PDA

View Full Version : gesprongen e snaar



timbo
11 september 2005, 18:45
Ik ben nog een beginner in het gitaar spelen en nu is zo juist mijn snaar gesprongen.
ik heb echt geen flauw idee hoe ik een nieuwe snaar er in kan zetten kan iemand mij doet goed uit leggen?
ik weet dat ik veel vraag maar ik snap er dan ook echt geen reet van hoe ik die snaar moet vervangen
alvast bedankt groet

d'oh
11 september 2005, 18:53
stap 1: haal je snaar uit je gitaar
stap 2: ga naar de dichtsbijzijnde gitaarwinkel waar je een nieuw setje snaren koopt (tip: ernie ball .10, voor elektrische gitaar) als je beginner bent heb je waarschijnlijk nog fabriekssnaren op je gitaar zitten en die zijn allemaal .09 wat ik persoonlijk je dun vindt, maar dat moet je zelf maar bekijken
stap 3: vervang snaar voor snaar, dat voorkomt kromtrekken van je hals
(nou zal dat niet zo snel gebeuren, maar goed geen onnodig risico nemen)

aan een van de uiteinden van de snaar zit een balletje of bullet die moet in je brug (maar dat kan je wel zien als je je kapotte snaar eraf hebt gehaald)

zodra je je snaar erdoor heen hebt gedaan, ga je een paar windingen om je stemmechaniek maken, dit voorkomt het snel breken van de snaren

dit doe je bij elke snaar

kijk eerst even of er geen braampjes bij de zadeltjes van je brug of bij je stemmechaniek zitten, dat zou de oorzaak kunnen van het knappen van de snaar

timbo
11 september 2005, 19:08
ik snap het nog niet helemaal maar ik zal het proberen maaar hoe krijg ik die snaar eruit sorry dat ik het vraag maar sanp het nie.

timbo
11 september 2005, 19:21
:cry: :cry: :cry:

Anavrin
11 september 2005, 19:41
wat voor gitaar is het (wat voor model)?

Walternativo
11 september 2005, 19:44
even voor de duidelijkheid: je hoeft niet meteen alle snaren te vervangen.
Verder zou ik je aanraden om je gitaarleraar of een vriend je t te laten zien!