PDA

View Full Version : Nieuwe versterker-advies gevraagd , Blues Junior de deur uit



mark88
12 september 2005, 21:04
test

mark88
12 september 2005, 21:04
Hallo,

ik ben in het bezit van een Fender Blues Junior 15watt buizenversterker. Goeie versterker, maar niet zo mijn ding. Hij gaat mij ook, hoe gek dat mag klinken, veel te hard. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe versterker.
Het is alleen voor gebruik thuis, als ik bij de Blues Junior de master en volume allebei op 3 zet gaat ie eigenlijk al hard, hij hoeft dus niet veel vermogen te hebben. Het is alleen voor op m'n kamertje :)
Het geluid moet een beetje richting Nirvana gaan, er moeten ook andere dingen op gespeeld kunnen worden, maar Nirvana-geluid is toch wel een uitgangspunt, zowel clean als overdrive.
De nieuwprijs dacht ik aan maximaal 300-400 euro.
En ohja, ik speel op een Fender USA strat, ook niet onbelangrijk te vermelden.

LIGNUMdrummerke
12 september 2005, 21:18
een 5watt buizenampje misschien iets voor jou? weet wel niet direct iets op te noemen. onlangs is er ergens op t forum een url gepasseerd waar een lijst op stond met allemaal -10watt buizenamps.

DREAMMACHINE
12 september 2005, 21:32
....staat op gitaarmarkt een zvex nano ?...1/2 watt buizenampje!....

Negative K3 fan
12 september 2005, 21:48
een 5watt buizenampje misschien iets voor jou? weet wel niet direct iets op te noemen. onlangs is er ergens op t forum een url gepasseerd waar een lijst op stond met allemaal -10watt buizenamps.

als 15 watt te hard is, dan zal 5 watt waarschijnlijk niet veel helpen...

heavy-metal-thunder
12 september 2005, 22:12
Ik heb ook een bluesjunior gehad en dat ding gaat idd. snoeihard. Bijkomend probleem was dat die versterker veel bas heeft en de eq-regeling daar niet veel aan kon verhelpen. Dus stond alles te daveren.

ALs het enkel voor thuis is, waarom probeer je niet eens niet die nieuwe bakjes van Line6 (spider II 15 of 30). Ik heb dit eens uitgeprobeerd en dit was echt wel oké. Vier "kanalen", delay, echo, reverb... En ze zijn bovendien spotgoedkoop.

Les Paul
12 september 2005, 22:34
Ik heb een Weber minimass tussen de speaker en versterker van de Blues Jr. geplaatst. Hierdoor krijg ik echt een geweldige sound op slaapkamervolume. Koste rond de 50 euro.

heavy-metal-thunder
12 september 2005, 22:37
hiermee heb ik géén ervaring. Ik heb wel geprobeerd om een Marshall 50 W (zonder master volume) dmv een Weber Mass thuis lekker te laten klinken. En dat lukte niet.

mark88
12 september 2005, 22:52
Oke, bedankt. Toch denk ik dat ik voor de nieuwe versterker ga :) Fender Blues Junior is niet echt zo mijn ding. Ik zoek zoals gezegd iets richting een Nirvana-achtige sound. Mensen met ideeën? Ik hoor het graag!

Squier4ever
13 september 2005, 10:02
misschien dan toch maar modelling?

die klinkt namelijk ook op laag volume goed en Nirvana is een eitje voor die amps

bijv. Spider II 15 watter of een Vox Valvetronics

JoostBaksteen
13 september 2005, 10:23
een 5watt buizenampje misschien iets voor jou? weet wel niet direct iets op te noemen. onlangs is er ergens op t forum een url gepasseerd waar een lijst op stond met allemaal -10watt buizenamps.

als 15 watt te hard is, dan zal 5 watt waarschijnlijk niet veel helpen...

Mijn SE champ die op 250V draait (zo'n 4.5W) produceert een mooi kamer niveau geluid als ik hem op mijn 2x12 aansluit.

mark88
13 september 2005, 11:12
Het moet naast het richting Nirvana-gaande geluid ook goed kunnen janken. Dus lekker jankende solo's goed laten klinken. Kan dat met die modeling dingen ook?

dano
13 september 2005, 11:35
koop NOOIT een spider, wat een rukdingen zeg...geluid klinkt als karton en is erg koud. Je kan idd beter kijken naar een klein buizenampje en de rest van de suggesties die heirboven al gedaan worden.

Negative K3 fan
13 september 2005, 14:21
een 5watt buizenampje misschien iets voor jou? weet wel niet direct iets op te noemen. onlangs is er ergens op t forum een url gepasseerd waar een lijst op stond met allemaal -10watt buizenamps.

als 15 watt te hard is, dan zal 5 watt waarschijnlijk niet veel helpen...

Mijn SE champ die op 250V draait (zo'n 4.5W) produceert een mooi kamer niveau geluid als ik hem op mijn 2x12 aansluit.

ik bedoel, hij geeft nu als voorbeeld dat zn blues junior op 3 hard gaat, op een 5 watter zal dit ongeveer corresponderen met standje 4 a 4,5... dat zet denk ik nog geen echte zoden aan de dijk.

JoostBaksteen
13 september 2005, 15:01
een 5watt buizenampje misschien iets voor jou? weet wel niet direct iets op te noemen. onlangs is er ergens op t forum een url gepasseerd waar een lijst op stond met allemaal -10watt buizenamps.

als 15 watt te hard is, dan zal 5 watt waarschijnlijk niet veel helpen...

Mijn SE champ die op 250V draait (zo'n 4.5W) produceert een mooi kamer niveau geluid als ik hem op mijn 2x12 aansluit.

ik bedoel, hij geeft nu als voorbeeld dat zn blues junior op 3 hard gaat, op een 5 watter zal dit ongeveer corresponderen met standje 4 a 4,5... dat zet denk ik nog geen echte zoden aan de dijk.

Mijn 18W is totaal niet te vergelijken met mijn champ. Dat volume is echt een wereld van verschil. Misschien komt het doordat ik mijn champ met buizen-radio onderdelen heb gebouwd. Maar stondje 3 op mijn 18W is veel te hard voor thuis, terwijl stondje 11 op mijn champ nog goed kan op kamer niveau.

Misschien dat die van mij dan gewoon lekker zacht is, en dat een stock champ veeeeel harder is door zijn hogere voltage, maar dat kan ik niet zeggen.

Negative K3 fan
13 september 2005, 15:20
tuurlijk valt het anders uit, maar mijn post was slechts een inzicht over dat 5 watt niet heel veel zoden aan de dijk zou kunnen zetten. De praktijk leert dat dingen heel anders uit kunnen vallen dan verwacht. Zo is mijn 30 watt vox duidelijk luider dan mijn vorige 60 watt 5150 en zit er ook een aanzienlijk verschil tussen mijn zelfbouw (ongeveer 10 watt?) en de vox. Terwijl ik ook een 150 watt transistor heb staan waarbij het weer helemaal anders werkt.

mark88
13 september 2005, 15:50
Nog even samengevat: ik zoek dus een versterker op slaapkamerniveau, weinig volume dus, waarop ik goedklinkende powerchords en ook jankende solo's op kan spelen. Budget tot 300-400 euro. Alle adviezen zijn meer dan welkom!

mark88
13 september 2005, 16:07
Een goede overdrive zou mooi zijn, maar er hoeven geen ingebouwde effecten e.d. op te zitten.

rocker_71
13 september 2005, 16:29
Nog even samengevat: ik zoek dus een versterker op slaapkamerniveau, weinig volume dus, waarop ik goedklinkende powerchords en ook jankende solo's op kan spelen. Budget tot 300-400 euro. Alle adviezen zijn meer dan welkom!

Ja goed punt! Ik ben ook op zoek naar zo'n amp. Graag buizen, maar wat heb ik aan een full-stack op mjn slaapkamer :lol:

Ik zag zelf een Hughes & Kettner Edition Tube 20th bij feedback staan.

Leek me een leuk ding, iemand ervaring hiermee?

[/img]http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/tn/48/480426.t.jpg[img]

ochieloedere
13 september 2005, 18:45
en ook ik ben op zoek naar iets gelijkaardigs. heeft iemand die lijst van -10 watt tube amps nog op pc staan (of weet je waar we die op het forum kunnen vinden?)

Mark88, ik heb zelf al enkele dingen getest, en ik vind je blues junior eigenlijk één van de warmste van klank. Een line 6 scheurt snoerhard op laag volume, maar je blijft het digitale karakter horen. de warmte van tubes is nog niet geëvenaard voor zover ik weet.

Is je blues junior al verkocht? Zo nee, wat vraag je ervoor (niet voor mij, voor mij gaat ie ook te luid voor op de slaapkamer hoor, maar maat van me is nog stilaan op zoek)

grts

ochieloedere

mark88
13 september 2005, 19:20
He ochieloedere,
ik ben nog niet echt bezig de blues junior de verkopen, hij staat er nog.
Eerst zit ik een beetje te kijken wat m'n volgende versterker moet gaan worden. Zal ik nog contact met je opnemen als hij in de verkoop gaat?

ochieloedere
13 september 2005, 20:30
dat zou fijn zijn => ochieloedere@yahoo.com.

Ik hou deze topic ook in het oog, dus zeker laten weten als je zelf iets zeer goed hebt gevonden hé!

grts

ochieloedere

rocker_71
14 september 2005, 15:13
en ook ik ben op zoek naar iets gelijkaardigs. heeft iemand die lijst van -10 watt tube amps nog op pc staan (of weet je waar we die op het forum kunnen vinden?)


Ja heeft iemand hier een overzicht van? :razz:
Mag ook wel tot 15 a 20 watt hoor.

Volgens mij is dat geen groot marktsegment, die kleine buizen versterkers. Is daar dan nog een speciale reden voor?

jozum
14 september 2005, 16:17
Kan je je dit soort beelden nog herinneren?

http://www.popartuk.com/g/l/lgart026.jpg

vroegah (en nog steeds wel een beetje) was het vet om een stack te hebben die groter was dan jij zelf. Toen rock n roll nog echt vuig mannenwerk was, zeg maar. Iedereen wilde dus een stack, en iedereen wilde veel watts. Daar komt bij dat een PA vroeger niet zo gebruikelijk was als tegenwoordig. Kortom, echte mannen hadden 200+ watt. :wink: Die tijd is nu dan wel over, maar de meest gangbare en gewilde modellen zitten nog altijd in de 30-50 watt range.

Mijn tip voor als je een buizenversterker wil: kijk uit naar een oude champ of een musicmaster bass. Deze laatste 12watter heb ik zelf en is zeer geschikt voor thuis en in kleine bandsituaties/studio. Ze zijn voor +/-300E origineel te krijgen, en met een paar aanpassingen een prima versterker. Hij reageert ook goed op pedalen.

jozum

Satriani
15 september 2005, 10:08
Ik zou voor de vox gaan.
Ad30vt kan alles makkelijk aan wat jij zegt, en klinkt niet echt als een modelling amp moet ik zeggen.
En hij kan aardig hard . Maar zacht klinkt tie ook vet.
Enige nadeel is dat je maar 2 presets hebt en de autowah hoef je niet aan te zitten want die is zwaaar ruk.

Ad60vt zou nog mooier zijn, meer presets , celestion speakers etc. Maar dat haal je niet met dat budget.
Kortom , probeer gewoon is modeling je zal echt versteld staan geloof me. Zeker op laag volume want dan is buizen gewoon ruk

mark88
17 september 2005, 12:59
Nog mensen met ideeën??

harrie-beton
17 september 2005, 13:17
smaken verschillen maar:


voor thuis gebruik heb ik juist een modeling kastje (heb nu de podxt) aangeschaft en dat klinkt geweldig. Koop maar eens een podxt voor 350 euro want voetschakelaar heb je niet nodig thuis. Ook op koptelefoon zeer goed geluid.


Ik ben het live ook gaan gebruiken hoewel niet iedereen dat goed genoeg vind. (zie eerste zin)

BartL
17 september 2005, 13:22
Nog mensen met ideeën??
Jup, verkoop mij je Fender maar :-D
:cool:





...H&K Cream Machine misschien idd, maar heb je wel geen clean dacht ik :-?

mark88
17 september 2005, 16:17
Weet iemand ergens waar die H&K creammaster en/of crunchmaster of dergelijke miniamps te testen/te koop zijn? K woon in Haarlem, dus ergens Haarlem/Amsterdam zou te doen zijn. K heb alleen geen auto, ik heb ze verder op internet nog nergens te koop zien staan.
Mvg,

mark88
18 september 2005, 13:45
niemand??

zjanke
18 september 2005, 14:01
Beetje googelen levert mij er al twee op in NL


Voor deze prijs kun je je niet echt een buil vallen... (http://www.sonnor.com/2e%20hands/TweedeHands.htm)

en nog een op speurders/marktplaats (zelfde verkoper) (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/effectenenechos/12903119/hughes_kettner_creammachine_buizen_pre_amp_overdri ve.1.5.12903119.location0710select0610zipcode0810s el0710cat0710id061020210810main0710cat0710id061020 210810main0710cat0710short0610muziekinstrumenten08 10temp0710id061020210810boxtype061000810title0710d escr0610creammachine0810sub0710cat0710id06100810po stcode06100810straal0610.1.99.html)

Helaas niet in amsterdam, maar Rotterdam is ook niet echt uit de richting.

mark88
18 september 2005, 23:12
He zjanke bedankt!!

mark88
20 september 2005, 15:42
Zijn er nog mensen die hun ervaringen met deze amp kunnen vertellen of heeeel toevallig iets ermee opgenomen hebben dat op hun pc hebben staan? :) Dan hoor ik het graag!
Het lijkt me een leuk ding, maar omdat deze niet meer geproduceerd wordt is ie in winkels niet te bespelen...
Mvg,
Mark