PDA

View Full Version : Tremolo



phx
12 september 2005, 18:15
Heb al jaren de TR-2 tremolo van boss maar ga me steeds meer ergeren aan die enorme volumedrop. Nou weet ik dat er een mod voor is, maar ben toch liever geneigd om een andere tremolo te zoeken ZONDER deze handicap.

Ben op zoek naar de 2 knobs tremolo van Voodoolab.
http://www.gakkido.jp/EG-EB/goods/goodsimg/EGEF00092.jpg


Heb zelf de Microvibe en die bevalt me prima, vandaar deze keus. Heeft iemand ervaring met zowel de Boss TR-2 EN de voodoolab tremolo. Heeft de voodoolab ook een volumedrop of juist niet?

Lock en Load
12 september 2005, 18:55
Waarom niet de 4 knops versie? Die kun je makkelijk nieuw kopen. Voor de 2 knops moet je denk ik gaan zoeken.

phx
12 september 2005, 19:10
Heb nl ook de superfuzz gehad, met 4 knoppen. Geloof mij: die staan zo dicht bij elkaar dat ze bijna niet te bedienen zijn. Bij een tremolo heb je maar 2 knoppen nodig, vind ik.

Lucluc
12 september 2005, 19:40
Met elke tremolo waar je het volume niet van kan regelen kan je dat probleem hebben, dus ik zou de 2 knops Voodoolab links laten liggen. Ik heb Dunlop TS-1 tremolo gehad en die had ook wat volume verlies. Erg hinderlijk.

Ik heb nu een kitje van Buildyourownclone en daar zit een intern volumepotje in, net als in de Supatrem. 74 USD inclusief verzenden. Dan moet je alleen nog verf kopen, want het oog wil natuurlijk ook wat. Alleen het verven is wel moeilijk zeg :evil: Er is al een keer een krant overheen gewaaid, dus moest ik opnieuw beginnen en de eerste plakletters waren toch niet zo mooi en met het verwijderen daarvan ging de lak weer kapot, dus nog een keer opnieuw spuiten. Het soldeerwerk is leuk en niet zo moeilijk. Maar voor iets meer kun je hem laten maken door Keith van BYOC. My $0,02 :)

Robbert
12 september 2005, 20:16
30 Euro voor je TR-2! :P

phx
12 september 2005, 20:18
Was al bang dat deze topic niet zou lopen. Nogmaals mijn vraag: heeft de voodoolab tremolo WEL of NIET volumedrop zoals de tr-2 van boss....

robzilla
12 september 2005, 20:25
30 Euro voor je TR-2! :P

damn, dat wou ik ook net doen :lol:

35 :)

Lucluc
12 september 2005, 20:30
Was al bang dat deze topic niet zou lopen. Nogmaals mijn vraag: heeft de voodoolab tremolo WEL of NIET volumedrop zoals de tr-2 van boss....



Met elke tremolo waar je het volume niet van kan regelen kan je dat probleem hebben, dus ik zou de 2 knops Voodoolab links laten liggen.

Ik heb met iemand in een band gespeeld die er eentje had (2 knop) en ik vond dat ie WEL een volumedrop had en die andere gitarist vond van NIET. :D Gewoon niet aan beginnen.

jero
12 september 2005, 20:45
JA de 2 knops heeft last van volume drop en NEE de 4 knops niet, die kan zelfs een beetje boosten, en heeft ook een LED (eigen ervaring).

voor dezelfde prijs koop je ook een Sherlock Tremit, daarmee bevind je je helemaal in het walhalla van de tremolo's.

fullorder
12 september 2005, 20:45
Was al bang dat deze topic niet zou lopen. Nogmaals mijn vraag: heeft de voodoolab tremolo WEL of NIET volumedrop zoals de tr-2 van boss....

ik heb de vierknops en heb (dus) geen last van volume drop. ook al ben ik een sucker voor pedalen met maar twee knoppen (ik noem pedalen dan ook mijn vriendinnetjes :D), vier knoppen is echt niet zo lastig hoor ;)

robzilla
12 september 2005, 21:06
Er zijn trouwens veel toffe trems de laatste tijd op de markt

ToneCzar trem, Catalinbread Semaphore, Red With Pentavocal etc. etc.

Waar heb je die tremit vandaan Jero?

Dirtypool
12 september 2005, 21:33
www.area51.com voor een hele mooie..

Dirtypool
12 september 2005, 21:37
oepsie.. http://area51tubeaudiodesigns.com/ bedoel ik eigenlijk :-)

Lock en Load
12 september 2005, 21:37
Ik zag vandaag ergens op het net een foto van een trem of vibe pedaal dat aan de linkerkant een draaiknop had om de "slope" ervan de varieren. Het had de slopes erop getekend, en was d8 ik geel. Zag er wel lijp uit. Jmmr dat ik de pagina niet in mijn favorieten heb gezet, nu ben ik dus het ding kwijt tenzij iemand hier het weet te vinden aan de hand van mijn vage beschrijving.

phx
12 september 2005, 21:55
Bedankt voor jullie uitleg/ervaring. Ga dan toch maar kijken naar de 4-knoppen variant van voodoolab. Nogmaals, voodoolab pedalen bevallen me wel. Volgens mij ook nog true bypass, de tr-2 niet.

PS wat doet die slope knop? Is dat de volumedropprobleemoplosser? (leuk woord voor scrabble?)

Dirtypool
12 september 2005, 22:00
Hier ergens op de fora zit iemand met een bedrijvigheidje in pedaal-etc verkoop.
Diamond pedalen etc...ook die Area51 tube tremolo dus.
Kost in de US 199$, hier mss zoiets in €.
Dan heb je dus wel the real thing.
Ik zit er zelf al een tijdje op te gassen :-)

Deze.. http://www.gvees.com/ ..mailtje sturen kan geen kwaad toch? geez :o

jero
12 september 2005, 22:02
nee, de volumeprobleemoplosser is de volumeknop (verrassing :wink: )

met de slopeknop bepaal je het karakter van de tremolo, van sinusgolf (vloeiend) tot blokvorm (abrupter)

phx
12 september 2005, 22:03
nee, de volumeprobleemoplosser is de volumeknop (verrassing :wink: )

Ja, shit, beetje dom van ikke heh :oops:

Maar euh iemand een voodoolab tremolo te koop (met 4 knoppen dus)? :lol: spam :lol: spam :lol: :???:

jero
12 september 2005, 22:03
ps. sherlock tremit komt uit australie

vinni
12 september 2005, 23:09
Heb zeld de vierknops Voodoolab Tremolo gehad. Gewoon een goed ding.

Denk dat de best de tremit en de Demeter tremolo zijn.

Maar ja....dr zijn dr zoveel.....Fulltone heeft ook een goeie....
En vergeet die nieuwe tremolo van Line 6 niet!....ik heb'm zelf niet gehoord
maar massa's gitaristen zijn daar erg enthousiast van.
Ook leuk dat deze met taptempo komt.
Dat heeft die tremit en Demeter niet.

Vinni

vinni
12 september 2005, 23:18
Heb zelf de vierknops Voodoolab Tremolo gehad. Gewoon een goed ding.

Denk dat de best de tremit en de Demeter tremolo zijn.

Maar ja....dr zijn dr zoveel.....Fulltone heeft ook een goeie....
En vergeet die nieuwe tremolo van Line 6 niet!....ik heb'm zelf niet gehoord
maar massa's gitaristen zijn daar erg enthousiast van.
Ook leuk dat deze met taptempo komt.
Dat heeft die tremit en Demeter niet.

Vinni