PDA

View Full Version : welke geluidskaart??



sietze
11 september 2005, 18:57
Als ik een computer koop alleen voor muziek.
Wat voor geluidskaart moet ik dan bijvoorbeeld wel nemen en welke absoluut niet.

Ik heb nu op mijn windows 98 een externe ISIS geluidskaart.
Ook prima ding, maar ik weet verder niet wat goed is en wat slecht.

Iemand weet vast wel een paar namen te noemen van geluidskaarten die ontzettend goed/slecht zijn.

Bedankt,
sietze

bert k
11 september 2005, 19:17
Hangt er nogal vanaf wat je wilt gaan doen, maar probeer de zoekfunctie eens op de merken Terratec en M-Audio. Daar is hier al heel wat over geschreven.

sietze
17 september 2005, 17:07
oke bedankt

El Capitain
19 oktober 2005, 21:57
tyfus... ik kan geen nieuw topic openen. Dan maar zo:

Hey,

Ik plaats toch even een los topic, omdat ik graag een advies op maat zou willen en niet een advies bij elkaar gesprokkeld. Maar eigenlijk is het vooral omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil met mijn band meersporen opnames maken, dan in het bijzonder vanaf 8 sporen simultaan. Nu ben ik alleen de weg kwijt van wat nou een goede oplossing is, er is namelijk zoveel keuze in opname-apparatuur (ik heb vooral digitaal, als in kaarten voor computer of laptop, gekeken).
Ik zal even mijn spullen voorleggen:

- Behringer UB2442FX-Pro
- Genoeg microfoons/standaards om 8 sporen tegelijk op te nemen
- ietwat brakke PC (als in PIII 600 Mhz, 256 MB geheugen)
- iets betere laptop met firewire aansluiting en USB 1.0

Ik weet nou niet of ik voor de HD-recorder moet gaan, de firewirekaart of toch een PCI kaart (zoals de Maya 1010, de EMU 1820 en de 1820m welke in feite voor mijn gevoel hetzelfde doen maar verschillen in prijs, zie daarvoor feedback).
Kunnen jullie mij enkele tips geven en uitleggen waar ik op zou moeten letten? (en ja, ik heb inmiddels meeste actuele topics hier op recording wel gelezen :) )

harrie-beton
21 oktober 2005, 19:10
600 mhz 8 sporen dat moet kunnen mits je een PCI kaart gebruikt. USB 1 is niet snel genoeg.

Ik ben erg tevreden met een pci terratec van 339 euro (phase88). 8 sporen in en 8 sporen out. Als je je eigen geluidskaart laat zitten heb je zelfs 10 sporen.. hoewel die iets minder van kwaliteit zijn dan de phase88.

8 sporen van 1 uur muziek is 4 gigabyte. Dus vergeet niet een dvd brander om die losse sporen snel en goedkoop te backuppen.

Han S
22 oktober 2005, 00:43
8 sporen van 1 uur muziek is 4 gigabyte. Dus vergeet niet een dvd brander om die losse sporen snel en goedkoop te backuppen.

Of koop een DVD brander, heb je niet zoveel schijfjes nodig.

bert k
22 oktober 2005, 00:58
Dat zegt ie... :-?

harrie-beton
22 oktober 2005, 10:00
dual layer schijfjes zijn te duur maar single layer (4,7 gig) is lekker goedkoop om je projecten lange tijd op te bewaren...
Ik koop ze voor 1 euro per stuk tegenwoordig

Han S
22 oktober 2005, 11:19
Dat zegt ie... :-?

Shit Bert, wat een lul ben ik niet? Ik had 'CD brander' gelezen, te veel wijn dus.

bert k
22 oktober 2005, 13:01
:-D