PDA

View Full Version : Fender Stage 1000



Tupelo
10 september 2005, 16:15
Iemand al ervaringen met een Stage 1000? Samples op de site vond ik wel aardig klinken.

http://www.fender.com/products/dynatouchIII/home.php

Sinds ik mijn Twin toch echt zal moeten vervangen... :cry: Keuze is een beetje beperkt Hot Rod Deville is toch te duur dus enige buisoptie is een Hot Rod Deluxe maar die is maar 40 watt :(

Daarom zat ik aan de stage 1000 te denken.

Lexvandoef
10 september 2005, 17:14
Ik zou als ik jou was die Hot Rod Deluxe kopen.

Ik vind het geluid van een Stage 1000 nou niet echt overdonderend toen ik hem echt hoorde. Kep er niet zelf over gespeeld maar hij klonk toch nie zo goed als bijvoorbeeld een Twin Reverb. Het blijft volgens mij toch een soort modeling amp. Of in elk geval een met een zwikkie digitalen effecten.

Het geluid van een buizenbak vind ik nou een maal veel mooier :-D .

Maar kan je trouwens niet voor een tweedehandse kijken? Of wil je per se een nieuwe?

Ohja, maar waarom doe je de Twin Reverb eigenlijk weg?

Groetjes succes
Lex

E-J
10 september 2005, 18:10
Ohja, maar waarom doe je de Twin Reverb eigenlijk weg?

Ja...een Twin Reverb is 300x beter dan een Fender mondelingampje...

P.S. Anders wil ik 'em wel :razz:

Tupelo
10 september 2005, 20:34
Twin heeft een warmteprobleem. Heeft al een hele historie op dit forum. Zelf onvoldoende technisch om iets aan te doen. Niet voldoende geld om heel erg uitgebreid & langdurig door experts te laten uitzoeken. Is namelijk al naar gekeken maar niets concreets gevonden. Enige dat erover valt te zeggen is dat het probleem (uit zich in volume/gain verschillen) zich alleen voordoet met de versterker in de behuizing. Buiten de behuizing doet die het prima. Buiten de behuizing spelen is ook geen optie voor me.

Mr.Bluesbreaker
10 september 2005, 22:13
Rare opmerking, maar:

waarom bouw je de behuizing niet in een top, en zet je dr een ventilator in?

Een Twin blijft een geweldige amp, best zonde als je dat zo voor een stage transistor zou gaan ruilen.

E-J
11 september 2005, 01:07
Mr.Bluesbreaker heeft helemaal gelijk, je zou enorm achteruitgaan als je van zo'n mooie Twin zou gaan naar een mindere transistor amp.
Gewoon houden dat ding, voor de rest ben je toch niet ontevreden over het geluid en dergelijke? Spaar gewoon nog even om dit probleem te verhelpen, zet op elk gitaar/versterker forumleen desnoods wat geld, want een goede versterker als deze moet je echt niet wegdoen als je er in de plaats een transistortje voor krijgt.

Tupelo
11 september 2005, 13:55
Ding is niet zomaar op te knappen. Misschien wel voor iemand die technisch is & er uren ik kan steken maar niet voor mij. Er is al aardig wat tijd door experts in gestoken. Ik wil niet het risico lopen dat ik 500 euro moet betalen en er nog niets gevonden wordt.

Ik baal hier ook stevig van want ik had een goede relatie met mijn amp zeg maar. Met een buizenamp heb je op een gegeven ogenblik interactie. Daardoor is het juist zo leuk om erover te spelen omdat je 'm kent & weet wat die doet, hoe die reageert. Spelen over een POD is een wat saaier.

Tupelo
12 september 2005, 13:36
Kan een 7 jaar oude Blues Deville (4* 10 inch) kopen voor 695 euro.
Ding is ingeruild bij een muziekzaak, nagekeken, buisvoetjes vervangen & heeft nieuwe buizen gekregen. Is 695 euro een redelijke prijs onder deze omstandigheden of zou ik er iets meer uit kunnen halen; b.v. goedkoper of langer garantie.

E-J
12 september 2005, 22:16
695 lijkt me toch een hele aardige prijs, aangezien die versterker nieuw voor zo'n 1100-1200 euro de winkel uitgaan.
Ik zou hem eens uitproberen :) succes!

Tupelo
13 september 2005, 19:40
Heb 'm gekocht. Fijne amp. Stuk minder features dan mijn the Twin maar daarvan gebruikte ik toch niet veel. Het is wel wennen om weer met een drive & mastervolume te werken. Pots! Pots hebben enorm veel invloed vergeleken met mijn Twin; sta ervan te kijken hoeveel toon je bij & uit kunt draaien, zo significant verschil! Lijkt sowiezo alsof het allemaal wat meer mid & hoog heeft dan de Twin. Reverb, ben ik echt helemaal into!
Op mijn Twin speelde ik vaak met mijn reverb helemaal open, kom hierop niet verder dan 7 of 8, prachtig ik realiseer me dat ik dat het meeste heb gemist de laatste maanden dat ik op een transistor-amp speelde. Boost valt niet tegen, scheurt toch nog wel aardig maar ik heb toch mijn compressor/sustainer maar te ruil aangeboden voor een DS-1. Enige probleempje is input-jack 1. Die is nogal gammel. Moetzen ze 1st nog even fixen voor me voor ik 'm meeneem. Heb 3 maanden garantie. De komende drie maanden ga ik mezelf aan de opnames van de band wijden. Kon ik lang niets mee zonder lekkere versterker. Komt wel goed uit, ding de komende maanden eens flink op zijn staart trappen. Als er iets mis mee is moet het duidelijk worden binnen die 3 maanden. Eindelijk weereens knallen met die boel :)