PDA

View Full Version : nieuwe SD's voor Epi les paul (+foto)



renier
12 september 2005, 09:20
hey mensen,

per ongeluk heb ik mijn vorige thread gewist, maar anyways: ik heb de duncans binnengekregen en in de les paul gezet. echt een enorm verschil! wat een bagger zijn die standaard pickups zeg.ik had in de brug positie een "Hot ch" en in de hals een '57. letterlijk doffe elende. ik heb ze dus vervangen door een seymour duncan Jeff Beck en een Jazz, en dat klinkt dus echt helemaal fantastisch! voor alle mensen met een mahonie gitaar die op zoek zijn naar een pickup upgrade: dit is echt een goeie combi.

de JB heeft een ongelofelijk vette presence. in een lichtere gitaar zou hij mischien schel worden, maar in een les paul snijd hij lekker door dat wollige heen. echt een vette rocksound, mooi gebalanceerd en de harmonics springen je gitaar uit.

de jazz heeft een hele mooie volle, ronde toon. denk aan een paf, maar dan iets minder transparant en meer drive. klinkt clean heel erg vol en warm, over het gain kanaal klinkt hij als een cirkelzaag met een scheut warme boter!

anyways, ik ben een tevreden mens!

http://members.home.nl/renierh/lp/duncans/lpzebrahome.JPG

Satriani
12 september 2005, 09:25
Mooie epi man! :o

almarvk
12 september 2005, 09:55
Je hebt toch gelijk gekregen, die zebra's passen goed bij de finish! :)

renier
12 september 2005, 10:07
Je hebt toch gelijk gekregen, die zebra's passen goed bij de finish! :)

dank je wel!

heb er een eeuwigheid op moeten wachten (5 weken!!) maar goed. vindt hier in nederland maar eens nieuwe zebra duncans voor €65 per stuk..

BartL
12 september 2005, 10:53
...over het gain kanaal klinkt hij als een cirkelzaag met een scheut warme boter!

Prachtig :-D

Ziet er erg vet uit man!

Kim Wilson
12 september 2005, 11:19
Heel erg gave gitaar, renier, echt super! Idd ook mooi met die zebra's. Top-Epi!

Ik heb ook de JB, en je omschrijving is zeer treffend. :-D

dano
12 september 2005, 12:35
wat kost zo'n epi en waar haal ik hem? (zoek nog een backup naast mn gibsonLP):D

Nickname
12 september 2005, 13:05
Dat is een mooi plankje! :o

Speeddemon
12 september 2005, 13:13
wat kost zo'n epi en waar haal ik hem? (zoek nog een backup naast mn gibsonLP):D
ik weet dat er in Roosendaal (NB) eentje staat bij Muziekhandel van Gorp (grote mooie zaak, met een hoop onbekende gitaren).

Ik geloof 559 euro, maar daar moet wel een mouw aan te passen zijn.
Die ik getest had, was op de tuners na (ontstemde een beetje, maar kan ook aan nieuwe snaren hebben gelegen) heel erg goed afgewerkt. En mooi.

renier
12 september 2005, 13:40
het klinkt natuurlijk wat opschepperig, maar ik vndt de top van mijn epi er op de een of andere manier luxer uitzien dan de top van de meeste epi's. mischien komt het doordat de burst zover naar buiten pas donkerder wordt, of door het subtielere kleurverschil.

ik heb nog steeds geen idee waar deze kleur vandaan komt. er staat niets op de site, en als ik zoek op amberburst of trancelucent amber (de twee benamingen die de verkoper gebruikte) vindt ik maar een handjevol resultaten.

anyhow, ik vindt het wel leuk dat ik een iets minder vaak voorkomende kleur heb, is weer eens wat anders dan een cherry sunburst of honeyburst...


ik heb 400 euro betaalt, nieuw. (was alleen maar even uit de doos geweest, maar was echt helemaal gloednieuw)
plus een setje duncans (€65 ps) kom ik op een grand total van 530 euro. niet slecht toch?

Satriani
12 september 2005, 14:05
Das deze toch
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3179042&sid=!18121995&quelle=volltext

Na mijn nieuwe amp komt deze of de godin freeway classic :-D

renier
12 september 2005, 14:32
tja, de naam klopt maar ik vind de kleur en het burstpatroon toch wel erg veel afwijken. die van MP heeft een veel duidelijkere overgang in de burst. de buitenkat is veel roder en de binnenkant veel geler.

Speeddemon
13 september 2005, 02:09
anyway, die gitaar van Renier staat dus wel bij V. Gorp in Roosendaal. Met de zelfde kleur.

Da's namelijk ook de kleur zoals ik m'n Gibson Custom Premium zou willen, alleen kost ie een dikke 3000 euro.

Had ik 'm toch maar in '94 moeten kopen... 5200 GULDEN bij Poppeliers in Gorinchem.

EmgMaster
13 september 2005, 06:28
http://www.musicstore.de/en/E-Gitarren/3_42_GEGIT_188_GIT0004877-001/0/0/0/detail/musicstore.html

renier
13 september 2005, 09:10
dat ism inderdaad.

vanavond eens even mee repeteren, eens kijken wat dit "live" doet.

gisteravond een half uur lang alleen maar C/G zitten tokkelen: neckhum, beetje chorus, beetje reverb.. echt ongelofelijk dat geluid! :)

goeroezeboe
13 september 2005, 15:36
plus een setje duncans (€65 ps) kom ik op een grand total van 530 euro. niet slecht toch?
waar heb je ze gekocht?

goeroezeboe
13 september 2005, 15:44
3 keer is toch iets te veel, sorry

goeroezeboe
13 september 2005, 15:44
oeps

renier
13 september 2005, 15:52
plus een setje duncans (€65 ps) kom ik op een grand total van 530 euro. niet slecht toch?
waar heb je ze gekocht?

www.guitarpartsresource.com


goeie tent.
kan wel wat langer duren vanuit de usa, maar dat ligt aan onze douane

goeroezeboe
13 september 2005, 16:00
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

renier
14 september 2005, 11:28
gisteren eerste repetitie ermee gespeeld.

godgloeiende, wat klinken die dingen goed!! moet wel nog e.e.a. afstellen, want de sound is zo totaal anders nu. even de pedalen en amp tweaken dus.

maar bij deze een oproep aan iedereen met een epi: doe jezelf deze lol! het is gewoon een andere gitaar nu. (nu wist ik al van tevoren dat het veel verschil zou maken, aangezien ik hetzelfde bij mijn RG560 gedaan heb, maar bij deze was het verschil nog groter)


good stuff! moest overigens de JB wel ietsje schuin zetten (dichter bij de bas snaren) anders was hij wel erg bright. maar nu klinktie echt helemaal goed!

Nrrrk
14 september 2005, 22:37
Die kleur en flame = echt cool.

renier
30 september 2005, 12:37
Die kleur en flame = echt cool.

muchios gracias!

Franc
30 september 2005, 14:06
kan wel wat langer duren vanuit de usa, maar dat ligt aan onze douane

Die douane is erg onvoorspelbaar. Ik kreeg dinsdag de headbox voor mijn JTM45 binnen (zie topic in Werkbank als je geinteresseerd bent) in een enorme doos, vanuit de US (Michigan).
Ze hebben er niet eens naar gekeken, met USPS, zaterdag verzonden, dinsdag bij mij in huis :-D

Basseytje
2 oktober 2005, 21:22
ik mis de slagplaat dat vind ik meestal bij een lespaul de mooie dingen de dingen die de gitaar speciaal maakt net als bij een black beauty

maar iig tis een schoonheid

ACSlater
3 oktober 2005, 00:18
Ziet er leuk uit! Voor ik genoeg geld had voor het echte werk had ik ook een Epi LP in HCS. Ik had er twee Alnico Pro II in. Na het beluisteren van de samples van SD ben ik tot dat besluit gekomen hoewel de Seth Lover het allerbeste klinkt. De alnico's hebben een beter algemeen geluid en ze zijn goedkoper :D

Ik dacht nadat ik de elementen had gewisseld dat de Epi zich kon meten met de beste Gibson. Toen ik voor het eerst op een Gibson speelde kwam ik er toch achter dat dat misschien toch niet helemaal waar is.

Orpheo
3 oktober 2005, 00:26
Ziet er leuk uit! Voor ik genoeg geld had voor het echte werk had ik ook een Epi LP in HCS. Ik had er twee Alnico Pro II in. Na het beluisteren van de samples van SD ben ik tot dat besluit gekomen hoewel de Seth Lover het allerbeste klinkt. De alnico's hebben een beter algemeen geluid en ze zijn goedkoper :D

Ik dacht nadat ik de elementen had gewisseld dat de Epi zich kon meten met de beste Gibson. Toen ik voor het eerst op een Gibson speelde kwam ik er toch achter dat dat misschien toch niet helemaal waar is.

ik hoop heeeeel erg dat mijn gibson dus grandioos gaat klinken als er nieuwe pups in gaan :D nu is t al goed (7.5 out of 10) maar hij kan beter...... :P

renier
12 oktober 2005, 11:46
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

nee hoor,

als ze onderschept worden kost dat 15 euro extra. totaal is dan dus 140, is 70 euro per stuk inclusief inklaringskosten.

Anders_Destium
12 oktober 2005, 11:54
Het ziet er erg mooi uit, die gitaar zo! En het is natuurlijk ook fijn dat je op deze manier relatief goedkoop je geluid flink kunt upgraden :)

BassAgent
12 oktober 2005, 11:56
Nice! Ben altijd al fan geweest van zebra-buckers.

elmark
12 oktober 2005, 12:02
dit is 'em dus ook neem ik aan? vrij cheap bij thomann!

http://www.thomann.de/thoiw7_epiphone_lpstdflameta_egitarre_prodinfo.htm l

EmgMaster
12 oktober 2005, 16:20
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

nee hoor,

als ze onderschept worden kost dat 15 euro extra. totaal is dan dus 140, is 70 euro per stuk inclusief inklaringskosten.

Kun je ze dan niet beter bij thomann halen? 127 euro incl. verzenden.
Praat ik wel over zon setje he, JB+Jazz

Orpheo
12 oktober 2005, 16:34
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

nee hoor,

als ze onderschept worden kost dat 15 euro extra. totaal is dan dus 140, is 70 euro per stuk inclusief inklaringskosten.

Kun je ze dan niet beter bij thomann halen? 127 euro incl. verzenden.
Praat ik wel over zon setje he, JB+Jazz

maar wat nu als je zebra's wilt he? die setjes zijn alleen zwart/zwart :)

Orpheo
12 oktober 2005, 16:35
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

nee hoor,

als ze onderschept worden kost dat 15 euro extra. totaal is dan dus 140, is 70 euro per stuk inclusief inklaringskosten.

Kun je ze dan niet beter bij thomann halen? 127 euro incl. verzenden.
Praat ik wel over zon setje he, JB+Jazz

maar wat nu als je zebra's wilt he? die setjes zijn alleen zwart/zwart :)

Orpheo
12 oktober 2005, 16:36
damn is boven de 30€ dus moet je douanerechten enz betalen zeker?
dan kom je waarschijnlijk toch ook tegen de 100€ per stuk uit?

nee hoor,

als ze onderschept worden kost dat 15 euro extra. totaal is dan dus 140, is 70 euro per stuk inclusief inklaringskosten.

Kun je ze dan niet beter bij thomann halen? 127 euro incl. verzenden.
Praat ik wel over zon setje he, JB+Jazz

maar wat nu als je zebra's wilt he? die setjes zijn alleen zwart/zwart :)

EmgMaster
12 oktober 2005, 17:52
Ja, dat is ook weer zo :-D
Zo gauw niet bij nagedacht :D

renier
12 oktober 2005, 19:49
precies, dat was dus ook mijn probleem. een setje zwart-wart had ik bij thomann besteld. snellere levering en goedkoper. maar ja, stel je die amberburst eens voor met zwarte pups. geen porum toch?

EmgMaster
12 oktober 2005, 20:40
Geen porum wil ik niet zeggen, maar met zebra is toch wel stukkie geiler. Je hebt groot gelijk!