PDA

View Full Version : mastering



Jimi Hendrix
19 oktober 2001, 19:53
Het demootje van m'n caféband is klaar, hij moet alleen nog gemastered. Iemand daar ervaring mee? en kent iemand de Focusrite MixMaster?

sleep_to_saturate
22 oktober 2001, 13:46
Uhm ja ik moet zelf eigenlijk ook nog alleen materen voor m'n demo. Dus als iemand een leuk progje weet op de pc zou dat voor mij ook goed uitkomen..

taylor
22 oktober 2001, 15:17
voor pc t-racks(heb ik nog wel ergens liggen,als je hem wil hebben)

focusrite wel eens van gehoord wat je in de eind mix eigenlijk doet is dat je boel strak trekt op 1 niveau.(zonder dat de dynamiek verloren gaat)

waar je vooral heel erg voor moet uit kijken is dat er niet te veel laag of hoog in komt.

ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan.

suxxes ermee

sleep_to_saturate
23 oktober 2001, 13:01
cool taylor, heb effe de site bezocht.. Dat is wat ik zoek ja.
Ik kijk van het weekend wel effe of ik hem kan vinden op het net. :smile:

taylor
23 oktober 2001, 14:01
nou ik heb zelf ook nog liggen zou is kijken als die nie zo groot is wil ik hem wel mailen.

sleep_to_saturate
23 oktober 2001, 14:33
Oh dat zou helemaal mooi zijn..
ik zal effe me mailadres in m'n profiel zetten..
Bedankt he.

taylor
23 oktober 2001, 15:05
euh ik heb gemailt naar je yahoo adress maar dat ging nie was te groot net iets over de 4mb.

anders moet je effe wat mail deleten bij yahoo want het moet wel kunnen omdat het max(als alles leeg is)6mb is.

hoor het wel

taylor
23 oktober 2001, 15:09
ik heb het nu naar je wanado meel adres
gestuurd kijken of dat lukt.

sleep_to_saturate
23 oktober 2001, 16:20
Moet wel lukken denk ik.. Ik kijk zo of die binnen is als ik thuis ben.

-always happy to return the favor-
:smile:

taylor
23 oktober 2001, 16:34
als het goed is heb je hem binnen,rar file dat ken je wel toch??

sleep_to_saturate
23 oktober 2001, 17:01
Ja hoor, k'heb Winrar. als je 'm niet terugkrijgt zal ie wel binnen zijn.. cool

sleep_to_saturate
23 oktober 2001, 19:48
yup hij is binnen.. ziet er in ieder geval wel cool uit.. nou effe kijken wat ik er allemaal mee kan.

taylor
23 oktober 2001, 22:33
er zitten wat presets in vooral die master preset zijn goed bruikbaar,je kunt ze ook zelf maken.

erg moeilijk is dat programma niet,je kunt hem ook bypass zetten zodat je echt het vershil voor en na hoort(altijd handig)

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 12:48
Ja ik heb er een beetje mee gespeeld..
Die bypass is wel handig. Ik vond al gelijk wat goede presets. M'n tracks klonken wat meer als een geheel en er zat meer boost in.
Je kan ook goed zien wat je doet enzo.. Is wel wat voor mij dat progje..

taylor
24 oktober 2001, 20:38
na zie maar of je hem gebruikt er zijn er nog wel wat die erg goed zijn voor pc bv van waves is er zo'n serie uit(waves gold)daar zitten ook goeie tussen is trouwens wel alleen directx of vst die plugins dus daar moet je al wel wat voor hebben vst of noem het maar op.

Jimi Hendrix
4 november 2001, 15:01
Ik heb dus net die (analoge) focusrite mixmaster in huis en dat ding is helemaal te gek!
Klonk veel vetter dan die finalizer (digitaal) van TC Electronic.
Voor mij dus geen softwarematige mastering meer!

taylor
4 november 2001, 16:12
nee daar ben ik ook geen voorstander van maar het werd gevraagt en dan zijn t-racks enzo toch de beste oplossingen.

Jimi Hendrix
4 november 2001, 18:24
Het was geen kritiek op jou, maar meer een blijde uitroep mijnerzijds :wink:
ook (repetitie etc) opnames met eenvoudige stereomic krijgen een heerlijke opfrisser!

taylor
5 november 2001, 13:32
nee dat begreep ik wel ik wou alleen effe dat duidelijk make .