PDA

View Full Version : nieuwe humbucker voor Ibanez...



E-J
12 september 2005, 16:57
Ha mensen,
Sinds ik mijn London City Strat heb, staat mijn Ibanez GSA60 stof te vergaren. Ik ben daarom op het idee gekomen daar een dikke hardrock/metal gitaar van te maken aangezien mijn LC zich het meest verhoudt tot pop/rock. De stock humbucker op de GSA vind ik maar matig, ik wil daarom er een nieuwe opzetten.

Hebben jullie suggesties? Ik ben op zoek naar een niet zo dure (dus geen 100 ballen, maar zeg maar de helft, 50 euri) en passieve humbucker, geschikt voor hardrock en metal. Alvast bedankt! 8-)

E-J
13 september 2005, 15:58
*SCHOP*

Randy
13 september 2005, 16:14
Zoek naar een tweede handse pick up als je niet teveel geld wilt uitgeven alhoewel het jouw gitaar zeker wel waard is. Een dimarzio evolution of een tonezone zal zeker wel vet klinken in zo'n gsa60. Ze zijn zelfs tweede hands wel wat duurder. Ik schat zo rond de 75 euro..

Fluffy
13 september 2005, 16:15
ik zelf zou de super distortion wel aanraden of anders de seymour duncan JBgoed geluid, en vet geluid. zitten denk ik wel in die prijs klasse.
Je kunt anders op marktplaats ff zoeken op 'dimarzio' en 'seymour' ducan, soms moet je geluk hebben met wat er op dat moment opstaat

Stinooo
13 september 2005, 17:30
Ik kan de Tonezone aanbevelen. In mijn Fender Mex zit er een. Dit element kan goed scheuren maar is (al dan niet gesplit) clean ook nog om aan te horen. (belangrijk is de houtsoort van de body van je gitaar: zo heeft populier/alder een hoge/felle toon; wat door de het extra mid en laag van de Tonezone in balans wordt gebracht)

AART
13 september 2005, 18:05
ik zelf zou de super distortion wel aanraden of anders de seymour duncan JBgoed geluid, en vet geluid. zitten denk ik wel in die prijs klasse.
Je kunt anders op marktplaats ff zoeken op 'dimarzio' en 'seymour' ducan, soms moet je geluk hebben met wat er op dat moment opstaat

voor een gsa(heb ik gehad):

+9999999999999999999999999999999999999999999999999 99

E-J
13 september 2005, 19:15
Een Evolution, is die niet wat ''te''? Ik wil dus zowel een mooi 'vintage' rock/metal geluid als een moderne metal sound. Clean moet hij lekker rauw zijn en met overdrive/distortion flink kunnen scheuren.

@ Aart, wat bedoel je nou precies in normaal Nederlands?

Jax
13 september 2005, 19:26
Dat ook hij vind dat een superdistortion erg goed klonk in een gsa

Grungekid
13 september 2005, 21:48
Een Evolution, is die niet wat ''te''? Ik wil dus zowel een mooi 'vintage' rock/metal geluid als een moderne metal sound. Clean moet hij lekker rauw zijn en met overdrive/distortion flink kunnen scheuren.

@ Aart, wat bedoel je nou precies in normaal Nederlands?

Dan moet je zeker een SD JB nemen, erg veelzijdig (heb em zelf stock in me yamaha gekregen :) )