PDA

View Full Version : Fender stage 112 se



droedel
10 september 2005, 21:20
Hey,
ik wil een nieuwe versterker gaan kopen (speel nu een jaar of 2 op een 25 watt versterkertje) dus ik ben wat gaan rondneuzen. Nu zat ik vooral te denken aan een 80 a 100 Watt transistor versterker. Ik heb een Marshall Valvestate 8080 gezien voor 199 euro wat me wellicht wel wat leek.
Maar zag ik ook ineens een aanbieding van de Fender stage 112 SE (160 Watt!) voor maar 350 euro. Omdat ik betere ervaring heb met Fender dan Marshall zou ik die eerder kiezen, ook vanwege het vermogen. Maar 350 euro leek me wel erg goedkoop voor een versterker van 160 watt van Fender.

Nu vroeg ik me af of jullie weten of deze Fender stage 112 SE een goeie versterker is en of het een goede keuze zou zijn. Of kan ik dan beter voor de Marshall gaan? (ik heb trouwens een Squier Stratocaster special edition)

groeten,
Jeroen

zjanke
10 september 2005, 22:05
350 Watt? Wat ga je daarmeen doen :o

aadbilnaad
10 september 2005, 22:15
zjanke, denk dat je verkeerd hebt gelezen.. 350 euro en 160 watt :P

zjanke
10 september 2005, 22:46
:oops: Foutje

Maar wat will je met 160 watt, is nog steeds erg veel. Steek je geld dan in Tone en niet in vermogen.

droedel
11 september 2005, 10:34
Ja, maar ik vroeg me dus af of het geluid van deze fender ook goed is

guitartub
11 september 2005, 16:38
Fender Amps vinden altijd hun weg wel, de stage is ook een goede versterker.

Tupelo
11 september 2005, 16:45
Die Fender ken ik niet maar die Marshall Valvestate 8080 vind ik verschrikkelijk klinken. Clean is waardeloos & toonregelaars hadden ze er net zo goed af kunnen laten. Reverb is ook waardeloos. Het enige dat die goed doet is scheuren.

jozum
11 september 2005, 16:46
Hoi droedel, welkom op dit forum.

Ik heb zelf de 112se, en ik wil wel een paar dingen kwijt. Ten eerste is de prijs aan de hoge kant. Het is een normale transistor zonder al te veel mogelijkheden. Ten tweede is 160 watt veel en veel te veel. Het was mijn eerste versterker en heb dus thuis leren spelen, en mijn volumeknop kwam nooit boven 2 (of 8uur) uit. De klank van de versterker verandert toch wel met hoger volume en ik vind dat hij dan beter tot zijn recht komt. Hij heeft een mooie warme clean voor een transistor en een redelijke crunch, genoeg gain ook. Maar de overdrive is wel vrij 'vlak', zeker als je het vergelijkt met een buizenbak.

Het ligt er heel erg aan wat je wil doen: het is een zeer geschikte versterker als je veel optreed zonder PA (effects loop en een mijns inziens totaal overbodige optie om extra cab aan te sluiten). Het is geen geschikte versterker als het gaat om een goede toon thuis en kleine gigs met PA.
De combinatie fender-squier strat (= fenderish) is goed, daar heb ik zelf ook veel ervaring mee. Maar die valvestate lijkt mij beter, daar heb ik ook met een squier strat over gespeeld en zeer bruikbare geluiden gevonden, vooral in overdrivegebied.

Denk goed na over hoeveel watts je echt nodig hebt. Ik heb nu een 15watt fender buizenversterker en dat is zeer geschikt voor thuis en komt ook nog redelijk mee in de band. Hij heeft zeker een pa nodig bij een optreden maar dat lijkt me tegenwoordig geen al te groot nadeel.

jozum

Rock n' sad
11 september 2005, 19:37
welke winkel is dat? :-D

bat
11 september 2005, 20:56
Let bij een Marshall 8080 op of de buis nog okee is en of de potmeters kraakvrij werken.

droedel
11 september 2005, 23:01
Okee, bedankt allen. Ik heb nu ook een fender fm 212R (100Watt) gezien voor 299 euro. Dit lijkt me een goeie middenweg, mij leek 160 watt ook wel wat aan de hoge kant en omdat ik zeker niet alleen scheurwerk speel lijkt me deze fender wel een goede keuze, of kan ik beter voor de Fender Ultra Chorus (ook 100Watt, 275 euro) kiezen...?

groeten,
jeroen