PDA

View Full Version : Gitaren - Prijs/kwaliteit



bon_jovi
13 september 2005, 19:27
Ja Hallloooo, Hier ben ik weer,

Ik heb wa op het net gezocht en wel enkele leuke gitaren gezien, welke zou het beste zijn als beginnersgitaar zo'n setje lijkt me niet echt kwalitatief goed.

Welke van deze lijst is aan te raden prijs/kwaliteit -: (als je de prijs nieuw/2de hands weet mag je het ook altijd posten)

Fender Squier Bullet '89 - 150 euro
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=47151

Ibanez GRX70

Yamaha Paciffica (of zoiets)

Washburn x series ( x20 / x50q prijs?)

London City Spitfire 1
www.jic.nl

London stratmodel

London Hurricane 2

Aria mac series

Aria STG series

Welke zijn aan te raden als beginnersgitaar Prijs/kwaliteit of welke absoluut af te raden?

Mvg - dank
Andy - BON JOVI FOREVER

Jax
13 september 2005, 19:32
De Pacifica's zijn zoiezo goede beginnersgitaren. London City maakt voor het geld ook goede instrumenten. Aria heeft ook wel wat leuke gitaren, maar dan moet je niet de goedkoopste van de goedkoopste nemen.

Letsgo21
13 september 2005, 19:35
stomme dbblposts :evil:

bon_jovi
13 september 2005, 19:40
FAQ...

Ja ik ken de FAQ sectie maar wou meer over deze gitaren weten. daarom. Op de duur kun je nix meer posten 8-)

Toch bedankt

bon_jovi
13 september 2005, 19:42
En die squier Bullet strat 89 voor 150 leukt me ook wel iets leuks - iemand ervaring mee, lijkt me een koopje of niet?

Orpheo
13 september 2005, 19:50
in de faq staat dat. alle goedkope(re) gitaren zijn brandhout, ga daar maar vanuit. en soms een goeie, maar das meer uitzondering dan regel.

maarten69
13 september 2005, 19:53
en de faq is heilig!

bon_jovi
13 september 2005, 19:56
in de faq staat dat. alle goedkope(re) gitaren zijn brandhout, ga daar maar vanuit. en soms een goeie, maar das meer uitzondering dan regel.

Ja dat is een feit maar ge moet ergens beginnen, het is een beetje zoals Bargain Hunt :lol: Maar wat is goedkoop vanaf wanneer kom je in de betere 300/400 mss in occasie, hangt soms ook van merk enzo af hé?

Letsgo21
13 september 2005, 19:56
mijn eerste "gitaar" was een set van volcano :oops:

man wat een rommel is dat zeg, eerst maanden zitten prullen en maar denken "shit ligt het nu echt aan mij???"

op dit moment heb ik een lite ash strat en een blues junior: supercontent van!!

mijn bedoeling is gewoon zoals hierboven al stond: goedkoop is 99/100 brol, koop een 2dehands strat en een cube30 versterker en je hebt heel wat kwaliteit voor je euro's

btw, als'k moest kiezen tss wat in je post staat zou'k voor de london city gaan :wink:

Letsgo21
13 september 2005, 19:59
...

Grungekid
13 september 2005, 20:00
En die squier Bullet strat 89 voor 150 leukt me ook wel iets leuks - iemand ervaring mee, lijkt me een koopje of niet?

alleen de standard series van squier zijn redelijk goed, beginnen rond de 260 euro en hoger

Letsgo21
13 september 2005, 20:01
En die squier Bullet strat 89 voor 150 leukt me ook wel iets leuks - iemand ervaring mee, lijkt me een koopje of niet?

alleen de standard series van squier zijn redelijk goed, beginnen rond de 260 euro en hoger

idd prijs/kwaliteit ni slecht

Orpheo
13 september 2005, 20:05
@ t.s.

ik zeg ook niet dat je nu gelijk een gibson les paul customshop of een fender timemachine strat moet kopen ofzo, maar tis voor jezelf gewoon beter om iets duurder in te zetten dan 150 euro. london city voor 200 ofzo is al STUKKEN beter. in dit geval is goedkoop in the long run extreme duurkoop.

bon_jovi
13 september 2005, 20:09
@ t.s.

ik zeg ook niet dat je nu gelijk een gibson les paul customshop of een fender timemachine strat moet kopen ofzo, maar tis voor jezelf gewoon beter om iets duurder in te zetten dan 150 euro. london city voor 200 ofzo is al STUKKEN beter. in dit geval is goedkoop in the long run extreme duurkoop.

Ok mn voorkeur begint stilaan toch ook zelf naar een london te gaan,... kan je met een hurricane2 vb. bon jovi songs genre spelen? en wanted dead or alive?

ben79
13 september 2005, 20:39
kijk bvb eens naar tweedehands fender strats ofzo, goedkop en goed..(spam) zie men onderschrift (spam) :D

Acajou
13 september 2005, 20:43
in de faq staat dat. alle goedkope(re) gitaren zijn brandhout, ga daar maar vanuit. en soms een goeie, maar das meer uitzondering dan regel.

Wat een gelul, maar goed wat mag je anders verwachten voor een merkenkoper. Juist dan betaal je meer dan de kwaliteit waard is.

bon_jovi
13 september 2005, 21:05
kijk bvb eens naar tweedehands fender strats ofzo, goedkop en goed..(spam) zie men onderschrift (spam) :D

you've got a pm :)

Harry
13 september 2005, 21:35
wat je ook doet, laat die bullet maar lekker liggen.

bon_jovi
13 september 2005, 22:00
ok heb ek van mn lijstje geschrapt ;)

Fvddungen
13 september 2005, 22:08
Ik heb ook nog een leuke set te koop voor niet al te veel geld. Zie mijn onderschrift.

LIGNUMdrummerke
13 september 2005, 22:32
is lekkere set quint, aanradertje dus bon_jovi