PDA

View Full Version : USPS



mm80
12 september 2005, 21:07
Er is mij via USPS een gitaar verstuurd maar ik heb nu, na 10 dagen nog geen bericht gehad.
Weet iemand welk bedrijf de verzending doet in Nederland?

En wat ik me ook afvraag, word het pakket direct doorgestuurd naar mijn adres en betaal ik dan later de invoer/belasting shit of moet ik dit eerst betalen en komt dan pas het pakket?

Michell

ccc
12 september 2005, 21:20
Het beste kun je het tracking nummer opvragen bij de verzender.
Dan kun je gewoon volgen op internet. Vroeger deed GLS de zendingen van USPS, in België gaat alles nu door ABX. Dat is nu helemaal om te lachen; ze presteerden het om mijn Hamer centaura drie weken zoek te maken. Gelukkig kwam ze toch onbeschadigd aan. Ze beginnen wel behoorlijk veel aan te rekenen voor "inklaringskosten"( 50 Euro). Wat in feite niet wettelijk schijnt te zijn (hoorde ik onlangs).

Aca Ilic
12 september 2005, 22:51
Gitaar komt eerste bij douane aan, waarna je een brief van GLS ontvangt voor verdere verwikkeling van je zending, wat wil zeggen invoerrechten betalen, en daarna pas krijg je je gitaar. Het kan in iedere geval een aantal dagen duren .
groetjes

Speeddemon
13 september 2005, 02:16
Je moet als 't goed is betalen aan de persoon die 't af levert.
Normaal regelt GLS dit in NL, maar mijn Burny LP Custom is gewoon door de TPG (en mijn vaste vriendelijke postbode) afgeleverd.

mm80
13 september 2005, 14:19
Ik had begrepen dat GLS niet meer de USPS parcels doorstuurd, dus waarschijnlijk zal het gewoon de TGP zijn.

CCC, ik heb een tracking nummer maar om USPS zegt dat 'dit type paketten niet te tracken zijn' Logisch he? :???:
Als ik het nummer op de USPS site bij tracking invoer krijg ik idd een hoop flauwekul maar niet de plek waar die gitaar staat.

Ik hoop dat TGP gewoon bij de deur komt innen, anders gaat er weer een week ofzo overeen. Zenuwslopend dit :evil:

Bedankt voor de info!

Josdevos
13 september 2005, 14:25
Het beste kun je het tracking nummer opvragen bij de verzender.
Dan kun je gewoon volgen op internet. Vroeger deed GLS de zendingen van USPS, in België gaat alles nu door ABX. Dat is nu helemaal om te lachen; ze presteerden het om mijn Hamer centaura drie weken zoek te maken. Gelukkig kwam ze toch onbeschadigd aan. Ze beginnen wel behoorlijk veel aan te rekenen voor "inklaringskosten"( 50 Euro). Wat in feite niet wettelijk schijnt te zijn (hoorde ik onlangs).

Idd. ABX heeft me ook al een paar keer gekloot...
Maakt het invoeren, samen met de hoge dollar toch een pak minder interessant...

MoserCustomShopDotCom
14 september 2005, 17:22
Die 10 dagen zijn iig werkdagen. Na die tijd krijg je als het goed is pas bericht van de douane. Dan moet je een briefje invullen en terug sturen. Als ze DAT ontvangen hebben, wordt ie doorgestuurd. Dan moet je bij aankomst wel de invoerrechten betalen erover, dus zorg ervoor dat je voldoende geld thuis hebt liggen!

zjanke
14 september 2005, 17:40
Je krijgt geen bericht van de douane. Het bedrijf wat de inklaring doet heeft contact met de douane en jij betaalt weer aan hun. Omdat zij geld voorschieten moet je een garantieverklaring tekenen en voor deze zaken rekenen ze administratiekosten. Dit is keurig volgens de letter van de wet, maar de eerder genoemde 50 EUR puur en alleen voor administratie vind ik belachelijk hoog.
Het is een omslachtige manier en daarom duurt het zo lang. Het kan overigens sneller, maar dan krijg je met de dure expressvervoersproducten te maken...

Mattia
14 september 2005, 18:19
Welke 'dure dollar'? Hij is nu weer iets minder laag dan 'ie begin van het jaar/eind vorig jaar was, maar het is nog steeds een relatief lage dollar.

Wat betreft USPS, tja...soms duurt het erg lang. Ik zou aanraden om, als je USPS gebruikt, die met tracking te gebruiken. Hebben ze ook, hoor, is sneller, maar duurder. Wordt door (dacht ik) FedEx oid verzorgt, is iets trager, kost stukken minder. Ooit werden USPS pakketten door GLS ingeklaard, de laatste tijd 'gewoon' via de TPG.

Verder, nouja, die 4-10 dagen die het zou moeten duren kunnen er zeer makkelijk 14, 30, soms meer worden. Ergste was een flink pakket met achterbladen (12 sets, zijkanten waren al aangekomen) die niemand kon vinden, maar die uiteindelijk 'gewoon', na ruim twee maanden, aan zijn gekomen. Heb dingen via USPS ground gekregen die sneller aankwamen!

Maargoed, meestal komt het wel binnen 14 dagen aan. Maar niet altijd. Voor dingen die niet makkelijk te vervangen zijn door de verzender (dus: instrumenten, hout, etc. en niet 'gewone' onderdelen zoals pickups, etc.) zou ik toch iets meer uitgeven aan verzending. Voordeel van USPS: inklaringskosten zijn meestal lager dan bij DHL/FedEx/UPS. 50 euro slaat nergens op. 7.50, 10.00, misschien wel 15 (hooguit) aan administratiekosten, maar niet meer dan dat.

MoserCustomShopDotCom
15 september 2005, 13:04
Je krijgt geen bericht van de douane. Het bedrijf wat de inklaring doet heeft contact met de douane en jij betaalt weer aan hun. Omdat zij geld voorschieten moet je een garantieverklaring tekenen en voor deze zaken rekenen ze administratiekosten. Dit is keurig volgens de letter van de wet, maar de eerder genoemde 50 EUR puur en alleen voor administratie vind ik belachelijk hoog.
Het is een omslachtige manier en daarom duurt het zo lang. Het kan overigens sneller, maar dan krijg je met de dure expressvervoersproducten te maken...

Uuhh.. Ik heb toch echt een brief binnengekregen van de douane op schiphol dat ik moest tekenen :???:

mm80
17 september 2005, 08:20
En eindelijk is m'n gitaar gearriveerd :D

Ik heb geen bericht gehad van tevoren, hij werd bezorgd door de TGP en ik moest aan de deur betalen.

Eigenlijk vond ik dat wel prima zo, beter dan dat je na een 1,5 week ongeduldig wachten eerst nog eens en brief moet gaan retouneren en dan weer moet wachten.

Michell

grayfink
17 september 2005, 08:28
En wat voor gitaar is het? Foto?

zjanke
17 september 2005, 08:49
Uuhh.. Ik heb toch echt een brief binnengekregen van de douane op schiphol dat ik moest tekenen :???:

Dat is niet de normale gang van zaken. tenzij er een pakket voor jou bij de douane staat en je zelf moet inklaren en het transport vanaf schiphol moet gaan regelen :-? In dat geval succes met de bureaucratie. In het geval dat er toch iemand bij jou komt afleveren en BTW/IR (en administratiekosten) komt innen, dan ben ik erg benieuwd hoe dit geregeld is, ik heb het namelijk nog nooit zo gezien.

mm80
17 september 2005, 11:39
Het is een Tradition Jerry Reid Telecaster. Erg onbekend hier, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Ik heb deze gitaar kado gekregen van Bill Bores van de benderguitarshop in Houston :D

Ik heb namelijk 2 jaar geleden een Musicman Albert Lee (gewonnen op ebay usa) naar hem toe laten sturen met de bedoeling om er een b-bender in te laten bouwen. Nu heeft die man de periode daarna ontzettend veel werk gekregen kennelijk want hij doet er nu al 2 jaar over.
Op een gegeven moment heb ik toch maar wat mailtjes die kant op gestuurd met hoe/wat en waarom vragen.
Om kort te zijn, ter compensatie heeft hij me deze gitaar kado gedaan.
Er zit ook een Parsons/White b-bender in (installatie daarvan alleen al zo'n $675)
Het leukste is dat het nog gewoon een hele goede gitaar is ook, mooie afwerking en goede elementen.

En, mijn Albert Lee is inmiddels ook bijna klaar!

Michell

mm80
17 september 2005, 18:56
Grayfink, ik heb je een pm gestuurd.

Michell

grayfink
18 september 2005, 23:54
hier de foto's:


http://www.xs4all.nl/~greevink/tradition%201.JPG
http://www.xs4all.nl/~greevink/tradition%202.JPG
http://www.xs4all.nl/~greevink/traditon%203.JPG

Prachtig ding trouwens.

MoserCustomShopDotCom
19 september 2005, 02:15
Uuhh.. Ik heb toch echt een brief binnengekregen van de douane op schiphol dat ik moest tekenen :???:

Dat is niet de normale gang van zaken. tenzij er een pakket voor jou bij de douane staat en je zelf moet inklaren en het transport vanaf schiphol moet gaan regelen :-? In dat geval succes met de bureaucratie. In het geval dat er toch iemand bij jou komt afleveren en BTW/IR (en administratiekosten) komt innen, dan ben ik erg benieuwd hoe dit geregeld is, ik heb het namelijk nog nooit zo gezien.

Ik weet het ook niet precies. Ik kreeg bericht dat er wat voor me lag. En ik kreeg een kopie van de bon die op de doos was geplakt door de verzender meegestuurd. Moest wat verklaren wat erin zat enzo en opsturen. Na zon 5 dagen werd ie thuis bezorgd. MOest toen nog wel invoerrechten betalen aan de deur...

zjanke
19 september 2005, 08:08
dat is waarschijnlijk toch een document geweest van de vervoersmaatschappij. ik zal je maar niet vragen om dat even te posten. :wink: