PDA

View Full Version : Fender Blues Deville



Tupelo
12 september 2005, 19:36
Vandaag gespeeld op een 2e hands exemplaar bij een muziekzaak hier.
Beviel me wel, is voor het 1st sinds 4 maanden dat ik weer die Fender reverb hoor, zalig. Weet alleen niet wat ze ervoor mogen vragen. Versterker is een inruil geweest met wat problemen. Is nagekeken, nieuwe buisvoetjes gekregen & nieuwe voor & eindbuizen. Kan 'm kopen voor 695 euro met 3 maanden garantie. Lijkt me iets te duur of is het wel een redelijke prijs?

DREAMMACHINE
12 september 2005, 20:12
best wel duur, zag ze kort geleden ( 1 a 2 jaar) toch echt voor rondt de 400 langskomen op marktplaats, nu zal het iig rondt de 500 zijn.

Bobbel
13 september 2005, 01:06
maarja, dan heb je het over marktplaats... dit is een winkel... dan heb je dus garantie... geeft altijd een lekkerder gevoel...

Koekje
13 september 2005, 09:23
mja, 400 is echt wel lage prijs hoor ... rond de 500 met wat geluk, 600 zie je ze ook vaak, hangt ervan af of het een 2x12 of 4x10 is, in elk geval wel een versterker die het waard is vind ik ... clean klinkt heel erg goed en reageert super op (overdrive) pedaaltjes, drive-kanaal is niet veel mee aan te vangen (zoals bij veel fenders), zijn ook wel waanzinnig luide amps, dus slaapkamer niveau, vergeet dat maar :)

Tupelo
13 september 2005, 11:07
Ze zijn dus wel een beetje op te fokken...? Vond de drive niet eens tegenvallen. Vraag me wel af of het kwaad kan als ik de elementen op mijn blade hieroverheen nog eens actief schakel.

Denk inderdaad wel dat ik 'm ga kopen.

Tupelo
13 september 2005, 19:45
Maf forum... dan hier maar.

Heb 'm gekocht. Fijne amp. Stuk minder features dan mijn the Twin maar daarvan gebruikte ik toch niet veel. Het is wel wennen om weer met een drive & mastervolume te werken. Pots! Pots hebben enorm veel invloed vergeleken met mijn Twin; sta ervan te kijken hoeveel toon je bij & uit kunt draaien, zo significant verschil! Lijkt sowiezo alsof het allemaal wat meer mid & hoog heeft dan de Twin. Reverb, ben ik echt helemaal into!
Op mijn Twin speelde ik vaak met mijn reverb helemaal open, kom hierop niet verder dan 7 of 8, prachtig ik realiseer me dat ik dat het meeste heb gemist de laatste maanden dat ik op een transistor-amp speelde. Boost valt niet tegen, scheurt toch nog wel aardig maar ik heb toch mijn compressor/sustainer maar te ruil aangeboden voor een DS-1. Enige probleempje is input-jack 1. Die is nogal gammel. Moetzen ze 1st nog even fixen voor me voor ik 'm meeneem. Heb 3 maanden garantie. De komende drie maanden ga ik mezelf aan de opnames van de band wijden. Kon ik lang niets mee zonder lekkere versterker. Komt wel goed uit, ding de komende maanden eens flink op zijn staart trappen. Als er iets mis mee is moet het duidelijk worden binnen die 3 maanden. Eindelijk weereens knallen met die boel :)

wille525
16 september 2005, 16:50
Ik heb ooit een Blues de Ville 410 verkocht voor 700 euro (zonder garantie dus) via marktplaats. Ik had er wel nieuwe buizen ingedaan, maar de potmeter van de treble was defect (wat overigens makkelijk, zonder veel kosten te vervangen is). Binnen 3 dagen (na het plaatsen van de advertentie) had ik 'm verkocht. Achteraf waren er nog meer geintreseerden voor die prijs. 700 euro is voor een 4x10 een prima prijs...
Ik vond de Blues de Ville een mooie versterker. Maar paste niet geheel bij mijn muziek stijl (stevige rock + metal). Voor blues, funk en pop enzo is ie echt perfect!

wille525
16 september 2005, 16:51
Ik heb ooit een Blues de Ville 410 verkocht voor 700 euro (zonder garantie dus) via marktplaats. Ik had er wel nieuwe buizen ingedaan, maar de potmeter van de treble was defect (wat overigens makkelijk, zonder veel kosten te vervangen is). Binnen 3 dagen (na het plaatsen van de advertentie) had ik 'm verkocht. Achteraf waren er nog meer geintreseerden voor die prijs. 700 euro is voor een 4x10 een prima prijs... En ik heb gezien dat ie vaker voor die prijs van de hand is gedaan.
Ik vond de Blues de Ville een mooie versterker. Maar paste niet geheel bij mijn muziek stijl (stevige rock + metal). Voor blues, funk en pop enzo is ie echt perfect!