PDA

View Full Version : 2 Tops op 1 cab?



Jeanken
12 september 2005, 15:01
Kan het problemen opleveren om 2 tops op 1 cab aan te sluiten en zo nee, hoe doe ik het dan er van uitgaande dat het Ohmage gelijk is, het cab wordt een zelfbouw dus ik kan schakelen op alle manieren en ingangen maken zoveel je wil..

Wormaap
12 september 2005, 17:11
Als je 'm zo schakelt dat je 1 inputs hebt, die beiden 2 speakers aansturen, ben je er :) (Uitgaande van een 4x12)
Een stereo-4x12 dus (zoals op de meeste 4x12 kisten schakelbaar is)

nicoverduin
12 september 2005, 17:12
Op zich kan het wel. Echter wat doe je met de belasting van de versterker die niet aangesloten is? Zet je die op Standby (buizenbak) uit ? (bij een transistor bak).

Als het buizenbakken zijn, kan je overwegen om te gaan werken met een dummy load en dan evt. met een dubbele voetschakelaar om en om switchen. Weet alleen niet of die schakelaars de stroom van de versterkers aankunnen.

Nico

Jeanken
13 september 2005, 13:03
Ik dacht aan een 2*12 maar ik zal beter dan 2 2*12's maken of een 4*12 met die schakelmogelijkheid, beter gheen risico's, plus, kan ik ze nog stereo zetten ook als ik 2 2*12's doe..

Wilbert
13 september 2005, 13:10
Gewoon interesse: waarom wil je dit?

Jeanken
13 september 2005, 13:39
Omdat ik die oude Fender Vibroverb van mijn oom (al eens een topic over geweest, heeft in zijn gekke jaren de 'top' van een combo gezaagd, heeft dus enkel chassis zonder speakers of kast feitelijk) wil laten maken als hij terecht is en tot top ombouwen, daarnaast zou ik een goeie scheurtop willen ook, ben sinds kort weer helemaal gevonden voor de JCM800, dan zou ik via A/B kastje van top wisselen.
Aangezien de meeste mensen wegens te weinig geld altijd compromissen moeten maken voor sound wou ik eerst dit doen en dan later eventueel nog een cab bijkopen/maken maar kheb juist een leuke deal voor 2 speakers en ik heb er al 2 in bestelling (gast zoekt enkel nog 2 andere voor ik de zijne overkoop) dus ik maak gewoon 2 2*12's.