PDA

View Full Version : advies



floyd
13 september 2005, 15:41
Ik zou graag mijn eerste buizen versterker willen aanschaffen.
Nou heb ik al een aantal topic's doorgelezen , en daar uit blijkt dat ze voor op slaapkamer niveau erg hard gaan ?

ik speel op gitaarles vaak op een JCM2000 DSL401 40w. En ik moet zeggen dat ik dit wel een fijne versterker vindt...

Even kort samengevat

Ik speel op een fender strat (mex) en heb nu een marshall mg 30.
Op die mg raak ik een beetje uitgekeken....en nu zoek ik dus iets anders.
Maar waar begin ik :s

-hoveel watt
-Moet wel een combo zijn
-budget tot 800 euri

Verder ben ik een groot liefhebber van Pink floyd (periode 69 t/m 77)
Het geluid van david gilmour spreekt mij erg aan......
het moet gewoon een amp voor goede classic rock!


Mvg Rik

DREAMMACHINE
13 september 2005, 15:51
kijk dan eens naar de wat oudere marshall combo's. Met buizen heb je aan 50 watt echt genoeg om gewoon live mee op te treden.

Die dsl is prima en veelzijdig, maar zelf zou ik voor een jcm800 gaan voor een classic rock sound of verder zoeken naar een silver jubilee versie combo ( zie je af en toe 2e hands nog wel langs komen).

als je nieuw wil kopen kom je waarschijnlijk idd op die dsl401 uit gezien je budget.

....test iig ook ff een vox ac30cc die ook wel in je budget valt, misschien is dat wel wat voor je.

vidar
13 september 2005, 16:35
dr staat ook nog een marshall silver jubilee combo op marktplaats voor 800 euro, ff testen! Ik hoor er veel goede dingen over.

http://verkopen.marktplaats.nl/useradmin/mymarktplaats.php?f=add&favid=1606965

floyd
13 september 2005, 16:45
kijk dan eens naar de wat oudere marshall combo's. Met buizen heb je aan 50 watt echt genoeg om gewoon live mee op te treden.

Die dsl is prima en veelzijdig, maar zelf zou ik voor een jcm800 gaan voor een classic rock sound of verder zoeken naar een silver jubilee versie combo ( zie je af en toe 2e hands nog wel langs komen).

als je nieuw wil kopen kom je waarschijnlijk idd op die dsl401 uit gezien je budget.

....test iig ook ff een vox ac30cc die ook wel in je budget valt, misschien is dat wel wat voor je.

:P ohja ook wel belangrijk om te vermelden , het is voor in huis/slaapkamer

floyd
13 september 2005, 16:45
kijk dan eens naar de wat oudere marshall combo's. Met buizen heb je aan 50 watt echt genoeg om gewoon live mee op te treden.

Die dsl is prima en veelzijdig, maar zelf zou ik voor een jcm800 gaan voor een classic rock sound of verder zoeken naar een silver jubilee versie combo ( zie je af en toe 2e hands nog wel langs komen).

als je nieuw wil kopen kom je waarschijnlijk idd op die dsl401 uit gezien je budget.

....test iig ook ff een vox ac30cc die ook wel in je budget valt, misschien is dat wel wat voor je.

:P ohja ook wel belangrijk om te vermelden , het is voor in huis/slaapkamer

Fumi SG
13 september 2005, 16:48
JCM 2000 DSL 201 dan?

floyd
13 september 2005, 21:57
JCM 2000 DSL 201 dan?

Lijkt een goede optie! is dit kwalitatief ook een goede versterker ?

jorrit
14 september 2005, 11:42
check ook de koch studio tone / twintone of mulitone als dat in je budget valt..

Lucky
14 september 2005, 12:01
hmmmm.
http://www.legendarytones.com/marshall's_all-tube_20_watt_combo_-_jcm_2000_dsl_201.htm
Persoonlijk vind ik het nogal veel geld voor deze versterker.
Ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn tweedehands studioseries boogie en dat is toch echt wel een veel betere el84 amp.

Een leuk Fendertje. voor 800 kun je wel een leuke silverface krijgen. maar dan moet je je overdrive tones wel uit een kistje halen...maar goed...dat doet Gilmour ook:

http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/pink_floyd/signal.png

:D

maar met een phase 90, een beetje delay en een rat kom je heel erg in de buurt bij zijn geluid. goed leren benden. zoek de solo van Time uit dan verleer je het nooit meer.

Lucky
14 september 2005, 12:01
hmmmm.
http://www.legendarytones.com/marshall's_all-tube_20_watt_combo_-_jcm_2000_dsl_201.htm
Persoonlijk vind ik het nogal veel geld voor deze versterker.
Ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn tweedehands studioseries boogie en dat is toch echt wel een veel betere el84 amp.

Een leuk Fendertje. voor 800 kun je wel een leuke silverface krijgen. maar dan moet je je overdrive tones wel uit een kistje halen...maar goed...dat doet Gilmour ook:

http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/pink_floyd/signal.png

:D

maar met een phase 90, een beetje delay en een rat kom je heel erg in de buurt bij zijn geluid. goed leren benden. zoek de solo van Time uit dan verleer je het nooit meer.

floyd
16 september 2005, 22:16
hmmmm.
http://www.legendarytones.com/marshall's_all-tube_20_watt_combo_-_jcm_2000_dsl_201.htm
Persoonlijk vind ik het nogal veel geld voor deze versterker.
Ik heb ongeveer hetzelfde betaald voor mijn tweedehands studioseries boogie en dat is toch echt wel een veel betere el84 amp.

Een leuk Fendertje. voor 800 kun je wel een leuke silverface krijgen. maar dan moet je je overdrive tones wel uit een kistje halen...maar goed...dat doet Gilmour ook:

http://www.mikesguitarsite.co.uk/gear/pink_floyd/signal.png

:D

maar met een phase 90, een beetje delay en een rat kom je heel erg in de buurt bij zijn geluid. goed leren benden. zoek de solo van Time uit dan verleer je het nooit meer.

ik was zelf al wat met pedaaltjes bezig , dus een fender zou ook goed kunnen. Een mooi clean geluid vindt ik wel belangrijk.
Wat zijn goede fender versterkers om eens naar te kijken??

Mvg rik

deedee
16 september 2005, 23:48
JCM 2000 DSL 201 dan?

Lijkt een goede optie! is dit kwalitatief ook een goede versterker ?

ik heb de 201 en 401 naast elkaar getest, en ik zou zeker voor de 401 gaan. Veel betere versterker, en 40 watt kan net in mijn slaapkamer. Dus dat gaat ook nog wel.

deedee
16 september 2005, 23:50
JCM 2000 DSL 201 dan?

Lijkt een goede optie! is dit kwalitatief ook een goede versterker ?

ik heb de 201 en 401 naast elkaar getest, en ik zou zeker voor de 401 gaan. Veel betere versterker, en 40 watt kan net in mijn slaapkamer. Dus dat gaat ook nog wel.

BartL
17 september 2005, 00:18
JCM 2000 DSL 201 dan?

Lijkt een goede optie! is dit kwalitatief ook een goede versterker ?

ik heb de 201 en 401 naast elkaar getest, en ik zou zeker voor de 401 gaan. Veel betere versterker, en 40 watt kan net in mijn slaapkamer. Dus dat gaat ook nog wel.
Ik heb ze allebei langer dan een half jaar gehad. Ik vond de 201 stukken beter :) Als ik zou kiezen, zou ik dus voor de 201 gaan. Maar goed, wordt niet meer geproduceerd en zie je nog nauwelijks langskomen 2dehands.

Edit: Als je 800 euro zou gaan uitgeven zou ik trouwens eerder kijken naar iets van Rivera...heerlijk!

floyd
2 oktober 2005, 16:54
Zo ik heb mij afgelopen zaterdag eens beetje wegwijs laten maken in de keuze aan buizenversterkers.

heb de volgende getest

-kitty hawk: vond ik totaal niet interssant klinken :P

-een 15 wattertje van ampeg(j-12 ofzo): zeer leuk clean geluidje , maar ook niet meer dan dat... volume bas treble en reverb

-RG50TC - combo van randall : leuk ding maar ook niet echt wat ik zoek.

-Vox ac 30 : absoluut een zeer mooi clean , toch lijkt hij mij wat beperkt

-Mesa boogie f50: Wat een super geluid zowel clean als het scheurkanaal :) erg veelzijdig lijkt me , maar die prijs :(

Heb helaas nog geen versterker van fender kunnen testen , dus dat staat eerst nog op het programma

Rik

floyd
2 oktober 2005, 16:57
Zo ik heb mij afgelopen zaterdag eens beetje wegwijs laten maken in de keuze aan buizenversterkers.

heb de volgende getest

-kitty hawk: vond ik totaal niet interssant klinken :P

-een 15 wattertje van ampeg(j-12 ofzo): zeer leuk clean geluidje , maar ook niet meer dan dat... volume bas treble en reverb

-RG50TC - combo van randall : leuk ding maar ook niet echt wat ik zoek.

-Vox ac 30 : absoluut een zeer mooi clean , toch lijkt hij mij wat beperkt

-Mesa boogie f50: Wat een super geluid zowel clean als het scheurkanaal :) erg veelzijdig lijkt me , maar die prijs :(

Heb helaas nog geen versterker van fender kunnen testen , dus dat staat eerst nog op het programma

Rik

Thijssie
2 oktober 2005, 18:05
dr staat ook nog een marshall silver jubilee combo op marktplaats voor 800 euro, ff testen! Ik hoor er veel goede dingen over.

Een silver jubilee voor op de slaapkamer is niet zo'n goed idee. :roll:

wytz
2 oktober 2005, 22:29
ik zou idd de koch versterkertjes maar eens checken. Praaaaachtige clean met een geweldige scheur die je zonder pedaaltjes heel lekker gilmour achtig kan laten klinken !
als je zo'n ding eenmaal hebt hoef je nooit meer iets anders !

Nicci
3 oktober 2005, 10:40
als je zo'n ding eenmaal hebt hoef je nooit meer iets anders !

hoeveel wedden we . . . . ? :D

wytz
3 oktober 2005, 15:24
hehe heb je een punt :P

ik heb een koch en dr komt ws nog een mesa boogie bij...
maaaaarrrrrr.....de koch gaat nog wel even blijven ! echt een heerlijke amp :)

RedBuell
4 oktober 2005, 14:38
Dsl 401 is een leuk versterkertje voor thuis, hij klinkt op lagere volume ook best goed. 201 heeft geloof ik maar 1 kanaal, 401 heeft er 2 en een boost op het od kanaal. Als je de gain van het cleane kanaal open gooit en de master wat zachter (voor slaapkamer niveau) krijg je ook een leuk vintage geluidje. Enige waar ik niet zo over te spreken ben is de FX loop.

Het is er een van het parralelle soort en volgens de handleiding niet echt geschikt voor "floor type stompboxes" deze moeten volgens de handleiding namelijk tussen gitaar en versterker.


Bron:

RedBuell
4 oktober 2005, 14:56
Dsl 401 is zeker een leuk versterkertje voor thuis, hij klinkt op laag volume ook nog leuk.
2 kanalen clean en od en dan ook nog een boost voor het od kanaal. (dat schijnt de 201 niet te hebben).
Als je de gain van het cleane kanaal opendraaid ( en de master voor de buren wat dichter laat) krijg je een leuke vintage sound.

2e hands tussen de € 400 en € 500 te koop, nieuw € 800.

Nadeel, de FX loop die is (volgens de handleiding en heb hetzelf ook geprobeerd) nietgeschikt voor "floorbased stompboxes" deze horen namelijk volgens de handleiding tussen gitaar en versterker, een FX processor zou dus beter in de loop passen.

Bron fx loop: http://www.marshallamps.com/downloads/files/DSL201_401%20hbk.pdf
pagina 6, rechts onder

Outrage
4 oktober 2005, 16:24
heb je nog niet op een versterker van Laney gespeeld? Ik hb er bijzonder goede ervaringen mee (prijs/kwaliteit)



www.laney.co.uk

floyd
4 oktober 2005, 16:33
Eerst wil ik nog eens een fender proberen......want nu heb ik nog steeds geen idee wat ik eigenlijk zou willen

Outrage
4 oktober 2005, 20:13
ik heb hier thuis ook een fender combo staan, een transistor, genaamd Princeton 65. Bijzonder goede versterker, aangename distortion etc. Deze versterker komt uit de dyna touch serie, ik heb wel eens zo'n hotrod van fender bespeeld, maar te kort om er een genuanceerd oordeel over te kunnen vellen; hij leek me in ieder geval aardig.

Droffie
6 oktober 2005, 09:28
Eerst wil ik nog eens een fender proberen......want nu heb ik nog steeds geen idee wat ik eigenlijk zou willen

Floyd, heb je al eens een Koch Twintone geprobeerd?

Super buizen amp. heel mooi clean kanaal en een super overdrive kanaal. Is een EL34 50w buizen amp.

Doe eens search op Koch op dit forum en lees hoe hoog aangeschreven die staat.

wytz
6 oktober 2005, 12:50
ik sluit me helemaal aan bij droffie. :)
speel zelf ook floyd op een twintone, klinkt prachtig :)

floyd
3 november 2005, 16:50
Ben ondertussen nog niet veel verder gekomen.
Ik wil nog steeds wat fenders proberen , en de koch die jullie aanraden.
Maar heb hier nog geen mogelijkheid voor gehad. Verder als ik wat topics lees over de vermogens. Vraag ik me af wat thuis goed te gebruiken is ? En met oefenen ook met een drummer kan meekomen ?

Nicci
3 november 2005, 16:55
daar zou ik met een goede buizenbak niet zoveel zorgen over maken. 20 watt en meer is meer dan genoeg. het enige dat je even moet checken is of het clean lang genoeg clean blijft naar jouw zin. sommige versterkers breken wat eerder dan andere.

Droffie
3 november 2005, 17:28
Ben ondertussen nog niet veel verder gekomen.
Ik wil nog steeds wat fenders proberen , en de koch die jullie aanraden.
Maar heb hier nog geen mogelijkheid voor gehad. Verder als ik wat topics lees over de vermogens. Vraag ik me af wat thuis goed te gebruiken is ? En met oefenen ook met een drummer kan meekomen ?

Koch Twintone heeft een ingebouwde powersoak. Je kan zelfs met koptelefoon op spelen.
Hij klinkt op lage volumes ook gewoon goed.

Het is een 50watt amp en dat trekt het pleister van de muur af als 't moet. Maak je daar maar geen zorgen over.

Punt
3 november 2005, 18:20
Probeer eens een Vox ad30, zeer goed voor thuis.
Er zit 1 buis in de eindbak. Is dus hybride, maar op lage volumes zeer geloofwaardig.

wytz
3 november 2005, 18:36
jep
maar niet half zo vet als een koch twintone :-D

floyd
3 november 2005, 21:01
versterkers met die ingebouwde effecten , zoals die ad 30 zoek ik niet meer. Ik zoek nu gewoon volledig buizen.
En dan een mooi clean. Wat ik een gaaf geluid vindt , zijn nummers als Breathe en Time.
Dus lijkt het mij dat ik een amp moet hebben met een goed clean. ik heb een uni vibe en een delay dus dan moet ik aardig in de buurt komen.

gitarist17
3 november 2005, 21:15
fender hot rod deluxe of deville...

misschien

groeten erice

floyd
3 november 2005, 21:31
http://www.gaparts.nl/images/peavey_classic.gif

Ik kan deze binnenkort ook even uitproberen.
Wat kunnen jullie mij hier alvast over vertellen ?

Punt
3 november 2005, 21:34
versterkers met die ingebouwde effecten , zoals die ad 30 zoek ik niet meer. Ik zoek nu gewoon volledig buizen.
En dan een mooi clean. Wat ik een gaaf geluid vindt , zijn nummers als Breathe en Time.
Dus lijkt het mij dat ik een amp moet hebben met een goed clean. ik heb een uni vibe en een delay dus dan moet ik aardig in de buurt komen.

Tja doe wat je goed lijkt, maar als je alleen thuis speelt zou ik hem toch eens proberen.
Ik heb ook een volledig buizen amp, een Bogner Shiva, de Vox staat er naast om zo nu ne dan even wat te spelen. Juist het clean is erg goed. De effecten gebruik ik nooit, alleen wat galm.

gitarist17
5 november 2005, 18:08
oh ja,

las laatst dat gilmour tegenwoordig speelt op een fender hot rod deville...

60 watt buizen mssn iets te hard...

fender hot rod deluxe klinkt schijnbaar hetzelfde maar dan met een speaker...

misschien dus wel het overwegen waard.. clean is iig echt super...

groeten erice