PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Custom in da house! (paar extra pics)



Josdevos
11 september 2005, 17:03
test

Ritch
11 september 2005, 17:04
Cool 8-)

Josdevos
11 september 2005, 17:04
Vandaag mijn Dean Hardtail + wat cash omgeruild voor een heel lekkere LP Custom. Tis al een oud beestje, van '91 maar echt in nog zeer mooie staat... Heeft de normale gebruikssporen maar ziet er erg goed uit! Speelt en klinkt als een klok. Speelt toch stukje beter als LP Standards imo...

http://img12.imageshack.us/img12/9231/lpctm6hf.th.jpg (http://img12.imageshack.us/my.php?image=lpctm6hf.jpg)

Wormaap
11 september 2005, 17:08
Nice :o Erg classy, al zou ik zelf de hardware ws. vervangen met chrome/nickle plated. Maar hijs ook echt prachtig zo :)

Anders_Destium
11 september 2005, 17:17
Gefeliciteerd, een LP custom is de bom!

FruscianteFan
11 september 2005, 17:20
Da's nou precies het soort LP waar ik naar op zoek ben :o

(alleen wordt het voor mij eerder een LP van een of ander goedkoper merk)

Bl44t44p
11 september 2005, 17:22
Prachtig ding :o

Hoeveel was je daar nou voor kwijt?

Negative K3 fan
11 september 2005, 17:26
hoe vergelijk je hem met je hardtail??

maarten69
11 september 2005, 18:07
ding ziet er heel erg cool uit, het lijkt net of die kleur tussen mat en glans inzit, klopt dat of komt dat door de licht inval, en zijn die bindings creme of wit? verder hele vette bak, ik wil ooit ook nog een les paul met witte bindings en een zwarte body

AART
11 september 2005, 18:09
gefeliciflapstaart, leuke stack erachter 8-)

Philippe
11 september 2005, 18:30
Gefeliciteerd! :o

Wat een prachtgitaar! Al tijden mijn droomaxe.
Ik kan trouwens echt uren naar die headstock blijven kijken.

BassAgent
11 september 2005, 18:34
Wow, wat een ding :o Ik wil ook nog een keer zo'n gitaar kopen.

Josdevos
11 september 2005, 18:50
De brugpickup zit er wel omgekeerd in moet ik eens omdraaien...

Daniël_san
11 september 2005, 19:16
Gefeli, Erg lijpe gitaar 8-) ! Hij is even oud als ik :o :roll:

Ritch
11 september 2005, 19:55
De brugpickup zit er wel omgekeerd in moet ik eens omdraaien...

Of alleen het kapje...

Felici, man! Errug ruig, alleen zie ik *kuch*persoonlijk*kuch* liever een mooie vergeelde LPC :)

d'oh
11 september 2005, 20:24
ik vind hem echt supermooi, alleen (zal wel door het licht komen) hij lijkt wel erg mat gespoten, klopt dat of heeft het gewoon te maken met de lichtinval

Wormaap
11 september 2005, 22:38
De brugpickup zit er wel omgekeerd in moet ik eens omdraaien...

Of alleen het kapje...

Felici, man! Errug ruig, alleen zie ik *kuch*persoonlijk*kuch* liever een mooie vergeelde LPC :)

Nop, de schroefjes in de pups zitten bij beide pups aan de hals-kant, bij de brug horen die aan de brugkant te zitten :)

Overigens lijkt me die matte lak komen doordat't beestje al 14 jaar oud is, maar dat kan alleen josdevos zeggen :razz:

Josdevos
12 september 2005, 00:39
Nee hij glanst erg mooi... Tis puur de foto!

Luca P
12 september 2005, 09:11
Veel mooi gitaar!!
Ik had er 1 uit 1978. Dat was waarschijnlijk de slechtste Gibson die ik bezat.
Wat een dood ding was dat. Nog een maandje door gemodderd en daarna....

Gibson Les Paul Custom left da house!
:)

Hij zag er wel mooi uit dat wel. Maar als ik zo'n model zie, denk ik terug aan mijn ex-gitaar.
En die lage frets....nee niet mijn ding.
Even kijken hoe lang het duurt voor Harry reageert.

Josdevos
12 september 2005, 10:21
Ik vind hem echt lekker spelen en zeker akoestisch en op de neckpickup goed klinken. Mijn Dean Time Capsule en de Hardtail die ik er op inruilde hebben een heel goeie akoestische vibe, wel dit is een van de eerste Gibsons die ik ook zoveel vind hebben. Brugpickup kan ik nog niet eerlijk beoordelen. Die frets vind ik ook echt tof. Speelt super sweet, is eens iets anders dan Xtra Jumbo's... (op m'n Dean en ESP)

Ben der echt blij mee, tis al een ouder beestje maar ziet er enorm goed uit, natuurlijk zit er wat op, maar hij is echt goed ingespeeld, en plakt niet. Buiten de omgekeerde pickup is hij technisch echt tiptop in orde! Frets zijn nog als nieuw. Clearcoat op headstock is wel niet perfekt meer, maar dat zie je ook enkle van op 25 cm en veel LP Customs van maar een paar jaar oud hebben dat ook. Kom je dus niet onderuit.

Kan je de headstock eventueel laten refinishen?

Speeddemon
12 september 2005, 11:39
Felici, man! Errug ruig, alleen zie ik *kuch*persoonlijk*kuch* liever een mooie vergeelde LPC :)
U vraagt, wij draaien. 8-)

(De Dream 180 gaat er uit, en d'r komt ofwel een GFS Crunchy PAF neck, ofwel een GFS Vintage '59 PAF neck in...)

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/BurnyLPCustom06-text.jpg

Droffie
12 september 2005, 11:43
Mooie gitaar Jos!!

Het enige wat ik niet mooi vind aan de Custom zijn de zwarte toneknoppen. Voor de rest een plaatje.

Zal ook wel erg lekker klinken op je Engl rig... :wink:

Josdevos
12 september 2005, 11:53
Wit/Vergeeld is ook mooi uiteraard... :)

De Engl 2x12 is van Lordriffenstein, had hem even te leen omdat Youri op vakantie is tot eind deze week, maar de mijne is ondertussen besteld omdat hij zo lekker is... :razz:

Vergelijking met Hardtail... Hmmz niet makkelijk...

Qua neck vind ik de LPC beter, mijn Hardtail had een enorm ronde U profiel neck. Op zich geen probleem maar in combinatie met de rare balans (grote horn) was die live echt niet comfy! Deze LP Custom heeft ee neck tussen het 50s en 60s profiel in. Ideaal dus.

Ook de lage frets op de LPC zijn een zeer aangename afwisseling. Speelt echt supersnel. Mooi!

Qua sound, de LP heeft mindstend evenveel akoestische vibe, vele Gibsons die ik bepseeld/gehad heb hadden die niet.

Ik denk dat de Hardtail puur gitaartechnisch iets beter ineen zat... en dus een betere gitaar is... (hoewel ergonmisch niet perfect voor mij)... maar dit is een onovertroffen design, een echt rockbeest.

Moet vanavond de pickup eens omdraaien en eens deftig op m'n stack testen met nieuwe snaren en naar mijn wens afgesteld, pas dan kan ik echt een in depth review geven qua sound.

Josdevos
12 september 2005, 12:00
Mooie gitaar Jos!!

Het enige wat ik niet mooi vind aan de Custom zijn de zwarte toneknoppen. Voor de rest een plaatje.

Zal ook wel erg lekker klinken op je Engl rig... :wink:

Thx. Komen er mssch nog wel andere op, who knows... (Die van Speedy zien er goed uit alleszinds... gaat mssch wat téveel worden op een zwarte...)
Zat ook aan chrome/nickel hardware te denken, ben zelf gek van de LP Custom 1968 CA, maar deze is gedurende die 14 jaar al zo mooi geaged dat dat mssch zonde zou zijn om er splinternieuwe hardware op te gaan plaatsen...

So far klinkt het niet slecht... Moer er eerste nog zelf wat aan prutsen eer ze echt 100% naar m'n hand staat.

Iemand enig idee waarom de brugpickup soms wordt omgekeerd?

Speeddemon
12 september 2005, 13:11
Iemand enig idee waarom de brugpickup soms wordt omgekeerd?
Misschien voor een ietsje vollere sound?

Hier heb je trouwens goedkope knoppen:

http://www.guitarnucleus.com/gnstore/knobs.html

Verzendkosten bij hen zijn maar $5.95.

Nickname
12 september 2005, 13:13
Ik vind die amp die erachter staat veel vetter dan dat gitaartje :D

Geintje.. al hou ik niet zo van LP's, deze ziet er wel errug gelikt uit :o

Wormaap
12 september 2005, 13:19
Wat vreemd dat bij jou de Hardtail zo onergonomisch was dan. Mij Hardtail (USA Pro series) is juist mijn comfortabelste gitaar. And that's saying a lot want ik heb ook'n Charvel Model 6. De V-profiled hals van Dean moet je inderdaad wel maar net liggen, persoonlijk vind ik'm geweldig, maar ik kan d'r prima inkomen dat er meer mensen'm kut vinden dan geweldig, want't is écht geen standaard halsje :-D

Josdevos
12 september 2005, 13:26
Wat vreemd dat bij jou de Hardtail zo onergonomisch was dan. Mij Hardtail (USA Pro series) is juist mijn comfortabelste gitaar. And that's saying a lot want ik heb ook'n Charvel Model 6. De V-profiled hals van Dean moet je inderdaad wel maar net liggen, persoonlijk vind ik'm geweldig, maar ik kan d'r prima inkomen dat er meer mensen'm kut vinden dan geweldig, want't is écht geen standaard halsje :-D

De USA Standard Hardtail heeft een heel rond U profiel... Is een beetje zoals een PRS wide fat neck, iets ronder zelfs. Niet de V neck van de Time Capsules en de Pro series... denk dat die me beter zou bevallen op een Hardtail...

Maar het is de combinatie van de balans en de heel ronde U neck die het hem bij mij niet deden... Door die balans hangt je gitaar erg "horizontaal" en moest ik ze te hoog hangen om mooi rond de neck te kunnen voor barrés vanaf de 9de fet. Dat zijn de gevaren van overseas kopen hé. Was me nog niet opgevallen van die balans omdat ik in't begin vooral thuis op die Hardtail speelde. (Al zittend dus.)

Nou kan binnen een paar maanden een 'tail met V neck testen. Wie weet heb ik dat probleem daar neit en wie weet zoek ik me dan wel een Collectors Edition uit of laat ik me er eentje custom maken met V neck.

Orpheo
12 september 2005, 13:31
@ josdevos:

lees ik t nu goed dat je helemaal geen deans meer hebt? of alleen nog die blauwe?

Wormaap
12 september 2005, 13:34
Fuck, ja, nu je het zegt! Net even op de Dean homepage gekeken, en de USA series heeft inderdaad geen V-neck :o
Als je me dat niet verteld had, zou ik er over'n tijdje ook een van overseas hebben laten komen, en ws. ook teleurgesteld zijn. Thanks!

Josdevos
12 september 2005, 13:41
Ja die limited blueburst nog wel ja...

Als je een V neck wil op een gewone USA moet je ofwel een CE (Collectors Edition) of een Custom nemen...

Niets mis met die ronde hals, op een LP heb ik daar absoluut geen problemen mee maar bij de Hardtail dus wel... :s

Sliver
12 september 2005, 13:52
Mooie gitaar! Echt de ultieme LP.

Orpheo
12 september 2005, 14:03
Mooie gitaar! Echt de ultieme LP.
kijk dan maar nog eens goed naar de les paul standard customshop :lol: dies pas ultiem :D ultieme tone, ontieme feel (ultieme prijs :oops: :amp: )

Sliver
12 september 2005, 14:21
owk owk, ik zal het nuanceren; ik vind dit de mooist uitziende (hoewel die bursts ook erg geil kunnen zijn), meest tijdloze, en veelal erg goed klinkende LP. Zo, dat is eruit. 8-)

Droffie
12 september 2005, 14:41
owk owk, ik zal het nuanceren; ik vind dit de mooist uitziende (hoewel die bursts ook erg geil kunnen zijn), meest tijdloze, en veelal erg goed klinkende LP. Zo, dat is eruit. 8-)

Waarom nuanceren? Als jij dat de ultieme LP vind is dat zo.

Overigens is dat voor heeel veeeel anderen ook de ultieme LP.

DREAMMACHINE
12 september 2005, 14:49
idd 8-)

Josdevos
13 september 2005, 09:08
Zo gisteren beetje aan de gitaar zitten werken.

- Brugpickup omgekeerd
- Body en hardware wat opgepoetst
- Fretboard onderhouden met lemon oil
- Nieuwe snaren (Pyramid yeeha!)
- Trussrod aangepast en volledige setup gedaan

Bij het terug monteren heb ik de slagplaat er afgelaten, ziet er iets mooier uit zo...

De brugpickup blijkt een Dimarzio DP155 te zijn, een Tone Zone dus. Klinkt erg goed, een toeval want ik hou van die pickup. Hopelijk klinkt hij op vol volume niet te modderig in een LP maar alles blijft veelbelovend klinken. Deze lijkt eenb beejte op een 498T die tijdens die jaren in de meeste USA LP's zat. In de neck een andere USA pickup, ik denk ook een Dimarzio. (Denk trouwens dat deze pu's origineel zijn, want zijn heel mooi mee gefaded met de rest van de hardware mee... moet ik nog eens uitzoeken.)

Speelt nu echt super, worn in feel is heel erg leuk. Ze heeft wel wat kleine dingetjes, dat is te begrijpen voor een al iets ouder beestje, maar dat zijn enkel details. Ben echt tevreden!

Op de foto's kan je zien dat de clearcoat van de headstock niet meer perfekt is maar trek me dat echt niet aan, je ziet dat nauwelijks, enkel op foto's en als je er naar op zoek gaat.
Misschien dat ik de clearcoat wel terug laat in orde zetten als er ooit andere stemschroeven op moeten maar dan moet heel de hardware vervangen worden imo...

http://img395.imageshack.us/img395/9997/dsc000012lt.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=dsc000012lt.jpg)

http://img395.imageshack.us/img395/3135/dsc000047al.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=dsc000047al.jpg)

http://img395.imageshack.us/img395/8970/dsc000038rk.th.jpg (http://img395.imageshack.us/my.php?image=dsc000038rk.jpg)

Harry
13 september 2005, 09:42
prachtig, blijft toch wel erg mooi! Ik heb er ook zoeen, maar ik speel er niet zo vaak op. Ga 'm maar weer eens te voorschijn halen denk ik.
Die van mij is ook uit 1978, maar het is wel een goeie (vind ik)

Droffie
13 september 2005, 09:56
Hij is echt sweet Jos...Super ding. Hij komt uit de Norlin periode begrijp ik. Heeft die de befaamde pancake body?

Swan
13 september 2005, 10:02
prachtig! echt een klassieke Les Paul :)

Josdevos
13 september 2005, 10:05
Neen '91... Dan was Norlin periode al even voorbij... Begin jaren 90 is erg goeie periode voor Standards & Customs heb ik me laten vertellen...
Body heeft gewone carve.

imlikeajungle
13 september 2005, 11:03
wat is die pancake body?

en wat is er met de norlin periode?

:oops:

Droffie
13 september 2005, 11:13
Neen '91... Dan was Norlin periode al even voorbij... Begin jaren 90 is erg goeie periode voor Standards & Customs heb ik me laten vertellen...
Body heeft gewone carve.

Oh sorry...Ik dacht dat 't een '78 Custom was.

Droffie
13 september 2005, 11:22
wat is die pancake body?

en wat is er met de norlin periode?

:oops:

Norlin Co. was de eigenaar van Gibson van '68 tot '83. Norlin was, als ik me niet vergis, een Braziliaanse bierbrouwer.
Norlin wordt gezien als de slechte periode van Gibson. Meningen daarover zijn verdeeld.
Wel was Gibson op sterven na dood toen Norlin het overnam. Ze moesten geld gaan verdienen bij Gibson dus werden allerlei kosten besparende veranderingen doorgevoerd in het productie proces. Waaronder de pancake body (twee of meerder lagen hout, er zijn er wel met 5 of 6 gemeld). Ook de short tenon Customs stammen uit die tijd.

Na '83 verkocht Norlin Gibson (ik dacht aan CMI) en kort daarna werd de productie van Kalamazoo naar Nashvill verplaatst en ging de Kalamazoo fabriek dicht. Niet alle Gibson medewerkers gingen mee en die richtten Heritage Guitars op, in die zelfde fabriek.

Harry
13 september 2005, 11:36
hoe kun je dat zien van die meerdere lagen hout? Die van mij zou dus ook een pancake body hebben? Niet dat ie daar minder van wordt trouwens.....

DREAMMACHINE
13 september 2005, 16:04
...kijk maar in ff in je 'electronicavakje' bij je potmeters etc. ... zie je het zo!

Droffie
13 september 2005, 17:07
hoe kun je dat zien van die meerdere lagen hout? Die van mij zou dus ook een pancake body hebben? Niet dat ie daar minder van wordt trouwens.....

Zeker wordt ie daar niet minder van...eerder meer lijkt me.
Ik weet niet precies wanneer in de 70'er jaren ze de pancake bodies maakten maar ze zijn er op gegeven moment wel mee gestopt.

Als je geen streep ziet (waar twee stukken hout gelijmd zijn) op de zijkant van je body heb je geen pancake. Heel simpel.
Tis moeilijk te zien vooral als 't goed gematched is.

frekie
13 september 2005, 17:08
(Zucht...) Ik speelde begin jaren 80 op een LPC zwart 1974 met Gibson hals PU en Bill Lawrence HB58 (PAF kopie) bij de brug. 5 jaar op gespeeld, nooit een doekje overheen geweest :oops: Niet poetsen maar spelen! Midden jaren 80 toen iedereen op Strats speelde verkocht voor 1250 Hfl :( Was wel een soort aambeeld om je nek, je moet wel aan powerliften doen :-D
Ik verzoop wel eens in het bandgeluid met al die stomme digitale synths (Yamaha DX7 weet u nog?) maar wat een uitstraling en sound.
Het origineel kan ik niet meer betalen maar misschien koop ik nog wel eens een Richwood kopietje om aan de muur te hangen :-D

Droffie
13 september 2005, 17:14
(Zucht...) Ik speelde begin jaren 80 op een LPC zwart 1974 met Gibson hals PU en Bill Lawrence HB58 (PAF kopie) bij de brug. 5 jaar op gespeeld, nooit een doekje overheen geweest :oops: Niet poetsen maar spelen! Midden jaren 80 toen iedereen op Strats speelde verkocht voor 1250 Hfl :( Was wel een soort aambeeld om je nek, je moet wel aan powerliften doen :-D
Ik verzoop wel eens in het bandgeluid met al die stomme digitale synths (Yamaha DX7 weet u nog?) maar wat een uitstraling en sound.
Het origineel kan ik niet meer betalen maar misschien koop ik nog wel eens een Richwood kopietje om aan de muur te hangen :-D

Volgens mij reageer je in het verkeerde topic.. :D

Orpheo
13 september 2005, 17:17
min custom heeft dat ook, pancake, maar knettert menig custom en standard eruit.

je ziet t aan de zijkant van je body. lak is nooit 100% dekkend, je ziet altijd wel iets van hout, zodoende kan je dus zien hoe ie opgebouwd is. of anders kijk je in de control cavity. simpel toch?

Harry
13 september 2005, 17:59
dan denk ik toch dat die van mij geen pancake is, zo te zien is de body uit een stuk.



Aaaaah wat een mooi ding is het toch, ondanks dat ie versleten en dof is, en dat het vergulsel van de hardware verweerd is. 8-)

DREAMMACHINE
13 september 2005, 18:22
....bij die van mij idem harry!....lekker corrosie onder het bladgoud op de hardware en vol met butsen maar een gigantische player!...en idd hij is ook uit '78 ....ben er zeer content mee iig! 8-)

Orpheo
13 september 2005, 19:47
@ vorige 2 posters: ik snap en weet precies waar jullie t over hebben :cool: die oudjes hebben een feel en mojo waar niks nieuws tegenop kan. de hals is niet mijn favo hals, maar boeie! hij klinkt nog steeds top, en voor een goeie sound moet ik op de les paul echt werken, de strat wijst t vanzelf eigenlijk. topdingen, echt .

Luca P
13 september 2005, 19:49
Die van mij uit 1978 had zeker een "pancake body", want hij klonk ook zo!
8-)

Harry
13 september 2005, 23:09
dat al die laagjes rammelden of zo? :razz:

Speeddemon
13 september 2005, 23:26
Ik denk dat jullie aangekaart hebben waarom die Burny LPC van mij ook zo lekker speelt... INGESPEELD! 24 jaar lang!

Ik heb net (nadat hij 2 dagen neck-humbucker-loos was) er een GFS Crunchy PAF Neck ingelegd ( bridge=Crunchy PAF bridge), en klinkt WAANZINNIG!

't gekke is, 't zijn de goedkoopste GFS elementen (gold covered $25.95!)
Binnenkort komt er een GFS Vintage '59 PAF Neck binnen (nieuwprijs $39.95, GFS's duurste), ben benieuwd of die NOG beter is.

Maar serieus, voor iedereen die er nog een LP Custom met gouden hardware heeft, lap hooguit $66 (incl. verzenden voor 2 pickups) en je bent sowieso een ervaring rijker. (en mogelijk ook blijer)

vulvasonic
14 september 2005, 00:16
@ vorige 2 posters: ik snap en weet precies waar jullie t over hebben :cool: die oudjes hebben een feel en mojo waar niks nieuws tegenop kan. de hals is niet mijn favo hals, maar boeie! hij klinkt nog steeds top, en voor een goeie sound moet ik op de les paul echt werken, de strat wijst t vanzelf eigenlijk. topdingen, echt .

Ik weet niet hoe oud je bent (en dat bedoel ik niet vervelend ofzo), maar ik vind je opmerking nogal grappig. Je moet weten dat HET GROTE VERSCHIL (waarover de voorstanders en tegenstanders van beide merken eindeloos konden discussieren) tussen Fenders en Gibson in het verleden altijd gingen over het speelgemak van de Gibson, want op een Gibson hoefde je geen moeite te doen, en de Fender waarop je moest WERKEN om een GOEDE TONE te halen.

En jij gooit in 1 klap een hele mythevorming overhoop! :D



Dit gezegd hebbende; ik vind de beste gitaren DIE gitaren waar je op moet 'werken'. Of het nou een Gibson, een Fender of iets anders is. Een gitaar die te makkelijk speelt heeft geen ziel (hoho, da's MIJN mening). :)

Orpheo
14 september 2005, 00:31
@ vorige 2 posters: ik snap en weet precies waar jullie t over hebben :cool: die oudjes hebben een feel en mojo waar niks nieuws tegenop kan. de hals is niet mijn favo hals, maar boeie! hij klinkt nog steeds top, en voor een goeie sound moet ik op de les paul echt werken, de strat wijst t vanzelf eigenlijk. topdingen, echt .

Ik weet niet hoe oud je bent (en dat bedoel ik niet vervelend ofzo), maar ik vind je opmerking nogal grappig. Je moet weten dat HET GROTE VERSCHIL (waarover de voorstanders en tegenstanders van beide merken eindeloos konden discussieren) tussen Fenders en Gibson in het verleden altijd gingen over het speelgemak van de Gibson, want op een Gibson hoefde je geen moeite te doen, en de Fender waarop je moest WERKEN om een GOEDE TONE te halen.

En jij gooit in 1 klap een hele mythevorming overhoop! :D



Dit gezegd hebbende; ik vind de beste gitaren DIE gitaren waar je op moet 'werken'. Of het nou een Gibson, een Fender of iets anders is. Een gitaar die te makkelijk speelt heeft geen ziel (hoho, da's MIJN mening). :)

ik ben 19, maar das denk ik irrelevant.

maar HE??? de luitjes in mijn omgeving (op musikaal/gitaar)vlak zeggen en vinden dat strats juist zo makkelijk spelen.

ikzelf heb dat ook, op strats krijg makkelijker een goeie tone dan op les pauls (of fenders tegen gibsons in t algemeen).

maar ja, das hoe ik t ervaar. ik ervaar dingen wel vaker precies andersom dan andere mensen :D

Agent_Smith
14 september 2005, 08:08
Die van mij uit 1978 had zeker een "pancake body", want hij klonk ook zo!
8-)

Ik heb 3 Norlin LPs ('70, '72 en '73) en het is absoluut mijn favoriete LP periode. Superlekkere halzen en ze blazen alles en iedereen weg! 8-) Okee, ze wegen als dieplood, maar al ik 50 ofzo ben en mijn rug kan ze niet meer dragen, kan ik altijd nog op een fendertje ofzo gaan spelen.
En het speelgemak is zo gigantisch! Ik vind het juist heel hard werken voor weinig op een fender (of zelfs op een LP studio). Niet dat dat slecht is ofzo, maar een goeie LP pushed echt van zichzelf enorm.

Luca P
14 september 2005, 08:54
[/quote]
ik vind de beste gitaren DIE gitaren waar je op moet 'werken'. Of het nou een Gibson, een Fender of iets anders is. Een gitaar die te makkelijk speelt heeft geen ziel (hoho, da's MIJN mening). :)[/quote]

Nou, ik had je graag mijn ex-Custom willen laten testen.
Dan maakte je overuren. Soms heb je eenmaal gitaren ertussen zitten die gewoon niet leven.

En wat "Vendex", sorry Fender betreft:
Die leven alleen thuis bij mij. Op het podium is het net of ik met een skateboard in mijn handen sta.
:-D
Dan is al mijn toon weg.
Of ligt dat aan mijn vingers?

(Wel lekker zo ziek thuis en op de pc ouwehoeren over gitaren!)
:amp:

Droffie
14 september 2005, 09:22
Die van mij uit 1978 had zeker een "pancake body", want hij klonk ook zo!
8-)

Ik heb 3 Norlin LPs ('70, '72 en '73) en het is absoluut mijn favoriete LP periode. Superlekkere halzen en ze blazen alles en iedereen weg! 8-) Okee, ze wegen als dieplood, maar al ik 50 ofzo ben en mijn rug kan ze niet meer dragen, kan ik altijd nog op een fendertje ofzo gaan spelen.
En het speelgemak is zo gigantisch! Ik vind het juist heel hard werken voor weinig op een fender (of zelfs op een LP studio). Niet dat dat slecht is ofzo, maar een goeie LP pushed echt van zichzelf enorm.

Wat ik zei, voor de één is een Norlin LP de bom en voor de ander juist niet. Zelf denk ik dat het allemaal wel meevalt. Er is in de Norlin periode wel te veel afgeweken van het oorspronkelijke ontwerp en jammer genoeg te veel kosten besparende doorgevoerd. Logisch want je moet uiteindelijk winstgevend worden. Ze hadden op een andere manier kosten moeten besparen dan te veel modificeren in het productie proces.
Mijn ouwe had een Wijnrode Norlin Custom...Man was dat ding zwaar...maar die tone :o

Persoonlijk vind ik de huidige LP's echt niet onder doen voor de 70'er jaren LP's. Feit is nu dat de overal kwaliteit stukken beter is dan toen.
Ik heb gisteren weer met mijn band geoefend, met m'n LP Standard over mijn Twintone lekker zitten Bluesen...Holy shit wat een geluid, ze moesten me echt uit die ruimte uit rammen om 24.00 uur... :D

Josdevos
14 september 2005, 20:25
Toch nog even schaamteloos patsen...

De band ligt paar weken stil, heb al m'n gear thuis staan... :)

Een 2x12 had ik te leen van Lordriffenstein om te testen, maar die komt binnekort terug... Hij is alleszinds goedgekeurd!

http://img245.imageshack.us/img245/5633/dsc000016nz.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc000016nz.jpg)

http://img245.imageshack.us/img245/6128/dsc000040gp.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc000040gp.jpg)

Vexx
14 september 2005, 23:35
Tja.. dat zijn pas gave plaatjes...

Vette gitaren, vette amps...

Uitkijken dat ik niet mijn hele keyboard onderkwijl.. :wink:

Wormaap
15 september 2005, 00:02
Jijjjj..... PATSERT!
Ik haat je :razz:
*Wil werk... Wil sparen...*

Nickname
15 september 2005, 00:35
Toch nog even schaamteloos patsen...

De band ligt paar weken stil, heb al m'n gear thuis staan... :)

Een 2x12 had ik te leen van Lordriffenstein om te testen, maar die komt binnekort terug... Hij is alleszinds goedgekeurd!

http://img245.imageshack.us/img245/5633/dsc000016nz.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc000016nz.jpg)

http://img245.imageshack.us/img245/6128/dsc000040gp.th.jpg (http://img245.imageshack.us/my.php?image=dsc000040gp.jpg)

Damn.. en daar zit ik dan met mn peavey blazer 15 watt ampje.. ik wil echt eens een portomonnee met een heleboel geld vinden :o

Berik
15 september 2005, 07:21
De gitaar is echt super mooi hey :o

Gratz!!

bass blom
16 december 2005, 11:15
oud topic, zoekend naar pancake kwam t naar boven..
ben al lang aan het zoeken hoe oud mijn lpc nou is,
ik heb hem nieuw gekocht bij servaas april 1976
was aanbieding toen, een partij winkeldochters zei nico..
de 'gewone' lpc die er toen hing was anders, dunnere body, clusond en andere potmeterknoppen en dunnere frets.
555175 is het serienummer en de potcodes zijn 1975 week 39.
maar.. ik heb pancake body, ik heb in het potgat vannacht
een stukje weggedremeld om het zeker te weten.
pancake is midden 69 voor het eerst gedaan, als eerste vlak bij de top.
later midden in de body eind 69.. toen 'verdween' ook het puntje op de i
van het headstock logo (dat is geloof ik in 1974 weer teruggekomen)
en pancake is eind 1973 weer verdwenen..
ik vermoed dus dat mijn gitaar een tijd, waarschijnlijk zonder hardware, lak en serienummer ergens in de fabriek gelegen heeft.
dan op een dag zegt een manager type, ga jij die planken eens even afmaken en duw ze de verkoop in.

http://www.hetgelegevaar.nl/lespaulpoets.jpg
http://www.hetgelegevaar.nl/bouw/agedlespaul.jpg
en :D ik en de lp in 1988
http://www.hetgelegevaar.nl/bouw/bass88.jpg