PDA

View Full Version : Carl Martin keuze - Permanente boost



Thom TK
12 september 2005, 19:40
test

Thom TK
12 september 2005, 19:40
*zoekfunctie gebruikt*

Ik wil mijn gitaarspel boosten gedurende een heel nummer, om een voorbeeld te noemen: een boost voor bijvoorbeeld een nu0metal nummer. Of black. Naja, bruut dus.

Nou heb ik de persoonlijke keuze tussen een CM contour 'n boost, die erg aantekkelijk is door de dubbele gain en hihg/low pass filters.
De andere keuze is de CM Parametric equalizer.
Deze heeft als voordeel dat de tone ERG goed te tweaken is.

Welke boost geeft dus de beste, natuurlijkste boost? Dus om langere tijd aan te laten staan. De hoeveelheid "boost" is doorgaans goed bij CM.

Jeroenvanhulsteijn
12 september 2005, 20:25
Persoonlijk vind ik het bij die parametrisch EQ erg jammer dat je de bandbreedte niet in kunt stellen. Ik heb hem een tijdje in huis gehad en vond dat op den duur toch wel een gemis. Persoonlijk zou die contour'n boost dus helemaal geen optie zijn.

Volgens mij bestaat er van Pearl of Yamaha een volledig 2 bands parametrische equalizer in pedaalvorm.

Maar als je de "boost" toch continu aan laat staan zou ik denk ik ook zeker eens kijken naar die half 19" inch studio apparatuur. Is mss wel iets duurder als het top notch moet zijn.

Lock en Load
12 september 2005, 20:58
Heeft TC Electronics niet ooit een parametrische EQ in pedaalvorm gemaakt? Zal nu wel een bitch zijn om te vinden.

Grafische EQ misschien? MXR M-108 of KFK EQ, erg goede dingen heb ik gehoord.

Thom TK
12 september 2005, 22:06
Hmm ja die MXR equalizer is idd nog een optie, maar dan voor solo boosts.
Ik heb zelf een Japanse (JA DAT MAAKT VERSCHIL!) Boss ge-7, en ik vind die te onnatuurlijk klinken voor een permantente boost.,

Vandaar dat ik liever voor CM ga: erg goede pedalen.
Ik wil liever echte boost pedalen hebben, CM moet goed genoeg zijn voor me.

vinni
12 september 2005, 23:05
Begrijp het effe niet....

Als je een natuurlijke boost wil...is dan die Hydraboost van CM niet beter voor jou?

Groet,
Vinni

Mitch
12 september 2005, 23:15
Nog lekkerder: Catalinbread Sagrado Poblano. Geloof me, ik heb zelf CM boosts gehad en gebruikt, maar de Poblano: bizar lekker. In feite is 't een clean mosFET boost, met wat kleine aanpassingen voor een betere basrespons. Geeft nét dat beetje extra grom en beuk voor het doel dat je beschrijft. 't Is dat ik al genoeg boosts heb, anders kwam -ie er zeker !

Thom TK
13 september 2005, 12:04
Begrijp het effe niet....

Als je een natuurlijke boost wil...is dan die Hydraboost van CM niet beter voor jou?

Groet,
Vinni

Ja ik wil een natuurlijke boost, zodat er geen plastisch geluid aan komt zoals ik wel vaker merk..
Alleen wil ik er zelf wel "sound tailoring" opties op hebben..ik wil mijn geluid wel aanpassen anders heeft het voor mij niet zoveel zin.
Vervelend ben ik he :D , die Hydra boost is idd een mooie transparnte boost, maar ik wil als het ware het geluid boosten en de sound veranderen.
Equalizers zijn geen optie.


Nog lekkerder: Catalinbread Sagrado Poblano. Geloof me, ik heb zelf CM boosts gehad en gebruikt, maar de Poblano: bizar lekker. In feite is 't een clean mosFET boost, met wat kleine aanpassingen voor een betere basrespons. Geeft nét dat beetje extra grom en beuk voor het doel dat je beschrijft. 't Is dat ik al genoeg boosts heb, anders kwam -ie er zeker !

Ja daar heb ik vaker goede dingen over gehoord maar die dingen zijn geloof ERG zeldzaam.

Mitch
13 september 2005, 13:05
Als je in Schiedam woont niet :D
Ze zijn verkrijgbaar in Nederland bij www.degiergitaarbouw.nl

Lucluc
13 september 2005, 13:53
En dan de CM Boost Kick, voor 99 euro nieuw?

Thom TK
14 september 2005, 17:54
En dan de CM Boost Kick, voor 99 euro nieuw?

Klopt, zat ik aal te denken, maar hij wordt vooral aangeprezen als soloboost...denk eerer aan een CM parametric equalizer, of een Catlinbread zoals Seymour zegt.

Lucluc
14 september 2005, 20:11
En misschien van HBE de Uno Mos, die je ook als kitje kan krijgen. Of de Duo Mos als je er eentje permanent aan wilt zetten en ook nog eenzelfde soloboost wil hebben. 150 USD nieuw is redelijk als je naar de alternatieven voor dubbele boosters kijkt. Zelf heb ik een Super Duper waarvan ik het rode kanaal permanent heb aanstaan en het gele kanaal gebruik als extratje. In Nijmegen staat een CM Boost Kick 2ehands voor 75 euro te koop.