PDA

View Full Version : Nieuwe amp Blues Deville 4*10



Tupelo
13 september 2005, 20:14
Heb 'm gekocht. Fijne amp. Stuk minder features dan mijn the Twin maar daarvan gebruikte ik toch niet veel. Het is wel wennen om weer met een drive & mastervolume te werken. Pots! Pots hebben enorm veel invloed vergeleken met mijn Twin; sta ervan te kijken hoeveel toon je bij & uit kunt draaien, zo significant verschil! Lijkt sowiezo alsof het allemaal wat meer mid & hoog heeft dan de Twin. Reverb, ben ik echt helemaal into! Op mijn Twin speelde ik vaak met mijn reverb helemaal open, kom hierop niet verder dan 7 of 8, prachtig ik realiseer me dat ik dat het meeste heb gemist de laatste maanden dat ik op een transistor-amp speelde. Boost valt niet tegen, scheurt toch nog wel aardig maar ik heb toch mijn compressor/sustainer maar te ruil aangeboden voor een DS-1. Enige probleempje is input-jack 1. Die is nogal gammel. Moetzen ze 1st nog even fixen voor me voor ik 'm meeneem. Heb 3 maanden garantie. De komende drie maanden ga ik mezelf aan de opnames van de band wijden. Kon ik lang niets mee zonder lekkere versterker. Komt wel goed uit, ding de komende maanden eens flink op zijn staart trappen. Als er iets mis mee is moet het duidelijk worden binnen die 3 maanden. Eindelijk weereens knallen met die boel :)

ben79
13 september 2005, 20:16
lees ik er nu over of heb je niet gezegd welke versterker je gekocht hebt.

Tupelo
13 september 2005, 20:17
Klopt :) Forum werkte ff niet mee dus heb deze geknipt in een topic die ik al geopend had.

rocker_71
15 september 2005, 16:37
staat toch in de titel: Blues Deville 4*10
:razz:

marc_o
15 september 2005, 21:26
Logisch dat je meer hoog en mid hebt, want daaraan zullen de 10"speakers flink meewerken.
Het is een toffe amp die bovendien goed op pedalen reageert, dus ik zou zeggen: Heel veel plezier ermee!

Jerre
15 september 2005, 22:14
Dijk van een amp!
Veel plezier ermee!

Tupelo
16 september 2005, 00:04
Ben ook blij dat ik weer back in business ben. Heb alleen wat nare ervaringen achter de rug met mijn laatste 2 amps. Hoop dat deze wat minder mysterieuze defecten zal vertonen. Ben in 1e instantie wat huiverig om 'm te fokken.

Tupelo
17 september 2005, 17:03
Kolere dit gaat lekker. :) Wat een toon heeft dat ding zeg, geloof dat ik de juiste settings voor mijn gitaar begin door te krijgen. Wel moeilijk om 'm echt clean te houden & tegelijkertijd moeilijk om op een laag volume distortion te krijgen; distortionpedaaltje is dus wel een vereiste. Ga het 1st met een DS-2 proberen, nog aanraders?