PDA

View Full Version : Koch Pedaltone



Swan
12 september 2005, 10:59
fijn forum

Swan
12 september 2005, 10:59
ben me n beetje aan t orienteren kwa versterkers, ga binnenkort verhuizen en mn 5150 is toch wel n bakbeest voor n studentenkamertje...
nu was mn oog gevallen (ouch) op de Koch Pedaltone...heb heel t andere koch topic doorgelezen en daar wordt de pedaltone wel n keer genoemd maar verder geen info...
dussss....wie heeft er meer info?
t handzame formaat lijkt me ideaal en als ik t goed begrijp zou je hem ook zo in de pc kunnen pluggen om te recorden? (en met n poweramp om live te spelen)
hoe is de sound? ben op zoek naar iets redelijk veelzijdigs maar de sound is t allerbelangrijkst; van clean tot met n randje met als hoofdzaak; mooi saturated distortion met veel sustain (bijv genoeg dist. om er deathmetal mee te kunnen spelen)
of moet ik dan meer kijken naar de Mesa V-Twin?

n prijs zou ook wel handig zijn, of ik ben nog niet wakker of ik zoek niet goed...

Swan
12 september 2005, 11:07
"For reaching new levels of thick, fat, rich and saturated distortion, we have built-in a very powerful feature, a small 0.5 watt all-tube power amp. This little power stage will enable you to create huge sounds similar to a fully overdriven tube combo or stack. "
klinkt wel erg 8-)

olaf
12 september 2005, 11:14
Ik heb op veel Kochs gespeeld maar vond dit ding helemaal niks!
Koop dan maar een pod (auw dit doet zeer!)
Wel ooit eens op een half 19" pre-ampje (creammaster of zoiets) met een 0,5w eindtrapje van H&K gespeeld en vond die wel te gek maar die zie je nergens meer .

Mzzl Olaf

Swan
12 september 2005, 11:19
heb ook pod XT en Boss GT8 getest, maar dat vond ik nix, ik ben niet iemand die uren aan knopjes en parameters wil zitten om n goeie sound te krijgen...ik wil gewoon spelen...
daarom leek me deze pedaltone de perfecte oplossing; buizen en toch makkelijk opnemen etc...

sebass
12 september 2005, 13:03
De koch twintone heeft een recording output. Ik heb hem nog nooit geprobeerd maar misschien is dat iets. Of moet het klein zijn?

Swan
12 september 2005, 13:20
waarom twintone verkiezen boven de pedaltone dan?

Swan
12 september 2005, 13:29
ter verduidelijking maar een sampeltje geupload van n gitaarsound die ik super vind, deze gitarist (Stephen O'Malley) speelt op Sunn versterkers..
ik hoef niet deze sound na te bootsen of te imiteren (is toch niet mogelijk) maar wel in deze richting...

rechter muis save as (http://members.chello.nl/m.sciarone/soundsample.mp3) 1 mb groot (sample van Khanate)

marc_o
12 september 2005, 15:07
Haha, die sample is echt verschrikkelijk, maar dat geluid moet geen probleem zijn hoor. Heb de pedaltone nu een aantal jaar en ben er erg tevreden over...ik neem ermee op, ik repeteer ermee, en zal er ook wel eens mee gaan optreden.

Swan
12 september 2005, 16:11
smaken verschillen ;) deze mensen zijn juist erg bezig met de sound en zijn gearheads, alleen op n andere manier dan de meeste hier gewend zijn..

zou je misschien n sample kunnen geven van iets wat je met de pedaltone hebt opgenomen? (zo min mogelijk bewerkt)

marc_o
12 september 2005, 16:33
Helaas niet mogelijk, maar je krijgt het er wel uit. Gebruik wel een goede eindtrap en een leuke speakerkast...of sluit 'm aan op de return van je effectloop.

Swan
12 september 2005, 16:35
t gaat me ook grotendeels om t recorden...

sebass
12 september 2005, 17:03
waarom twintone verkiezen boven de pedaltone dan?

Ik ben niet echt bekend met de pedaltone. Alleen de twintone voldoet ook aan je eisen vandaar dat ik die noemde. Geeft je weer een extra optie.

Swan
12 september 2005, 17:04
ik las ergens n review dat het geluid via de recording out slechter is dan met n poweramp+cab..wat zijn jouw ervaringen hiermee marc_odijk?

Jeroenvanhulsteijn
12 september 2005, 19:19
......Wel ooit eens op een half 19" pre-ampje (creammaster of zoiets) met een 0,5w eindtrapje van H&K gespeeld en vond die wel te gek maar die zie je nergens meer .

Mzzl Olaf

Op de duitse ebay zie je ze nog regelmatig (Cream machine, Crunchmaster, Bass master & Metal master). In NL af en toe.

Swan
13 september 2005, 19:20
ik ga em binnenkort proberen, maar waar het me in weze om gaat is;

is de sound van n pedaltone beter dan van n willekeurig top moddelingding als n XT of GT8 als je em direct in de pc plugt en record?
ik ga ervanuit dat de pedaltone beter is als preamp over poweramp+cab

Negative K3 fan
13 september 2005, 20:11
dat laatste natuurlijk sowieso, over dat eerste heb ik grote twijfels, maar je weet natuurlijk nooit wat voor trucjes ome Dolf uit de kast heeft getrokken voor een natuurgetrouwe sound!

marc_o
13 september 2005, 20:36
Ik vind de recorded sound echt geweldig, gebruik 'm altijd op die manier voor een guide te maken in de studio en een band als Blof neemt er ook gewoon mee op, en treedt er zelfs mee op als ze in het buitenland zijn, echt een prima ding. Erg handig is ook de effectloop, waar ik een Holy Grail reverb in heb staan zodat ie echt nog beter klinkt.

vosarnout
13 september 2005, 20:42
Als het je hoofdzakkelijk om het recorden te doen is, en je wilt toch veelzijdigheid maar niet teveel knoppen, dan zou ik eens naar de tonelab van vox kijken. IS combi buizen en moddeling. Simpel te bedienen en kan daarnaast prima met een poweramp en speakers (full range..) gebruikt worden.

Echt de moeite waard om eens te proberen, geluid kwaliteit is minimaal zo niet beter (meer dynamiek) dan de pod. maar goed dat blijft altijd persoonlijk.... :)

Swan
15 september 2005, 23:06
ah tnx dat klinkt allemaal positief :)

Tonelab is ook niet echt wat ik zoek...

weet er iemand waar ik in de randstad de Pedaltone kan testen/kopen?

marc_o
17 september 2005, 01:41
Feedback heeft 'm staan..Rotterdam

Swan
17 september 2005, 11:43
tnx, zag em niet meer op de site staan vandaar...
ben benieuwd of dit em word :)

Swan
21 september 2005, 17:52
vandaag uitgeprobeerd bij Feedback;
clean erg mooi, duidelijk de warmte en t gevoel van buizen...
maar helaas, de overdrive miste voor mij de nodige gain (wil toch meer echt high gain dist) en vond de sound nogal schel...
gast van Feedback adviseerde me n Mesa Boogie V Twin maar die gaat boven mn budget...

Malochia
21 september 2005, 21:43
Hey, ook een Khanate-fan. 8-)

En, ik heb zelf ook een Pedaltone. Zelf echt totaal tevreden over. Je kan met erg veel gain spelen en een erg dirty geluid hebben en toch nog erg veel definitie overhouden. Geen ranzige modderpoelen (zoals vaak bij veel gain), maar een vol gedefinieerd geluid.
(maar je vindt het dus niet genoeg gain?)

Ik zou zelf het geluid juist totaal niet schel noemen. Ik vind het een erg mooi vol geluid.
Het is wel zo dat ie (net als alle andere Koch-producten) een karakteristiek en 'uniek' (overdrive-)geluid heeft....je houdt ervan of je houdt er niet van.

Ik heb een tijdje met een drummer en bassist wat Esoteric/Tyranny/Evoken/Khanate-achtig spul gespeeld, en dat ging perfect. De pedaltone en een delaypedaaltje, dat was alles wat ik nodig had. (als je wil horen hoe het klonk kan ik je misschien wel een opname daarvan sturen)

vester86
21 september 2005, 23:49
een 2e hands Vtwin kost evenveel als een pedaltone in de winkel.... en dan heb ik het over de rackversie, de pedaalversie gaat voor 300 van eigenaar

rupke
22 september 2005, 10:00
Hoi

ik heb de pedaltone een suitgeprobeer in de winkel over een koch multitone. ik vond het helemaal niet goed klinken. ik heb nu sinds kort een Koch twintone en die klink wel echt waanzinnig. daar zit inderdaad ook een output voor recording op. dia zla ik eens gaan proberen. als die goed is heb je twee viegen in 1 klap. om op tenemen en op te treden.

maar goed ga een snaar de winkel waar ze beide hebben en probeer de pedaltone op een koch versterker uit en prik ze daarna allebei in een PA dan heb je senl genoeg doro wat het beste is voor je.

Greetz Rupke

Swan
22 september 2005, 10:32
Hey, ook een Khanate-fan. 8-)

En, ik heb zelf ook een Pedaltone. Zelf echt totaal tevreden over. Je kan met erg veel gain spelen en een erg dirty geluid hebben en toch nog erg veel definitie overhouden. Geen ranzige modderpoelen (zoals vaak bij veel gain), maar een vol gedefinieerd geluid.
(maar je vindt het dus niet genoeg gain?)

Ik zou zelf het geluid juist totaal niet schel noemen. Ik vind het een erg mooi vol geluid.
Het is wel zo dat ie (net als alle andere Koch-producten) een karakteristiek en 'uniek' (overdrive-)geluid heeft....je houdt ervan of je houdt er niet van.

Ik heb een tijdje met een drummer en bassist wat Esoteric/Tyranny/Evoken/Khanate-achtig spul gespeeld, en dat ging perfect. De pedaltone en een delaypedaaltje, dat was alles wat ik nodig had. (als je wil horen hoe het klonk kan ik je misschien wel een opname daarvan sturen)

Hey, ja ik zou graag wat van je willen horen...
in mn band (www.fragmentsofduration.com) maken we ook extreme doom, maar ik hou toch meer van de saturated gain sound van mn huidige 5150...
ik denk dat de karakteristieke sound niet echt "mijn sound" is idd, maarja...

marc_o
23 september 2005, 14:34
......Wel ooit eens op een half 19" pre-ampje (creammaster of zoiets) met een 0,5w eindtrapje van H&K gespeeld en vond die wel te gek maar die zie je nergens meer .

Mzzl Olaf

Op de duitse ebay zie je ze nog regelmatig (Cream machine, Crunchmaster, Bass master & Metal master). In NL af en toe.

Die metalmaster heb ik vroeger gehad, toen ie uitkwam....en die dingen zijn echt dik in orde hoor, klinken ook goed op een speakerkastje en nemen goed op.

Malochia
5 oktober 2005, 18:54
Hey, ook een Khanate-fan. 8-)

En, ik heb zelf ook een Pedaltone. Zelf echt totaal tevreden over. Je kan met erg veel gain spelen en een erg dirty geluid hebben en toch nog erg veel definitie overhouden. Geen ranzige modderpoelen (zoals vaak bij veel gain), maar een vol gedefinieerd geluid.
(maar je vindt het dus niet genoeg gain?)

Ik zou zelf het geluid juist totaal niet schel noemen. Ik vind het een erg mooi vol geluid.
Het is wel zo dat ie (net als alle andere Koch-producten) een karakteristiek en 'uniek' (overdrive-)geluid heeft....je houdt ervan of je houdt er niet van.

Ik heb een tijdje met een drummer en bassist wat Esoteric/Tyranny/Evoken/Khanate-achtig spul gespeeld, en dat ging perfect. De pedaltone en een delaypedaaltje, dat was alles wat ik nodig had. (als je wil horen hoe het klonk kan ik je misschien wel een opname daarvan sturen)

Hey, ja ik zou graag wat van je willen horen...
in mn band (www.fragmentsofduration.com) maken we ook extreme doom, maar ik hou toch meer van de saturated gain sound van mn huidige 5150...
ik denk dat de karakteristieke sound niet echt "mijn sound" is idd, maarja...

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, dat de 5150 er wat meer geschikt voor is.

Ik speel zelf voor het grootste deel Isis/Red Sparowes/Neurosis-achtige muziek, en daar is de Pedaltone in ieder geval 'perfect' voor.

Voor de rest; PM. ;)