PDA

View Full Version : Boostkanaal problemen



MjS
11 september 2005, 12:35
Mijn H&K Tube 50 doet het op zich er goed, maar sinds een tijdje doet de kanaal 2B (overdrive kanaal+boost) het niet zo lekker. Het volume is wat lager dan eerst en de lage tonen komen niet strak door. Het klinkt dus niet helemaal zoals het hoort. Ik heb zojuist pre-amp buis 3 vervangen door de buis die er eerst zat, de originele H&K nog, maar dat haalde niks uit. Kan het een andere buis zijn? Is er wat anders mis? Alles doet het behalve kanaal 2B dus.

Mitch
12 september 2005, 13:40
Ik weet de layout van die amp niet (en heb sowieso niet veel tech know how) maar ik heb 'm gehad en kan me niet aan de indruk onttrekken dat 2B domweg een gebooste 2A is. Kan best dat ze dat hebben gedaan met een stukje solid state versterking (transistor, mosFET, whatever), dat nu misschien los is komen te zitten op de niet zo denderend gesoldeerde printplaat. Als het alleen dát kanaal is zal het, zoals je al getest had, niet aan de buizen liggen.
Zo maar een gedachte....

MjS
12 september 2005, 16:46
Okee dank je! Ik heb ondertussen alle pre-amp buizen vervangen, haalde niks uit.

Ook zag ik op de printplaat enkele transistors en opamps. Heb ook al gemaild naar H&K, misschien kunnen die het probleem oplossen.

Zag trouwens bij de inputjack in de buurt een leeg 14-pins socket...zal wel te maken hebben met de midi?

Mitch
12 september 2005, 23:23
Volgens mij heb je gelijk. Hoe meer ik er over nadenk, des te meer ik denk dat het een transistor/opamp probleem is. Succes.