PDA

View Full Version : line6



izegrim2
11 september 2005, 22:03
Ben op zoek naar eigenaars van een line 6 accoustische modelling gitaar die me een eerlijke mening geven over dit instrument.
Zijn al die verschillende klanken werkelijk loepzuiver? Is de gitaar werkelijk zo universeel en handig in gebruik?
Kan men voor die prijs (gitaar EN versterker) niet beter een degelijke
accoustische gitaar kopen of is dat werkelijk niet te vergelijken.
Ik speel momenteel op een cuenca nylonstring maar vind dit nogal beperkt
vanwege te korte hals, weinig muziekkeuze..
graag uw mening.

HAMMAR
12 september 2005, 16:37
Yo,

Ik heb 'm vorige week uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was.
Voor de goede orde, ik ben maar een heel 'klein' gitaristje, het stelt niet allemaal zoveel voor wat ik speel. Maar ik heb nu een Yamaha APX5na nylonsnaar en een CPX 5 staalsnaar die ik, om even mijn niveau aan te geven, best ok vind. Ja, tuurlijk is Martin, Taylor en Takamine veeeeeeeel beter, maar voor wat ik doe vind ik het best zat. Nu ben ik alweer een tijdje opzoek naar een goede 12 string omdat ik ook dat helemaal prachtig vind. Ik heb aan twee dingen een hekel wat betreft acoustische gitaren, dat is punt 1: een grote klankkast en punt 2: een brede hals. Ik heb maar korte worstvingers dus......eigenlijk geen gitarist dus. (daarom is drums ook mijn main instrument, :-))
Toen ik de Variax Acoustic uitprobeerde deed ik dat wel over een HK installatie en daar klinkt alles al gauw mooi over.
Over een gewone kofferversterker wil ik hem ook nog eens horen, benieuwd of het dan ook nog zo mooi klinkt.
De bespeelbaarheid vond ik prima, ik kon de voor mij moeilijke accoorden, prima pakken! Die klankkast is heerlijk klein, dus die zit ook niet in de weg.

Maar ik wil ook wel wat meer bevindingen horen hier, dus......barst los!