PDA

View Full Version : 7-snarig les paul/eclipse model



beerection
12 september 2005, 20:48
waarom kan ik nergens een 7-snarige LP of ESP Eclipse vinden? :???: Is dat zo raar...Mij lijkt het namelijk erg cool zon ding te hebben. Het enigste wat een beetje in de buurt komt is een ESP LTD VIPER.

Of komt ik hier uiteindelijk op een gecustomisde gitaar uit die ik ergens moet laten maken? :-? vind het maar raar.. TIS EEN GAT IN DE MARKT!! :lol: :lol:

Walternativo
12 september 2005, 21:00
heeft mss ermee te maken dat les pauls sowieso al wat vetter zijn qua hals en body dan strats. Als de helft van de gitaristen er niet eens meer goed bij kan vanwege vingerlengte dan denk ik niet dat t een fantastisch gat in de markt is.

Bl44t44p
12 september 2005, 21:03
Beter zoeken ;)

http://www.gibson.com/products/epiphone/inst/Les-Paul/ENC7.html

Google "7 string les paul" (http://www.google.nl/search?q=7+string+les+paul&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official)

beerection
12 september 2005, 21:03
gewoon een dunner hals maken dus...ik speel normaal ibanez en jackson. ben dus niet zon LP gewend...maar gewoon aanpassen lijkt me

Lock en Load
12 september 2005, 21:04
LTD Viper 407? OK, het is geen LP of Eclipse, maar lijkt er verdomd veel op.

beerection
12 september 2005, 21:06
Beter zoeken ;)

http://www.gibson.com/products/epiphone/inst/Les-Paul/ENC7.html

Google "7 string les paul" (http://www.google.nl/search?q=7+string+les+paul&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official)

die vind ik niet zo super...net TE classic niet metal genoeg :wink: :p

beerection
12 september 2005, 21:07
LTD Viper 407? OK, het is geen LP of Eclipse, maar lijkt er verdomd veel op.


Maar het is er geen :p HAHA wat eens wensen he

Lock en Load
12 september 2005, 21:14
LTD Viper 407? OK, het is geen LP of Eclipse, maar lijkt er verdomd veel op.


Maar het is er geen :p HAHA wat eens wensen he

HAHAHAHHAAHH! Ik heb dus een vriend en die maakt constant van zulke droge opmerkingen zoals "Je zeurt", "Kut voor je", etc... Iedere keer lig ik weer in een deuk. Jah, V5E op onze school is me toch een gare klas :lol:

beerection
12 september 2005, 21:17
LTD Viper 407? OK, het is geen LP of Eclipse, maar lijkt er verdomd veel op.


Maar het is er geen :p HAHA wat eens wensen he

HAHAHAHHAAHH! Ik heb dus een vriend en die maakt constant van zulke droge opmerkingen zoals "Je zeurt", "Kut voor je", etc... Iedere keer lig ik weer in een deuk. Jah, V5E op onze school is me toch een gare klas :lol:

huh??

Lock en Load
12 september 2005, 21:22
Jah.

Jij zei "MAAR HET IS ER GEEN!"

En dat deed mij denken aan de vage opmerkingen van die gast :razz: (ik weet het, het is aanstekelijk. want ik ben ook nogal vaag geworden).

Wormaap
12 september 2005, 21:30
Je wil een 7-snaars LP, maar een 7-snaars LP is 'niet metal genoeg' wazig...

beerection
12 september 2005, 21:39
nee de classic vind ik niet metal genoeg....Ik doelde zo ongeveer op het model (vorm) ik trek zelf veel meer naar de eclipse toe, snap je? maar een zwarte LP met creme rand is ook erg mooi

Lock en Load
12 september 2005, 21:43
nee de classic vind ik niet metal genoeg....Ik doelde zo ongeveer op het model (vorm) ik trek zelf veel meer naar de eclipse toe, snap je? maar een zwarte LP met creme rand is ook erg mooi

Gooi andere elementen in die Epi, zwarte hardware, van die "dome" knoppen, haal de slagplaat eraf en tadaa! :P

Anders_Destium
12 september 2005, 21:47
Leuk idee, maar het lijkt me niet zo heel ergonomisch. Je moet een gitaar natuurlijk nog wel kunnen tillen :wink:

maarten69
12 september 2005, 22:22
LTD Viper 407? OK, het is geen LP of Eclipse, maar lijkt er verdomd veel op.
voor die hals moet je echt poten als een reus hebben dude die hals is zooooo breed

vester86
13 september 2005, 01:16
ik snap alleen niet waarom ze die LP nog steeds een korte hals geven, hoe moet die lage Bsnaar er nu bijhangen

Alain
13 september 2005, 11:34
Het een heeft niks met het andere te maken

idno
13 september 2005, 11:43
dr bestond toch ook een 7 snarige flying V? of is dat ook niet metal genoeg? :razz:

beerection
18 september 2005, 16:14
waarom niet gewoon een LP maken of Eclipse met een dunnere hals ??? Of is dat tegen het principe? :stop:

Orpheo
18 september 2005, 18:56
het probleem is niet een dunnere hals, die heb je genoeg. kijk naar de 60ies profile, en sommigen zijn nog dunner. het probleem zit m in de hele vorm van de gitaar. strats zijn dusdanig gemaakt dat ze gewoon lichter zijn,met nagenoeg hetzelfde formaat (qua omtrek) wellicht zelfs groter. les pauls zijn massief, log, onhandig. Neemt dan niet weg dat volksstammen er mee weglopen (ondergetekende bv).

ik heb er wel eentje gezien ooit, maar t werkt gewoon voor geen meter. er btw wel een les paul baritone, maar daar heb je denk ik niks aan.

ruezzz
18 september 2005, 19:43
En deze? Kijk op www.haarguitars.nl > guitars > etc.

Leendert Haaksma speelt er meen ik ook op.
Zal wel niet goedkoop zijn...

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/04%20jan%20silver%207%20string.JPG