil een GP-16 (ja, oud....) combineren met mijn Hughes & Kettner Tubeman Plus (met midi module). De FC-100 heeft een RRC connectie rechtstreeks met de GP-16, maar op de GP-16 heb je ook de normale Midi in, out en tru connectors.

Werkt deze GP-16 ook met andere midi controllers, zoals mijn ART X-15, want ik heb op harmony-central gelezen dat hij alleen maar werkt met de FC-100.......? En aangezien MIDI een wereldwijde standaard is moet dat volgens mij geen probleem zijn

Setup: ART x-15 -> H&K -> GP-16 voor de midi kabel.

Gitaar -> H&K -> GP-16 -> Peavey classic 50/50 voor het geluids-signaal.

Ik ga de GP-16 alleen gebruiken voor chorus, delay, reverb en andere modulatie, niet voor de fuzz, overdrive en distortion

Frank

harrie-beton
21 september 2005, 14:25
Ik heb een ROLAND GP gehad en die wou gewoon via MIDI wisselen van geluidsbanken.

Dus dat moet kunnen.

Tja, die dingen zijn uit eind jaren 80! Of je in 2005 tevreden bent dat weet ik niet... Ik vond het ook irritant dat het schakelen tussen 2 sounds op die dingen vrij lang duurt (halve seconde bijna)

fhensen
27 september 2005, 20:41
Is dat schakelen lang bij Midi bediening? Ik heb namelijk ook de FC-100 mk II en die schakelt vliegensvlug. Ik merk geen vertraging.

Frank

harrie-beton
27 september 2005, 21:19
nou die vertraging zit in de GP, bovendien heeft een GP een dynamiek van een nijlpaard

outside
4 maart 2006, 20:36
hallo, een oude topic even terug boven water halen...
Ik ga binnenkort de boss gt-8 kopen. Daar zitten switchen op voor channel te selecteren + 1 naar keuze in te stellen + input voor een dual footswitch of een expressie pedaal. Ik zou dar liefst een expressiepedaal insteken dus dan zit ik met de switchen voor channel + slechts 1 naar keuze. Nu zie ik hier in de winkel een 2e hands roland fc-100 staan voor 25 euro (goede prijs?).
Kan ik deze gebruiken om nog meer footswitchen te hebben die ik elk kan instellen? Ik heb al zo'n programmatje gedownload op pc waarin je patches voor de boss gt-8 kan maken, en daar kan je bv zeggen: reverb aan/uit schakelen door midi nr zoveel of tuner aan/uit met midi nr zoveel of... Dus volgens mij moet het lukken...