PDA

View Full Version : lawsuit Gibson vs. PRS : overruled



ccc
12 september 2005, 22:24
Boeiende lektuur :

http://www.ca6.uscourts.gov/opinions.pdf/05a0387p-06.pdf

met plezier zie ik Gibson eens op zijn bek gaan.

Cubensis
12 september 2005, 22:31
ze hadden sowieso geen poot om op te staan denk ik hoor, ik bedoel, het is geen kopie, meer een model gebaseerd op, dat valt niet echt onder copyright :)

Anders_Destium
12 september 2005, 22:41
Het was geen copyright maar een trademark zaak, Gibson heeft karaktereigenschappen van de Les Paul vastgelegd en PRS kwam voor hun gevoel te dichtbij het origineel. Maar waarom bij PRS moeilijk doen terwijl er zoveel andere LP klonen en erop gebaseerde gitaren zijn. PRS was bereid om de gok te wagen, en het heeft ze veel extra publiciteit opgeleverd voor een model dat niet heel goed liep voor de rechtzaak.

olaf reijnders
12 september 2005, 23:07
En nu wordt de single cut PRS een bestseller. :dance:

Alain
12 september 2005, 23:15
Is maar logisch ook uiteindelijk.

Het beste vind ik persoonlijk het commentaar van Paul Reed Smith zelf :

Paul Smith, the founder of PRS, stated “We are delighted that the appellate court affirmed what we and the industry have long known: the PRS Singlecuts® are musical instruments of the highest quality that would never be confused with a competitor’s product.”


't is eigenlijk wel waar he... Nietwaar Anders :wink:

Anders_Destium
12 september 2005, 23:32
Precies :)

olaf reijnders
12 september 2005, 23:40
Lang leve de gerechtigheid! :-D

keef
13 september 2005, 00:07
Hier sta je als Gibson wel goed mee in je hempie:

"In the litigation, Gibson alleged that concert goers in a smoky concert hall might not be able to differentiate a PRS Singlecut® from a Gibson Les Paul. The appellate court rejected that trademark theory out-of-hand, emphasizing Gibson’s concession in court arguments that “only an idiot” would confuse the two products at the point of sale."

ccc
13 september 2005, 00:11
Ook leuk voor iedereen die geinvesteerd heeft in Lawsuit models, de Prs ging nu al 6000 $. Binnenkort weer te koop aan 2000 $................

Neals
13 september 2005, 00:26
Had dit einde wel verwacht, was een zaak wat verder vrij kansloos was.

Naja, misschien toch een Singlecut ipv een C1 of LP

BartL
13 september 2005, 00:32
Maar waarom bij PRS moeilijk doen terwijl er zoveel andere LP klonen en erop gebaseerde gitaren zijn.
Omdat merken als Richwood blijkbaar nog altijd niet in de buurt komen (wat kwaliteit betreft :) )

Orpheo
13 september 2005, 00:39
YES!!!!!! eindelijk gibson plat op zn bek gegaan, en ik kan nu sparen voor een PRS singlecut trem als ze die gaan uitbrengen. denk t wel..... lijkt me wel vet :D maar goed, dit is zeer goed nieuws!!

Vexx
13 september 2005, 03:43
Yes! Justice prevails.. 8-)

Hier ben ik echt blij mee!

Naar mijn inzien alleen maar voordelen.
Ik zie sowieso niet wat dit voor nadelen oplevert voor de consument: Gibson en PRS verlagen hooguit hun prijzen om te concurreren (of misschien gaat Gibson zelfs wat aan de quality check doen op de Classics 8-)).

Als je een LP mooier vindt, koop je een LP.
Als je een SC mooier vindt, koop je een SC.

Sim-pel... (Spot-punt-nl)

imlikeajungle
13 september 2005, 04:46
:D :D :D

Nu kunnen de SC/SCT prijzen weer zakken :)

Jax
13 september 2005, 08:04
Zouden de Mark Tremonti sigs nu ook weer gefabriceerd worden?

Orpheo
13 september 2005, 09:10
Zouden de Mark Tremonti sigs nu ook weer gefabriceerd worden?

ik hoooop t in ieder geval wel.

wie heeft die uitspraak echt gelezen? ik ben er nu mee bezig, toch interessant. de rechter snapte het probleem van gibson, blijkt uit dat stuk, maar vond het een beetje overtrokken. hier en daar goeie argumenten. nu naar school, en dan ff dat ding goed lezen.

als de singlecut trem overigens niet al te duur uit gaat vallen, rond de prijs van de R8, dan ga ik de singlecut trem nemen. echt wel! meer bang for the buck.

Anders_Destium
13 september 2005, 10:29
Tja, met "smoky bar confusion" ga je natuurlijk geen zaak winnen :wink: . De rechter had ook een duidelijke redenering: Als mensen bij een band een Singlecut zien en denken dat het een LP is en daardoor een LP kopen dan is dat voor Gibson toch alleen maar positief?

De prijzen van Singlecuts waren best hoog, maar niet zo hoog als hier wordt aangegeven hoor! De speculanten zijn nu ook eens op hun plaat gegaan :)

fred dons
13 september 2005, 10:37
ik ben blij voor PRS alleen vind ik de redenering van de rechtbank tamelijk zwak, zo van je hebt niet echt schade dus zeik niet, terwijl bij intellectual copyright en trademarks je niet echt schade hoeft te hebben opgelopen om een case te maken. De rechtbank (en misschien wel nog meer gibson's advocaten) hadden zich moeten focusen op de aantasting van het trademark, het trademark dat indirect al erkend was door PRS toen ze het model voorlegden ter beoordeling bij Gibson.
natuurlijk zie jet het verschil tussen de 2 modellen alleen kun je ook zien dat PRS bepaalde cosmetische dingen heeft overgenomen van Gibson om minimaal de indruk te werken dan ze toch echt wel een les paul achtige gitaar wilden maken. Op het moment dat Hyunidai op haar eigen modellen een ferrari paardje op de motorkap gaat plakken als logo, is het duidelijk (ook in een smokey bar) dat het nog steeds een hyundai is maar tasten ze tegelijkertijd wel het trademark van Ferrari aan.

Mattia
13 september 2005, 10:59
Ik vind 't wel een positieve uitspraak, eigenlijk.

Gibson heeft de singlecut niet zelf verzonnen, waren echt lang niet de eersten, en de registratie van hun body vorm is van zeer recente datum, eigenlijk. Tast het het merk imago echt aan? Bij de mensen die ooit zo'n ding zouden kopen? Ik denk het niet. Het tast wellicht negatief het imago van de slechte copy maker aan, dat wel. Je Hyundai vergelijking gaat ook neit echt op, omdat, nouja, Gibson de slechtere producten levert. De PRS Singlecut is duidelijk een gitaar in dezelfde familie als de Les Paul, maar alle lijnen, vormen, de carve, de control layout, de cutaway, headstock, alles is anders. Zeker die 10-15% die nodig zijn (dacht ik) om niet in 'infringement' te zijn.

Concurrentie is alleen maar goed, in dit geval, en het zijn wel degelijk verschillende isntrumenten. Ik denk dat Gibson's angst zich ook meer in het lagere marktsegment afspeelde; wie een echte Les Paul wil, altijd heeft gewild, gaat geen PRS SC kopen. Maar de beginneling die de keuze heeft tussen een PRS Tremonti uit Korea, of een Epiphone, tja, dan is de keuze denk ik wel snel gemaakt.

Anders_Destium
13 september 2005, 11:17
>Fred

Het LP trademark van Gibson gaat alleen om de 2-dimensionale vorm van de body en niet zoals veel mensen dachten (ik ook) op de totale gitaar en op de control layout. Ze hadden dus een veel zwakkere zaak dan dat ze dachten. Dit komt allemaal duidelijk tot uiting bij de uitspraak.

Het gaat er helemaal niet om of PRS de Singlecut al dan niet heeft gebaseerd op de LP, daar twijfelt niemand aan. Er zijn ontzettend veel verschillende LP-achtigen op de markt, waarom zou PRS er geen mogen maken? De redevoering van de rechtbank was helder: Als mensen al de fout maken een Singlecut aan te zien voor een Les Paul dan heeft Gibson daar alleen maar voordeel van. Het gaat niet om een inferieure gitaar die hun reputatie kan aantasten, integendeel.

fred dons
13 september 2005, 11:28
ik las het op het lp forum dat Gibson alle rechten op het trade dress had laten varen voor deze rechtzaak en het inderdaad hierdoor terug kwam op de body shape (en dan is het inderdaad snel gedaan met deze case)

en hyundia was inderdaad niet zo'n goed voorbeeld :D maar het had ook gekunt met Roll Royces die net als gibson ook wel minder periodes hebben gekend :wink:

ben wel benieuwd waarom de Trade Dress niet als issue gebruikt is

Neals
13 september 2005, 11:45
Maar wat volgt nu, gaat gibson nu ESP op de broek zitten?

fred dons
13 september 2005, 11:53
nee want met ESP had gibson al een afspraak over hun les paul versie (die was ter beoordeling naar gibson gestuurd en na enkele aanpassingen goedgekeurd, Prs had dit ook gedaan alleen waren zij het niet eens met de voorstellen voor de aanpassingen)

Alain
13 september 2005, 12:27
de prijzen van de sc en sct's waren al een eindje niet meer zo hoog als ze ooit waren. de 4-5000 $ gitaren waren er nog, maar verkochten niet meer.

Nu... Ik heb een pre-appeal SCT... toch beter dan alles wat erna is gekomen ... :razz:

Ik hoop op een paar aanpassingen, want de SC/SCT had niet zo gek veel qua opties vond ik.

Maar dit zie ik wel zitten :
http://i7.photobucket.com/albums/y287/Sniper-V/MarkTremonti-1.jpg

Orpheo
13 september 2005, 18:10
de prijzen van de sc en sct's waren al een eindje niet meer zo hoog als ze ooit waren. de 4-5000 $ gitaren waren er nog, maar verkochten niet meer.

Nu... Ik heb een pre-appeal SCT... toch beter dan alles wat erna is gekomen ... :razz:

Ik hoop op een paar aanpassingen, want de SC/SCT had niet zo gek veel qua opties vond ik.

Maar dit zie ik wel zitten :
http://i7.photobucket.com/albums/y287/Sniper-V/MarkTremonti-1.jpg

ooeeehhh, zeeer mooi!! als ze die uit gaan brengen, opnieuw, ben ik van de partij (zeer waarschijnlijk). heel mooi ding!

kheb de hele dag lekker op school die uitspraak zitten lezen, ff uitgeprint, en gibson was imo inderdaad zwakker dan wij allemaal dachten. en prs leek goeie argumenten te hebben, of hoe je dat ook in juridische vaktermen noemt, en de rechter had ook wel goeie punten. en gibson? ach, die moet niet zeuren. gibson blijft wel een dikke fanbase houden. ondanks de singlecut (trem).

Orpheo
13 september 2005, 18:10
de prijzen van de sc en sct's waren al een eindje niet meer zo hoog als ze ooit waren. de 4-5000 $ gitaren waren er nog, maar verkochten niet meer.

Nu... Ik heb een pre-appeal SCT... toch beter dan alles wat erna is gekomen ... :razz:

Ik hoop op een paar aanpassingen, want de SC/SCT had niet zo gek veel qua opties vond ik.

Maar dit zie ik wel zitten :
http://i7.photobucket.com/albums/y287/Sniper-V/MarkTremonti-1.jpg

ooeeehhh, zeeer mooi!! als ze die uit gaan brengen, opnieuw, ben ik van de partij (zeer waarschijnlijk). heel mooi ding!

kheb de hele dag lekker op school die uitspraak zitten lezen, ff uitgeprint, en gibson was imo inderdaad zwakker dan wij allemaal dachten. en prs leek goeie argumenten te hebben, of hoe je dat ook in juridische vaktermen noemt, en de rechter had ook wel goeie punten. en gibson? ach, die moet niet zeuren. gibson blijft wel een dikke fanbase houden. ondanks de singlecut (trem).

vulvasonic
13 september 2005, 19:07
Ik heb nooit begrepen waar het over ging. Deze twee gitaren lijken voor geen meter op elkaar. De PRS SC blijft sowieso een spuuglelijk en volkomen mislukt model.

Maar smaken verschillen natuurlijk. De PRS SC doet mij een beetje denken aan de BUMP-dame uit het 'mooie vrouwen topic'. :lol:

Orpheo
13 september 2005, 20:45
Ik heb nooit begrepen waar het over ging. Deze twee gitaren lijken voor geen meter op elkaar. De PRS SC blijft sowieso een spuuglelijk en volkomen mislukt model.

Maar smaken verschillen natuurlijk. De PRS SC doet mij een beetje denken aan de BUMP-dame uit het 'mooie vrouwen topic'. :lol:

no offence, maar was jij niet diegene die les pauls al bij voorbaad lelijk vond? en dan niet de doublecut.

Orpheo
13 september 2005, 20:45
Ik heb nooit begrepen waar het over ging. Deze twee gitaren lijken voor geen meter op elkaar. De PRS SC blijft sowieso een spuuglelijk en volkomen mislukt model.

Maar smaken verschillen natuurlijk. De PRS SC doet mij een beetje denken aan de BUMP-dame uit het 'mooie vrouwen topic'. :lol:

no offence, maar was jij niet diegene die les pauls al bij voorbaad lelijk vond? en dan niet de doublecut.

vinni
13 september 2005, 21:27
zeg...
Wat voor kleur heeft die SC Trem?

Groet,
Vinni

SBloke
13 september 2005, 22:42
YES, heb ik toch misschien nog kans om een PRS SC goldtop te krijgen.....

Mooie dingen...

Orpheo
14 september 2005, 00:22
weet iemand hoeveel die dingen kostten eigenlijk toen ze nog verkocht mochten worden? die singelcut trems bedoel ik dus.

anders D wellicht? Fred dons...??

vulvasonic
14 september 2005, 01:23
Ik heb nooit begrepen waar het over ging. Deze twee gitaren lijken voor geen meter op elkaar. De PRS SC blijft sowieso een spuuglelijk en volkomen mislukt model.

Maar smaken verschillen natuurlijk. De PRS SC doet mij een beetje denken aan de BUMP-dame uit het 'mooie vrouwen topic'. :lol:

no offence, maar was jij niet diegene die les pauls al bij voorbaad lelijk vond? en dan niet de doublecut.

No offence taken. Het lag iets anders; de Les Paul, met uitzondering van de DC's en de platte no-nonsense varianten (kan even niet op de naam komen) vind ik geweldig om te zien en ze hebben een ontegenzeggelijk goede klank. Het is alleen zo'n beetje het enige model van Gibson, of van uberhaupt alle beroemde modellen van zo'n beetje alle grote merken, waar ik gevoelsmatig niets mee heb. Ik voel me er niet op thuis. Het past niet bij me. Maar mooi zijn ze. En ik zou niet eens durven uitsluiten dat ik me toch nog een keer laat overhalen er een te kopen. :)

Orpheo
14 september 2005, 01:36
Ik heb nooit begrepen waar het over ging. Deze twee gitaren lijken voor geen meter op elkaar. De PRS SC blijft sowieso een spuuglelijk en volkomen mislukt model.

Maar smaken verschillen natuurlijk. De PRS SC doet mij een beetje denken aan de BUMP-dame uit het 'mooie vrouwen topic'. :lol:

no offence, maar was jij niet diegene die les pauls al bij voorbaad lelijk vond? en dan niet de doublecut.

No offence taken. Het lag iets anders; de Les Paul, met uitzondering van de DC's en de platte no-nonsense varianten (kan even niet op de naam komen) vind ik geweldig om te zien en ze hebben een ontegenzeggelijk goede klank. Het is alleen zo'n beetje het enige model van Gibson, of van uberhaupt alle beroemde modellen van zo'n beetje alle grote merken, waar ik gevoelsmatig niets mee heb. Ik voel me er niet op thuis. Het past niet bij me. Maar mooi zijn ze. En ik zou niet eens durven uitsluiten dat ik me toch nog een keer laat overhalen er een te kopen. :)

okay, das dan ook opgehelderd.

tja, die prs singlecut, van een afstand is t gewoon een les paul, maar van dichtbij echt niet. daarom is denk ik een les paul ook mooier, mooier gecarvede top (niet zozeer HOE het gesneden is, maar de vorm) en de " heupen" van de gitaar zijn ook ronder. kweenie, een les paul is toch duidelijk anders...







god, hoe bedoel je dementie? ik ga nu al alles herhalen dat ik zei...

Anders_Destium
14 september 2005, 09:53
weet iemand hoeveel die dingen kostten eigenlijk toen ze nog verkocht mochten worden? die singelcut trems bedoel ik dus.

anders D wellicht? Fred dons...??

Bedoel je hier in Nederland of in de VS (groot verschil)? Reken op een euro of 3200 in Nederland voor een tentop. Degene op gitaarmarkt Het flauwe bij de Singlecut Trem was dat hij geen koffer erbij had maar een gigbag. Dat zorgde ervoor dat ze net wat goedkoper waren dan de normale Singlecut. De standaard elementen (#6) die in de SCT zitten schijnen alleen niet super te zijn!

Orpheo
14 september 2005, 12:05
weet iemand hoeveel die dingen kostten eigenlijk toen ze nog verkocht mochten worden? die singelcut trems bedoel ik dus.

anders D wellicht? Fred dons...??

Bedoel je hier in Nederland of in de VS (groot verschil)? Reken op een euro of 3200 in Nederland voor een tentop. Degene op gitaarmarkt Het flauwe bij de Singlecut Trem was dat hij geen koffer erbij had maar een gigbag. Dat zorgde ervoor dat ze net wat goedkoper waren dan de normale Singlecut. De standaard elementen (#6) die in de SCT zitten schijnen alleen niet super te zijn!

ah, thnx.

en uhm..hoeveel waren ze dan in de usa?? :oops:

als ik (let op: ALS) ik zo'n ding koop, ga ik denk ik automatisch die pickups vervangen voor een SD setje....

FruscianteFan
14 september 2005, 12:10
weet iemand hoeveel die dingen kostten eigenlijk toen ze nog verkocht mochten worden? die singelcut trems bedoel ik dus.

anders D wellicht? Fred dons...??

Bedoel je hier in Nederland of in de VS (groot verschil)? Reken op een euro of 3200 in Nederland voor een tentop. Degene op gitaarmarkt Het flauwe bij de Singlecut Trem was dat hij geen koffer erbij had maar een gigbag. Dat zorgde ervoor dat ze net wat goedkoper waren dan de normale Singlecut. De standaard elementen (#6) die in de SCT zitten schijnen alleen niet super te zijn!Dus als ik het goed begrijp koop je een gitaar van €3.000 euro en vervolgens kun je gelijk de elementen gaan vervangen :-?

Les Paul
14 september 2005, 12:13
SCT gaat in de USA voor $2000 tot $2500. Ik verwacht eigenlijk dat die prijzen nog wat gaan dalen nu PRS weer SC's mag maken.
Persoonlijk vond ik de klank van de SCT beter dan die van de normale SC. Wat warmer en ruim voldoende sustain. Deels zal dit aan de elementen liggen, maar de tremolo zal hier ongetwijfeld ook invloed op hebben.
Het zal natuurlijk nooit een Les Paul worden ..... :evil:

vinni
14 september 2005, 12:14
Het zal natuurlijk nooit een Les Paul worden ..... :evil:

Gelukkig maar..... :wink: :D

Vinni

Anders_Destium
14 september 2005, 12:38
weet iemand hoeveel die dingen kostten eigenlijk toen ze nog verkocht mochten worden? die singelcut trems bedoel ik dus.

anders D wellicht? Fred dons...??

Bedoel je hier in Nederland of in de VS (groot verschil)? Reken op een euro of 3200 in Nederland voor een tentop. Degene op gitaarmarkt Het flauwe bij de Singlecut Trem was dat hij geen koffer erbij had maar een gigbag. Dat zorgde ervoor dat ze net wat goedkoper waren dan de normale Singlecut. De standaard elementen (#6) die in de SCT zitten schijnen alleen niet super te zijn!Dus als ik het goed begrijp koop je een gitaar van €3.000 euro en vervolgens kun je gelijk de elementen gaan vervangen :-?

Nee, helemaal niet. Wat ik bedoelde te zeggen is dat veel mensen de combinatie van die elementen met de SCT niet ideaal vinden. Het zijn kwalitatief hele goede elementen, en er zijn genoeg mensen die ze wel heel geslaagd vinden. Ik waarschuw alleen even, bovendien is er niets tegen om ook op dure gitaren de elementen te vervangen!

FruscianteFan
14 september 2005, 12:48
nee oke, maar ik heb wel zoiets van 'als je dan toch zoveel uitgeeft, mag het wel allemaal goed genoeg zijn', maar blijkbaar is dat ook zo ;)

Orpheo
14 september 2005, 12:58
misschien is t vloeken in de kerk, maar heeft PRS ook dekkende kleuren? dus gewoon gitzwart? dus geen ten top, etc etc? dat het gewoon een LP standard lijkt met trem. als dat zo is, dan ga ik er zeeeeker voor sparen.

Orpheo
14 september 2005, 12:59
misschien is t vloeken in de kerk, maar heeft PRS ook dekkende kleuren? dus gewoon gitzwart? dus geen ten top, etc etc? dat het gewoon een LP standard lijkt met trem. als dat zo is, dan ga ik er zeeeeker voor sparen.

wimmeltje
14 september 2005, 13:16
zeg...
Wat voor kleur heeft die SC Trem?

Groet,
Vinni

Vinni,

Dit is een Flame 10 top met een gray black kleur als ik me niet vergis. Zit nu trouwens te denken dat het ook wel eens een andere kleur kan zijn. Ik zal het plaatje eens op het PRS forum posten en horen wat de kenners er van zeggen.

Ik ben trouwens ook gek van de singe cut trem maar ook de gewone vind ik bijzonder mooi.

Anders_Destium
14 september 2005, 13:42
>Orpheo
Die zijn er ook, opaque heet dat. Zwart is een kleur die je erop kunt hebben.

Neals
14 september 2005, 15:12
de prijzen van de sc en sct's waren al een eindje niet meer zo hoog als ze ooit waren. de 4-5000 $ gitaren waren er nog, maar verkochten niet meer.

Nu... Ik heb een pre-appeal SCT... toch beter dan alles wat erna is gekomen ... :razz:

Ik hoop op een paar aanpassingen, want de SC/SCT had niet zo gek veel qua opties vond ik.

Maar dit zie ik wel zitten :
http://i7.photobucket.com/albums/y287/Sniper-V/MarkTremonti-1.jpg

ooeeehhh, zeeer mooi!! als ze die uit gaan brengen, opnieuw, ben ik van de partij (zeer waarschijnlijk). heel mooi ding!

kheb de hele dag lekker op school die uitspraak zitten lezen, ff uitgeprint, en gibson was imo inderdaad zwakker dan wij allemaal dachten. en prs leek goeie argumenten te hebben, of hoe je dat ook in juridische vaktermen noemt, en de rechter had ook wel goeie punten. en gibson? ach, die moet niet zeuren. gibson blijft wel een dikke fanbase houden. ondanks de singlecut (trem).

Dit zijn trouwens wel momenten waarop ik last krijg van hevige GAS. Jammer dat ze zo duur zijn

Droffie
14 september 2005, 16:38
misschien is t vloeken in de kerk, maar heeft PRS ook dekkende kleuren? dus gewoon gitzwart? dus geen ten top, etc etc? dat het gewoon een LP standard lijkt met trem. als dat zo is, dan ga ik er zeeeeker voor sparen.


Sell out...Je bent net zo veranderlijk als 't weer...

In het ene topic loop je brullen dat Gibson de bom is en nu sta je te popelen om een Single Cut Prs te kopen.
Wat hebben beide gitaren in hemelsnaam met elkaar te maken? Geen Prs zal klinken als je Norlin LP (als je die uberhaubt hebt :roll: )

Orpheo
14 september 2005, 16:49
>Orpheo
Die zijn er ook, opaque heet dat. Zwart is een kleur die je erop kunt hebben.

ah mooi. dan ff wachten op nieuwe prijslijsten, dan kan ik mooi uitzoeken hoeveel een SCT kost met opaqua zwart, en birdinleg. ben benieuwd....

Droffie
14 september 2005, 16:55
dubbel

Droffie
14 september 2005, 16:56
dubbel

Orpheo
14 september 2005, 17:11
misschien is t vloeken in de kerk, maar heeft PRS ook dekkende kleuren? dus gewoon gitzwart? dus geen ten top, etc etc? dat het gewoon een LP standard lijkt met trem. als dat zo is, dan ga ik er zeeeeker voor sparen.


Sell out...Je bent net zo veranderlijk als 't weer...

In het ene topic loop je brullen dat Gibson de bom is en nu sta je te popelen om een Single Cut Prs te kopen.
Wat hebben beide gitaren in hemelsnaam met elkaar te maken? Geen Prs zal klinken als je Norlin LP (als je die uberhaubt hebt :roll: )

ja, maar dat is t m juist! ik wil geen gitaar die klinkt als mijn norlin LP, want: DIE HEB IK AL!

daarnaast; het enige dat jullie hier zijn, zijn de eindfases van mijn denk en speelprocessen. en waarom zou ik plots geen norlin LP hebben? ik heb dacht ik al wel eens een foto van mijzelf gepost met mn les paul..... :roll:

en daarnaast: wie ben jij om kritiek te uiten op mij, of over mijn wensen of over het proces dat er in mn kop gebeurd voor het kieze van een volgende gitaar???

Droffie
14 september 2005, 17:21
en daarnaast: wie ben jij om kritiek te uiten op mij, of over mijn wensen of over het proces dat er in mn kop gebeurd voor het kieze van een volgende gitaar???

Is dat een serieuze vraag...Wie ben ik?

Ik heb geen kritiek op je, ik vind je gewoon een sell out. Wat kan mij het boeien waar jij je geld aan uitgeeft. Je mening en wensen zijn zo wisselvallig als 't weer. Je hoort dat PRS de lawsuit heeft gewonnen en meteen wil je een single cut prs...Het bewijs daarvoor staat in je sig, wat is ook al weer je volgende aanschaf?

...en nu niet stiekem je sig veranderen he... :wink:

Orpheo
14 september 2005, 17:38
misschien is t vloeken in de kerk, maar heeft PRS ook dekkende kleuren? dus gewoon gitzwart? dus geen ten top, etc etc? dat het gewoon een LP standard lijkt met trem. als dat zo is, dan ga ik er zeeeeker voor sparen.


Sell out...Je bent net zo veranderlijk als 't weer...

In het ene topic loop je brullen dat Gibson de bom is en nu sta je te popelen om een Single Cut Prs te kopen.
Wat hebben beide gitaren in hemelsnaam met elkaar te maken? Geen Prs zal klinken als je Norlin LP (als je die uberhaubt hebt :roll: )

ja, maar dat is t m juist! ik wil geen gitaar die klinkt als mijn norlin LP, want: DIE HEB IK AL!

daarnaast; het enige dat jullie hier zijn, zijn de eindfases van mijn denk en speelprocessen. en waarom zou ik plots geen norlin LP hebben? ik heb dacht ik al wel eens een foto van mijzelf gepost met mn les paul..... :roll:

en daarnaast: wie ben jij om kritiek te uiten op mij, of over mijn wensen of over het proces dat er in mn kop gebeurd voor het kieze van een volgende gitaar???

Anders_Destium
14 september 2005, 17:38
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

Orpheo
14 september 2005, 17:51
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

tuurlijk ben ik een zwatelaar :cool:

maar tja, t " probleem" is dat jullie alleen flarden horen/zien van wat ik doe qua gitaarspelen en proberen en testen. ik was al een tijdje gecharmeerd van de SCT, maar hij was eigenlijk een beetje out of my reach, maar omdat ie nu weer gemaakt gaat worden (hoogstwaarschijnlijk) is ie een stuk bereikbaarder, vandaar. niet dat ik les pauls niet mooi vind ofzo, maar ik HEB al een les paul, en ik wil nu gewoon wat anders. vandaar de SCT.

en dat ik mezelf tegenspreek, ja, dat heeft te maken met t feit dat ik vaak geen zin heb om argumenten netjes op te pennen/typen, en dat het daardoor lijkt dat ik me tegenspreek.

Orpheo
14 september 2005, 17:51
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

tuurlijk ben ik een zwatelaar :cool:

maar tja, t " probleem" is dat jullie alleen flarden horen/zien van wat ik doe qua gitaarspelen en proberen en testen. ik was al een tijdje gecharmeerd van de SCT, maar hij was eigenlijk een beetje out of my reach, maar omdat ie nu weer gemaakt gaat worden (hoogstwaarschijnlijk) is ie een stuk bereikbaarder, vandaar. niet dat ik les pauls niet mooi vind ofzo, maar ik HEB al een les paul, en ik wil nu gewoon wat anders. vandaar de SCT.

en dat ik mezelf tegenspreek, ja, dat heeft te maken met t feit dat ik vaak geen zin heb om argumenten netjes op te pennen/typen, en dat het daardoor lijkt dat ik me tegenspreek.

Droffie
14 september 2005, 17:52
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

Hey Erik, nog interesse in een Twintone? (check mijn sig)

Nee is in niet de mijne, jouwe, je weet wat ik bedoel.

Tis van een kennis van me.

Droffie
14 september 2005, 18:12
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

tuurlijk ben ik een zwatelaar :cool:

maar tja, t " probleem" is dat jullie alleen flarden horen/zien van wat ik doe qua gitaarspelen en proberen en testen. ik was al een tijdje gecharmeerd van de SCT, maar hij was eigenlijk een beetje out of my reach, maar omdat ie nu weer gemaakt gaat worden (hoogstwaarschijnlijk) is ie een stuk bereikbaarder, vandaar. niet dat ik les pauls niet mooi vind ofzo, maar ik HEB al een les paul, en ik wil nu gewoon wat anders. vandaar de SCT.

en dat ik mezelf tegenspreek, ja, dat heeft te maken met t feit dat ik vaak geen zin heb om argumenten netjes op te pennen/typen, en dat het daardoor lijkt dat ik me tegenspreek.

Als je geen Les Paul erbij wilt waar staat dat dan wel in je sig? vind je 't gek dat wij verward zijn.
Daarnaast, een PRS singlecut zal niet veel schelen qua prijs met een LP Standard.

olaf reijnders
14 september 2005, 18:17
Kom, laten we elkaar niet af zitten zeiken. Iedereen kan van smaak veranderen. :wink:

Orpheo
14 september 2005, 18:21
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

tuurlijk ben ik een zwatelaar :cool:

maar tja, t " probleem" is dat jullie alleen flarden horen/zien van wat ik doe qua gitaarspelen en proberen en testen. ik was al een tijdje gecharmeerd van de SCT, maar hij was eigenlijk een beetje out of my reach, maar omdat ie nu weer gemaakt gaat worden (hoogstwaarschijnlijk) is ie een stuk bereikbaarder, vandaar. niet dat ik les pauls niet mooi vind ofzo, maar ik HEB al een les paul, en ik wil nu gewoon wat anders. vandaar de SCT.

en dat ik mezelf tegenspreek, ja, dat heeft te maken met t feit dat ik vaak geen zin heb om argumenten netjes op te pennen/typen, en dat het daardoor lijkt dat ik me tegenspreek.

Als je geen Les Paul erbij wilt waar staat dat dan wel in je sig? vind je 't gek dat wij verward zijn.
Daarnaast, een PRS singlecut zal niet veel schelen qua prijs met een LP Standard.

ja nou hoor, van jou mag ik mn sig nie veranderen.... :(






:wink:

sgoed, ik verander m nu.

Orpheo
14 september 2005, 18:21
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

tuurlijk ben ik een zwatelaar :cool:

maar tja, t " probleem" is dat jullie alleen flarden horen/zien van wat ik doe qua gitaarspelen en proberen en testen. ik was al een tijdje gecharmeerd van de SCT, maar hij was eigenlijk een beetje out of my reach, maar omdat ie nu weer gemaakt gaat worden (hoogstwaarschijnlijk) is ie een stuk bereikbaarder, vandaar. niet dat ik les pauls niet mooi vind ofzo, maar ik HEB al een les paul, en ik wil nu gewoon wat anders. vandaar de SCT.

en dat ik mezelf tegenspreek, ja, dat heeft te maken met t feit dat ik vaak geen zin heb om argumenten netjes op te pennen/typen, en dat het daardoor lijkt dat ik me tegenspreek.

Als je geen Les Paul erbij wilt waar staat dat dan wel in je sig? vind je 't gek dat wij verward zijn.
Daarnaast, een PRS singlecut zal niet veel schelen qua prijs met een LP Standard.

ja nou hoor, van jou mag ik mn sig nie veranderen.... :(






:wink:

sgoed, ik verander m nu.

Droffie
14 september 2005, 18:30
Kom, laten we elkaar niet af zitten zeiken. Iedereen kan van smaak veranderen. :wink:

Tuurlijk maar niet elke dag toch? Gisteren nog in een topic gezeten met 'm waarin hij nogmaals openlijk z'n liefde aan Gibson verklaarde. Maakt ook verder niet uit.

Let's drop it guys...

Anders_Destium
14 september 2005, 19:05
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

Hey Erik, nog interesse in een Twintone? (check mijn sig)

Nee is in niet de mijne, jouwe, je weet wat ik bedoel.

Tis van een kennis van me.

Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een Twintone II, je zou die versterker toch makkelijk moeten kunnen verkopen?

Orpheo
14 september 2005, 19:09
Kom, laten we elkaar niet af zitten zeiken. Iedereen kan van smaak veranderen. :wink:

Tuurlijk maar niet elke dag toch? Gisteren nog in een topic gezeten met 'm waarin hij nogmaals openlijk z'n liefde aan Gibson verklaarde. Maakt ook verder niet uit.

Let's drop it guys...

sgoed, maar nog EEN opmerking: " liefde verklaard aan gibson" . je vergeet een woordje. zijn. i.e.: liefde verklaard aan mijn gibson. ik zou mn gibson nooit wegdoen, niet omdat ie zo supergoed is (en supergoed in de context vann mcnaught bv) maar omdat t mn eerste échte gitaar is. sentimentele waarde dus.

olaf reijnders
14 september 2005, 19:14
Ik ben zeker blij voor PRS, mooie gitaren. Ik zal daarentegen nooit een bezitten, puur omdat ik hoofdzakelijk een bassist ben die een electrische en een accoestische voor erbij heb. Als in 2500 Euro over heb, zal ik het eerder investeren in basspul. Maar als ik een gitarist zou zijn, zou ik het wel weten.

Droffie
14 september 2005, 21:04
Je bent een zwatelaar Orpheo, er is geen ontkennen aan. Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat het ontzettend amusant is, maar verder natuurlijk niets om je zorgen over te maken. Gitarist zijn opportunistisch, dat ligt in hun natuur :wink:

Hey Erik, nog interesse in een Twintone? (check mijn sig)

Nee is in niet de mijne, jouwe, je weet wat ik bedoel.

Tis van een kennis van me.

Ik heb eigenlijk mijn zinnen gezet op een Twintone II, je zou die versterker toch makkelijk moeten kunnen verkopen?

Oh ja dat weet ik wel zeker.

Wou 't toch even tegen je zeggen.

Koop jij die Twintone II maar, dan koop ik die wel weer van jou over een jaar of twee... :D
Toch weer een Twintone he?

Anders_Destium
15 september 2005, 00:21
Ik heb laatst een Studiotone geprobeerd maar die miste op een of andere manier de vibe die ik zoek. Ik denk dat ik nu maar ga voor een Twintone II head en een Bogner 2x12, maar dat heeft geen prioriteit. Dat wordt hoe dan ook nog wel een tijdje sparen :) Ik ga vooralsnog mijn 5150 naar Adesign sturen om de buizen te vervangen en om te kijken of hij toch net wat warmer kan!