PDA

View Full Version : buizen versterker informatie gezocht



rubenburbach
11 september 2005, 16:02
Ik speel nu al enkele jaren op een stransistor versterker en ben er achter gekomen dat ik maar 's moet over stappen op een buizenversterker. Ik heb echt niet zo'n goed idee van het verschil in geluid tusen de verschillende merken.

Ik heb een budget van zo'n 400 tot 600 euro en ben opzoek naar een buizenversterker van zo'n 30 watt. Verder speel ik vooral metal, maar de versterker hoeft niet een goed distortion kanaal te hebben want was al van plan met pedaal/preamp te spelen.

kan iemand mij hier mee helpen of wat meer informatie geven.

alvast bedankt!

nicoverduin
11 september 2005, 16:09
Naar de winkel gaan...uitproberen.... beluisteren.... eigen ideeen opdoen.... :-D :-D :-D

jozum
11 september 2005, 16:32
Nico geeft het beste advies, maar je kan wel alvast nadenken over een aantal opties.

Ten eerste moet je besluiten of je een head+cab wil of een combo. Ten tweede zou ik in jouw geval juist wel naar een goede distortion zoeken in een versterker, een stompbox geeft je geen scheur van een mesa/boogie.
Voor je budget zou ik 2ehands gaan zoeken, dus merken checken in de winkel, goed inlezen en je dan op marktplaats begeven. Voor metal zou ik zeggen (los van je budget) Engl, mesa/boogie, marshall wellicht.

Er zijn legio opties, dus ik zou vooral de tijd nemen om lekker uit te proberen. En bring your own guitar, zou ik zeggen. veel plezier!

jozum

Baker
12 september 2005, 17:04
. Verder speel ik vooral metal, maar de versterker hoeft niet een goed distortion kanaal te hebben want was al van plan met pedaal/preamp te spelen.


wat moet je dan in vredesnaam met een nieuwe buizenamp?

nicoverduin
12 september 2005, 17:10
. Verder speel ik vooral metal, maar de versterker hoeft niet een goed distortion kanaal te hebben want was al van plan met pedaal/preamp te spelen.


wat moet je dan in vredesnaam met een nieuwe buizenamp?
doel op zich geworden? :-D :-D

Negative K3 fan
12 september 2005, 18:09
. Verder speel ik vooral metal, maar de versterker hoeft niet een goed distortion kanaal te hebben want was al van plan met pedaal/preamp te spelen.


wat moet je dan in vredesnaam met een nieuwe buizenamp?

+1