PDA

View Full Version : ME(egomix)



bassio
12 september 2005, 15:16
eigen werk , beetje NIN style .
ik ben benieuwt wat jullie der van vinden .

HIER (www.bassio.herejezus.nl/me(egomix).mp3) staat tie.

mvg

bas

bassio
13 september 2005, 11:43
kom op mensen , is er dan niemand die er wat over te zeggen heeft ?
zo slecht is tie nou ook weer niet toch ?!

Roy K.
13 september 2005, 11:58
Da's waar, alhoewel de eerste 20 seconden dat wel doen voorspellen!! :D

De manier van zingen maakt dat de zanglijn erg eentonig overkomt, maar op zich past het wel goed bij de song. Het geluid is prima, qua originaliteit scoort ie minder en er had meer afwisseling (een geheel ander stuk, een solo, etc.) in gemogen.

Maar als top 40 pop-nummer zou ie het wel goed doen denk ik...(no offence intended) :-D

bassio
14 september 2005, 22:25
top 40 ?!?? jeuz . nee tnx.

spanky_franky
15 september 2005, 11:52
Ik vind het ook wel behoorlijk top-40 klinken, het onderscheid zich er niet van, toch te eentonig.

bassio
15 september 2005, 23:12
ja dááag , pingellen jullie nog ff een moeilijk stukkie .

Jax
16 september 2005, 07:10
Wat is er zo erg aan dat het goed zou doen in de top40? Het klinkt gewoon erg toegankelijk. Niet te hard dat het mensen af zou schrikken, maar wel stevig. Leuke combinatie trouwens van synth en gitaar.

dejohan
16 september 2005, 09:51
Ik vind dit qoa sound wel goed zitten.
Men heeft wel gelijk dat er een ander stuk tussen zou mogen, voor de afwisseling. Maar het nummer is goed gedaan qua sound vind ik.
Ik ken niks van electonica, maar het interesseert me wel, hoe maak je die synt geluidjes ertussen, computer of echte synt? Ik zou ook graag van die ouwe electro/industial soundjes in m'n muziek willen gooien, hoe doe je zoiets? Ook de dubbele en soms driedubbele stem vind ik cool gedaan.

maarten69
16 september 2005, 10:53
ik vind het wel leuk klinken, alleen je hebt een erg accent.. in het engels

Sonno
16 september 2005, 12:59
Het is niet mijn stijl maar ik vind 't best top 40 waardig :) .
Wel ff wat aan het geluid doen, da's echt waardeloos!

bassio
16 september 2005, 19:51
@dejohan

het is een ideetje opgenomen in cubase , we nemen hem onder handen in de oefenruimte om verder uit te werken .
de synths is een softsynth (ingespeeld met een midi-keyboard), maar in de oefenruimte heb ik een kleine (hardware)synth.
als je er meer van wil leren moet je zeker ff naar het synthforum (http://www.synthforum.nl) gaan daar is op de meeste vragen (zowel voor beginners als pro's)al een antwoord , of zullen ze hem wel beatwoorden.
zowiezo een leuke hobby , opnemen e.d.
succes.

@maarten69

dan hebbie mijn nederlandse accent nog niet gehoord

et sonno

een nummer uitmixen en masterren is een vak apart , dat laat ik wel doen door mensen zoals jou .
en ik heb zo mijn twijfels of zoiets als deze track wel door de nederlandse radio beugel kan (kinkFM daar gelaten), maar daar weet jij (met zoon beroep) vast meer van .

Sonno
16 september 2005, 23:44
:o door mij??

Nou ik ben er geen onwijze held in maar ik kan goed zeuren :D

Het valt wel een beetje te leren hoor...