PDA

View Full Version : 2e hands marshall val.. Probleem!



maarten69
11 september 2005, 10:29
http://personal.inet.fi/koti/webostis/marshall80v.jpg

deze is het :) 80 watt
ik kan hem voor 200 euro overnemen van een vriend van mij, inclusief footswitch, is dat een goede deal? ook heeft hij hem laatst laten repareren, ik weet niet wat voor een repartatie, maar het koste hem 100 euro, is het nog betrouwbaar? Ik vertrouw hem wel maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat jullie vinden..

AART
11 september 2005, 10:52
is een normale prijs voor een valvestate.

reparatie maakt niet uit, als ie weer kapotgaat ros je gewoon die vriend in elkaar...

pimmetje
11 september 2005, 12:04
200 euro is zelfs een beetje aan de onderkant van 't normale prijsgebied.
Het ligt er natuurlijk aan wat je verwacht... maar 't is een best versterkertje waarmee je gemakkelijk in een band kan spelen. Geen superbak, maar 't doet wat nodig is.

Je zou voor de zekerheid 's kunnen vragen wat die reparatie precies inhield.

Vampire
11 september 2005, 12:13
Ik vind het gewoon een erg goede versterker!! En ik zou het wel doen denk ik.

LIGNUMdrummerke
11 september 2005, 12:30
200 euro is zelfs een beetje aan de onderkant van 't normale prijsgebied.

nee hoor. 200euro is de waarde van een 8080. er zijn gewoon veel mensen die m voor meer weg proberen krijgen.

maarten69
11 september 2005, 12:41
ik heb dus eerlijke vrienden
:-D

Bazzey
11 september 2005, 12:57
Ik denk niet dat je er snel spijt van zal krijgen als je em koopt. :wink:

LIGNUMdrummerke
11 september 2005, 13:10
ik heb dus eerlijke vrienden
:-D

als ie t blijft doen toch ja. waarde is tussen 150-200euro afhankelijk van de staat. aangezien hij er 100euro kosten aan heeft gehad word ik achterdochtig. k hoop datie t blijft doen je amp. allesinds, als ie t blijft doen heb je een lekkere amp in huis!

maarten69
11 september 2005, 13:10
ik hoop het, ga hem deze week testen dus daarna meer :)

olaf
12 september 2005, 12:09
De 8080 blijft geliefd bij een breed publiek en is mits in goede staat zeker 200,00 tot 250,00 euro waard.
Er zijn niet veel alternatieven voor zo'n bedrag! De 8080 is een gemakkelijk versterkertje die ook nog behoorlijk veelzijdig is, ideaal als oefenversterkertje en altijd weer gemakkelijk te verkopen. DOEN dus!!!

Baker
12 september 2005, 13:17
200 euro is een nette prijs voor een 8080.
de 8080 is een van de betere valvestates. Zelf jaren mee opgetreden met dat ding. Check even of er een celestion speaker inzit!
Die zijn veel beter dan die waardeloze goldback speakers die ze later gebruikten in de valvestates.

Van wie kan je hem kopen als ik vragen mag?
ben wel benieuwd. Ik woon zelf ook in Genemuiden namelijk.

maarten69
13 september 2005, 20:00
iemand uit epe, welke bakker uit genemuiden ben jij dan?

Tupelo
13 september 2005, 21:34
De 8080 blijft geliefd bij een breed publiek en is mits in goede staat zeker 200,00 tot 250,00 euro waard.
Er zijn niet veel alternatieven voor zo'n bedrag! De 8080 is een gemakkelijk versterkertje die ook nog behoorlijk veelzijdig is, ideaal als oefenversterkertje en altijd weer gemakkelijk te verkopen. DOEN dus!!!

Hij 's niet van mij maar die Fender deluxe '85 (welliswaar transistorbakkie) op gitaarmarkt nu voor 270 vind ik veel & veel beter klinken dan die Valvestate. Maar goed ik ben niet zo into die dingen. Als je tone & reverb wil moet je geen Valvestate hebben vind ik (of je moet er een flinke effectbak aanhangen). Het enige dat rules aan die Valvestates is de 'scheur'.

Baker
14 september 2005, 09:07
iemand uit epe, welke bakker uit genemuiden ben jij dan?

Zegt dit je iets?

http://www.impossiblerock.com
(ff on-topic, met deze band heb ik ook altijd die 8080 gebruikt. Is echt een prima ding, zeker voor 't geld)

http://www.12keer12.nl
Met deze band doe ik akoestische optredens, bijvoorbeeld 12 februari 2006 in Schippers welvaren

Verder organiseer ik altijd het Open Podium in 'd Overtoom
Ben je daar wel es geweest?

Mar nu weet ik nog steeds niet wie jij bent.
stuur me anders even een email.
impossible@xs4all.nl

maarten69
14 september 2005, 14:07
Ik ben Maarten Arnoldus , ik zit bij Jerry op les dus ik kende je naam al wel
ik heb jullie in hasselt gezien tijdens euij feest, maar dit begint verdacht veel op chatten te lijken en daar is men hier niet van gedient :) maar zwerfen er nog meer genemuidenaren hier rond?

on topic: ga morgen de 8080 testen ben benieuwd

ben wel is op het open podium geweest, hoop er volgend jaar aan mee te doen.. :-D

bon_jovi
14 september 2005, 16:51
Ik weet een 8020 staan voor 100 euro, lijkt me toch ook een koopje?

Marshall gitaarversterker model 8020 met Valvestate technologie. Een semi professionele
gitaarversterker voor thuisgebruik met fraaie ingebouwde effecten. Met een vermogen van
20 watt is deze versterker niet geschikt voor podiumgebruik in een band. De versterker
heeft wel een LINE OUT uitgang waarmee deze versterker aan een grotere versterker of
mengtafel gekoppeld kan worden voor bandgebruik. De versterker bestaat uit 2 gedeelten,
n.l. een NORMAL CHANNEL en een BOOST CHANNEL. Het NORMAL CHANNEL gedeelte is
een normale versterker met hoge en lage toonregeling. Het BOOST CHANNEL gedeelte
heeft aanzienlijk meer vollume en ingebouwde effecten die de gitaar een mooie rouwe
klank kunnen geven. Aansluitingen voor FOOTSWITCH / HEADPHONE en LINE OUT.
Versterker is voorzien van een CELESTION PRFESSIONAL LOUDSPEAKER

bon_jovi
14 september 2005, 16:58
Ik weet een 8020 staan voor 100 euro, lijkt me toch ook een koopje?

Marshall gitaarversterker model 8020 met Valvestate technologie. Een semi professionele
gitaarversterker voor thuisgebruik met fraaie ingebouwde effecten. Met een vermogen van
20 watt is deze versterker niet geschikt voor podiumgebruik in een band. De versterker
heeft wel een LINE OUT uitgang waarmee deze versterker aan een grotere versterker of
mengtafel gekoppeld kan worden voor bandgebruik. De versterker bestaat uit 2 gedeelten,
n.l. een NORMAL CHANNEL en een BOOST CHANNEL. Het NORMAL CHANNEL gedeelte is
een normale versterker met hoge en lage toonregeling. Het BOOST CHANNEL gedeelte
heeft aanzienlijk meer vollume en ingebouwde effecten die de gitaar een mooie rouwe
klank kunnen geven. Aansluitingen voor FOOTSWITCH / HEADPHONE en LINE OUT.
Versterker is voorzien van een CELESTION PRFESSIONAL LOUDSPEAKER

bon_jovi
14 september 2005, 16:58
Ik weet een 8020 staan voor 100 euro, lijkt me toch ook een koopje?

Marshall gitaarversterker model 8020 met Valvestate technologie. Een semi professionele
gitaarversterker voor thuisgebruik met fraaie ingebouwde effecten. Met een vermogen van
20 watt is deze versterker niet geschikt voor podiumgebruik in een band. De versterker
heeft wel een LINE OUT uitgang waarmee deze versterker aan een grotere versterker of
mengtafel gekoppeld kan worden voor bandgebruik. De versterker bestaat uit 2 gedeelten,
n.l. een NORMAL CHANNEL en een BOOST CHANNEL. Het NORMAL CHANNEL gedeelte is
een normale versterker met hoge en lage toonregeling. Het BOOST CHANNEL gedeelte
heeft aanzienlijk meer vollume en ingebouwde effecten die de gitaar een mooie rouwe
klank kunnen geven. Aansluitingen voor FOOTSWITCH / HEADPHONE en LINE OUT.
Versterker is voorzien van een CELESTION PRFESSIONAL LOUDSPEAKER

bon_jovi
14 september 2005, 16:59
Ik weet een 8020 staan voor 100 euro, lijkt me toch ook een koopje?

Marshall gitaarversterker model 8020 met Valvestate technologie. Een semi professionele
gitaarversterker voor thuisgebruik met fraaie ingebouwde effecten. Met een vermogen van
20 watt is deze versterker niet geschikt voor podiumgebruik in een band. De versterker
heeft wel een LINE OUT uitgang waarmee deze versterker aan een grotere versterker of
mengtafel gekoppeld kan worden voor bandgebruik. De versterker bestaat uit 2 gedeelten,
n.l. een NORMAL CHANNEL en een BOOST CHANNEL. Het NORMAL CHANNEL gedeelte is
een normale versterker met hoge en lage toonregeling. Het BOOST CHANNEL gedeelte
heeft aanzienlijk meer vollume en ingebouwde effecten die de gitaar een mooie rouwe
klank kunnen geven. Aansluitingen voor FOOTSWITCH / HEADPHONE en LINE OUT.
Versterker is voorzien van een CELESTION PRFESSIONAL LOUDSPEAKER

bon_jovi
14 september 2005, 17:02
Ik weet een 8020 staan voor 100 euro, lijkt me toch ook een koopje?

Marshall gitaarversterker model 8020 met Valvestate technologie. Een semi professionele
gitaarversterker voor thuisgebruik met fraaie ingebouwde effecten. Met een vermogen van
20 watt is deze versterker niet geschikt voor podiumgebruik in een band. De versterker
heeft wel een LINE OUT uitgang waarmee deze versterker aan een grotere versterker of
mengtafel gekoppeld kan worden voor bandgebruik. De versterker bestaat uit 2 gedeelten,
n.l. een NORMAL CHANNEL en een BOOST CHANNEL. Het NORMAL CHANNEL gedeelte is
een normale versterker met hoge en lage toonregeling. Het BOOST CHANNEL gedeelte
heeft aanzienlijk meer vollume en ingebouwde effecten die de gitaar een mooie rouwe
klank kunnen geven. Aansluitingen voor FOOTSWITCH / HEADPHONE en LINE OUT.
Versterker is voorzien van een CELESTION PRFESSIONAL LOUDSPEAKER

maarten69
15 september 2005, 21:18
de valvestate is erg cool en klinkt goed maar..... het volume valt soms in 1 keer terug naar superzacht, is dit te verhelpen, zo ja: waar, hoe, en wat kostut?

Baker
15 september 2005, 22:01
de valvestate is erg cool en klinkt goed maar..... het volume valt soms in 1 keer terug naar superzacht, is dit te verhelpen, zo ja: waar, hoe, en wat kostut?

klinkt als een versleten pre amp buisje. kun je voor een paar tientjes (laten) vervangen.

Als dit niet helpt: check de potmeters en de input jack.
En anders weet ik het ook niet.

Baker
15 september 2005, 22:05
de valvestate is erg cool en klinkt goed maar..... het volume valt soms in 1 keer terug naar superzacht, is dit te verhelpen, zo ja: waar, hoe, en wat kostut?

enne, bon_jovi,
wat een lulverhaal, en nog 5 x ook?!?! :(
wat moet je nou met een transistor van 20 wat?!?
die je via de line out kunt koppelen aaneen grotere (?)


die 8080 lijkt me beter.
(mits je het volume-probleem kunt verhelpen!)

maarten69
15 september 2005, 22:17
de valvestate is erg cool en klinkt goed maar..... het volume valt soms in 1 keer terug naar superzacht, is dit te verhelpen, zo ja: waar, hoe, en wat kostut?

klinkt als een versleten pre amp buisje. kun je voor een paar tientjes (laten) vervangen.

Als dit niet helpt: check de potmeters en de input jack.
En anders weet ik het ook niet.

maar hij doet het ook op het cleane kanaal, ik dacht dat aleen de scheur een buis had? potmeters zijn okee, inputjack ook, die dude heeft er 2 en op de 2e deed hij het wel (potmeters en jack van mijn sg) (die houd ie zelf :-D ) maar er zitten wel celestions in beide :)

DarknessAwaits
15 september 2005, 23:16
Verbind de fx-loop send direct door met naar de de fx-loop return met een jack-jack snoertje (gewoon instrumenten- of patchkabeltje). Waarschijnlijk is je probleem dan opgelost.

LIGNUMdrummerke
16 september 2005, 00:42
er kab zovel schelen. oxidatie van de input, losgekomen soldering aan de input, voeding die slecht contact geeft, inderdaad zoals gezegt de pre-amp buis, maar dat dit waarschijnlijk is, is niet gezegd!

maarten69
16 september 2005, 09:19
bedankt allemaal ik ga het proberen.. :-D

Vampire
16 september 2005, 10:43
Zal ik je eens wat vertellen kerel?

Ik zou hem niet kopen :)

Zo, dat moest ik er even uit gooien. Ik geloof heus wel dat die vriend het beste met je voorheeft, maar deze versterker zit op de gangbare prijs voor het type en als hij net voor 100 eurie is gerepareerd en nog steeds merk je problemen, dan lijkt het mij gewoon niet zo verstandig om hem te kopen, ookal denkt die vriend misschien dat het niet zoveel kwaad kan.

maarten69
16 september 2005, 11:00
euhm in de staat zoals die nu is wil hij hem mij ook niet verkopen :) maar als het alleen dat loop probleem is dan kan ik het opzig nog wel doen, ik herinner me met show dat veel hc and ook zoon klein kabeltje in die loop hebben..

evengoed bedankt voor je bezorgdheid :wink:

Mr.Bluesbreaker
16 september 2005, 12:06
Als je met het vervangen van een nieuwe potmeter het probleem oplost (daar klinkt het imho naar) dan zit je op zich wel goed. Laat hem dit dan wel betalen, we blijven nederlanders. :wink:
Zijn er ergere dingen aan de hand (voorbuisje is op zich ook nog niet zo''n punt) dan zou ik gewoon deze laten staan en een van de andere tientallen valvestates opzoeken.

Zoek er bijvoorbeeld eentje uit de oudere serie (8020/8240/8080 etc) met echte celestion G1275-T inplaats van de 'goldback' celestion. Hier is al veel over geschreven, maar een goldback klinkt veel vlakker als een oudere celestion uit de VS reeks.

Baker
17 september 2005, 18:00
Zoek er bijvoorbeeld eentje uit de oudere serie (8020/8240/8080 etc) met echte celestion G1275-T inplaats van de 'goldback' celestion. Hier is al veel over geschreven, maar een goldback klinkt veel vlakker als een oudere celestion uit de VS reeks.

Inderdaad Valvestates zat.

En about die celestions vs goldback,
dat is zeker waar. In de tijd dat wij nog met valvestates speelden had mijn mede gitarist had een VS 8080 met celestion, zelf had ik een vs265 met 2 goldbacks.

Die 8080 klonk gewoon beter. Minder schel vooral. Ik ben ervan overtuigd dat em dat in die celestion zat.
Die vs265 daarentegen was veelzijdiger. (3 channels, stereo chorus, 2 speakers)

succes!

Mr.Bluesbreaker
18 september 2005, 23:43
"De tijd dat we nog met valvestates speelden" :-D

Volgens mij hebben ontzettend veel mensen zo'n fase doorgemaakt, haha.
Ik heb mijn 8240 destijds ook nog anderhalf jaar lang als drummonitor gebruikt bij tientallen gigs. Dus mocht je je VS zat zijn, ze zijn breed inzetbaar :-D

LIGNUMdrummerke
19 september 2005, 02:33
Als je met het vervangen van een nieuwe potmeter het probleem oplost (daar klinkt het imho naar) dan zit je op zich wel goed.

playing smart ain't ya? het is een spontane volumedrop, heeft dus nix met potmeters te maken :roll: blijkbaar, naar ik veel hoor, is dit wel een veel voorkomend probleem bij oudere valvestates. wat niet wil zeggen dat t niet ook bij andere versterkers kan gebeuren, want meestal is t gewoon een losse soldering of oxidatie ofzo.... wat erger zou zijn, maar ook een mogelijkheid is, probleem met de voeding... (doet er me aan denken dat ik nog eens een oude 8040 moet opengooien met hetzelfde probleem bij een kameraad) dit onderwerp is trouwens al eens behandeld.



"De tijd dat we nog met valvestates speelden"

Volgens mij hebben ontzettend veel mensen zo'n fase doorgemaakt, haha.
Ik heb mijn 8240 destijds ook nog anderhalf jaar lang als drummonitor gebruikt bij tientallen gigs. Dus mocht je je VS zat zijn, ze zijn breed inzetbaar

of geef m aan mij :D (sweet memories :oops: ) kweet, t is niet dé amp maar t brengt natuurlijk wel herrinneringen boven, niet?

Mr.Bluesbreaker
19 september 2005, 09:16
Soms kan het dat door een rotte pot het volume erg wisselt, vooral wanneer je het volume regelmatig bijstelt, ook het geval op het drive kanaal van mijn 8240 destijds.

Ik zeg zeker niet dat dit het is, maar door het vervangen van een pot werkte het bij mij. De rest van de oplossingen die je noemt zouden ook goed mogelijk zijn, daar weet ik dan te weinig van.

cesco
19 september 2005, 13:55
"De tijd dat we nog met valvestates speelden" :-D

Volgens mij hebben ontzettend veel mensen zo'n fase doorgemaakt, haha.
Ik heb mijn 8240 destijds ook nog anderhalf jaar lang als drummonitor gebruikt bij tientallen gigs. Dus mocht je je VS zat zijn, ze zijn breed inzetbaar :-D

klopt. er wordt heel wat afgegeven op de valvestates, maar we zijn er allemaal mee begonnen!

Ik ben er zelfs enorm over aan het twijfelen of ik die 8100 top wel moet verkopen. Op zich wel fijn voor thuis en als backup. Daarbij vind ik de speakerkast niet eens zo slecht. Lekker licht, en een compact geluidje.

Baker
19 september 2005, 18:26
"De tijd dat we nog met valvestates speelden" :-D

Volgens mij hebben ontzettend veel mensen zo'n fase doorgemaakt, haha.
Ik heb mijn 8240 destijds ook nog anderhalf jaar lang als drummonitor gebruikt bij tientallen gigs. Dus mocht je je VS zat zijn, ze zijn breed inzetbaar :-D

klopt. er wordt heel wat afgegeven op de valvestates, maar we zijn er allemaal mee begonnen!

Ik ben er zelfs enorm over aan het twijfelen of ik die 8100 top wel moet verkopen. Op zich wel fijn voor thuis en als backup. Daarbij vind ik de speakerkast niet eens zo slecht. Lekker licht, en een compact geluidje.

eigelijk zou marshall de valvestates uit produktie moeten nemen,
dan werden ze in no time legendarisch! :D

Tupelo
19 september 2005, 19:49
"De tijd dat we nog met valvestates speelden" :-D

Volgens mij hebben ontzettend veel mensen zo'n fase doorgemaakt, haha.
Ik heb mijn 8240 destijds ook nog anderhalf jaar lang als drummonitor gebruikt bij tientallen gigs. Dus mocht je je VS zat zijn, ze zijn breed inzetbaar :-D

klopt. er wordt heel wat afgegeven op de valvestates, maar we zijn er allemaal mee begonnen!

Valvestate is de versterker geweest die ik het 1e wou lozen nadat ik 'm gekocht had. Ieder zijn mening maar ik vind ze echt verschrikkelijk klinken. Waarom ik dan toch ooit die Valvestate kocht? Zoals zoveel mensen -ben ik bang-, omdat er Marshall op staat. :oops: Ik zou er geen 200 euro aan besteden.

Baker
20 september 2005, 08:12
verpest het nou niet..........! :x

PLEASE.... nu geen valvestate-is-goed/valvestate-is-slecht-discussie hier.
die is al 10672 keer gevoerd hier op 't forum.

Een gangbare mening is dat met name de oudere series best een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben.

En idd, wie is er niet groot mee geworden? :D

Maarre, Tupelo, wat is dan een beter alternatief voor de vs8080 voor 200 Euro?

Tupelo
20 september 2005, 13:11
Die Fender deluxe 85, als die nog te koop is. :) Hughes & Kettner levert ook wel leuk spul in die prijs categorie geloof ik... Tijdje geleden toen mijn Twin begon te kuren gespeeld op een Demon met 2*10 inch celestions, volledig transistor maar -ik vond- erg lekker vergeleken met de Valvestate (die was ook available).

bon_jovi
26 september 2005, 12:32
enne, bon_jovi,
wat een lulverhaal, en nog 5 x ook?!?! :(
wat moet je nou met een transistor van 20 wat?!?
die je via de line out kunt koppelen aaneen grotere (?)


die 8080 lijkt me beter.
(mits je het volume-probleem kunt verhelpen!)[/quote]


Dat is het verhaal van de verkoper op 2dehand.be