PDA

View Full Version : versterker via een klein kastje aan je gitaar band



sleutel
11 september 2005, 10:57
ik heb eeb nvraagje ,ik speel electrisch gitaar en zit dus met kabels naar mijn versterker ,ik wil draadloos ...heeft iemand een idee over de apparatuur en wat dat kost ongeveer.

ijff
11 september 2005, 11:39
Zenders zijn te krijgen vanaf ca. EUR 200,-. Vanaf ca. EUR 500,- heb je redelijk spul (AKG, Shure, Sennheiser, UHF-analoog). Vanaf ca. EUR 2000,- heb je goed spul (digitaal).

Maar goed, zoek eens op 'draadloos' op dit forum...

LIGNUMdrummerke
11 september 2005, 12:34
voor een 200euro heb je zelfs al een totaalpakket. over de kwaliteit spreek ik me ni uit :lol:

harrie-beton
18 september 2005, 11:30
Veel mensen komen terug op zenders (Dreamtheater speelt met kabels) want zenders hebben signaalverlies.

+ bewegingsvrijheid

- 1 batterij per avond
- signaalverlies
- soms gekke storingen / radio Moskou uit je gitaar

robert-gitarist
19 september 2005, 00:07
Veel mensen komen terug op zenders (Dreamtheater speelt met kabels) want zenders hebben signaalverlies.

+ bewegingsvrijheid

- 1 batterij per avond
- signaalverlies
- soms gekke storingen / radio Moskou uit je gitaar

+1!!

Ik heb vaak grote muzikanten horen zeggen: een goeie kabel is echt veeel beter dan draadloos...
Kijk na werelds grootste muzikanten,hebben allemaal een goeie kabel..Ik heb een Shure Draadloos apparaat gehad...deed het redelijk...signaal verlies had ik erg veel last van en had last van stoor zenders...inderdaad ik hoorde de rusische radio en italiaanse radio...wel grappig effect...hehe

LIGNUMdrummerke
19 september 2005, 02:55
true, en komt nog bij dat bewegingsvrijheid relatief is want ik zie niet graag die zender uit men achterzak flikkeren (heb ik al voorgehad bij een draadloos micro-systeem). komt bij, als je gewon een kabel koopt die lang genoeg is heb je ook bewegingsvrijheid, ik heb nog niet veel gitaristen stokstijf zien staan. ik zou t dus niet doen en gewoon een goeie kabel kopen die lang genoeg is.

Harry
19 september 2005, 11:01
een lange kabel geeft ook weer signaalverlies, even voor degenen die een snoertje van 60 meter willen gan kopen om door de zaal te kunnen lopen :-D


maar het ligt ook een beetje hoeveel eisen dat je stelt aan je geluid. Ik krijg meer complimenten voor mijn geluid dan voor mijn spel en ik speel nog steeds met zo'n ouwe Nady-set.

LIGNUMdrummerke
19 september 2005, 11:14
tuurlijk geeft t ook signaalverlies, maar dan weet je t tenminste, aangezien t constant is, bij wireless heb je geen constante.... en het signaalverlies van een lange(re) kabel is nog steeds minder dan bij wireless.