PDA

View Full Version : Gibson: is dat het nou helemaal?



Franc
11 september 2005, 10:23
Good morning :D

Zit in Engeland nu en was gisteren in Londen op zoek naar de bekende gitaarwinkels.

Begonnen bij de SOHO Sound House op Charing Cross Road.
Gigantisch wat een winkel! Echt wauw.

Ik werd gelijk besprongen door een verkoper met de vraag wat ik wilde.
Het gebruikelijke: ik kijk even rond, werkte niet :D dus ik dacht, wtf dan maar een paar Gibsons uitproberen ook, als het op betalen aankomt ben ik gewoon de domme Hollander :-D )

In eerste instantie werd ik meegesleept naar de Epiphone room, maar toen duidelijk werd dat ik al wat langer speel, moesten we toch maar naar de Gibson room (he wat rot ;) ).

Aangezien daar wat Goldtops hingen, heb ik gelijk mijn kans maar gegrepen. Een Goldtop met een dikke 50s neck en humbuckers.
Een hele mooie gitaar hoor, daar niet van. En ik zat me rot te zweten met het idee van: jezus ik zit hier met een Gibson van 2250GBP :o maar om nou te zeggen 'wat een supergitaar'...nee. Hij was niet op stemming te houden, er zaten deuken in het fretboard en die dikke nek was me echt te veel. Ik kwam er maar net omheen met mijn handen van (naar ik altijd dacht) gemiddelde grootte.

Daarbij vond mijn vrouw dat goud kitscherig en nep :D (lekker belangrijk ;).

Toen een model met een 60s neck gevraagd. Een gewone burst, volgens mij een uit de faded serie. Die speelde een stuk beter en bleef ook beter op stemming.

Dus zei mijn vrouw: strik erom en inpakken? :-D Helaas was ze niet serieus ;) De gitaar moest bij navraag iets van 1250GBP kosten (maar dan moest de verkoper wel even met zijn manager overleggen).

Beide gitaren waren trouwens niet echt zwaar. Dat viel me mee/tegen want ik had altijd begrepen dat een echte Gibson zo vreselijk zwaar is.

Anyway, ik ben daar (zonder gitaar) vertrokken met de smoes dat ik eerst eens over de kleur moest overleggen 8-)

Daarna nog even door Denmark street gelopen met de echte leuke winkeltjes met vintage spul. Ook bij de beruchte Music Ground binnengeweest en een hele mooie Tokai Les Pal gezien voor zo'n 300GBP :o Dat leek me erg goedkoop??

Dus hoewel ik met een gevoel van 'wauw' uit die winkel ben gegaan (toch ff op een paar dure Gibsons zitten spelen in Londen - hier in NL nog nooit gedaan) had ik toch zoiets van: mmmmm ik weet nog niet of ik een paar duizend euro ga neertellen voor zoiets (tenzij ik een keer heeeeeeel makkelijk aan het geld kan komen).

Ach ja en vandaag wordt het een dagje kinderboerderij met de kleine :cool: