PDA

View Full Version : Marshall - MG 100 DFX of Randall r75/g2?



aadbilnaad
10 september 2005, 13:54
Hallo,

Ik heb een Ibanez RG370 dx, en nu wil ik een andere versterker erbij, maar nu vraag ik me af welke versterker nou eigenlijk beter is..?

de Marshall - MG 100 DFX of de Randall r75/g2?

Ik speel voornamelijk rock(zoals nummers van blink182, metallica, rammstein enz.) , en het is belangrijk dat de versterker een mooie bass heeft, en toch vrij zuiver is, en dat je er wel wat verschillende klanken mee kan maken.

Mijn budget is vrij laag, maar mijn gitaarleraar raadde mij aan om toch een Marshall te nemen.

Wat vinden jullie?

LIGNUMdrummerke
10 september 2005, 14:33
voor wat jij wil spelen, moet je van die marshall MG afblijven! (eigenlijk moet je dat altijd maar bon) met de randall heb ik geen ervaring. waarom je leraar je die versterker aanraadde is mij wel een raadsel dus, want zuiverheid en laag heeft dat ding van geen kanten! of is jouw leraar zo 1 van die eeuwige "er-is-nix-anders-dan-marshall-amps" gast??

aadbilnaad
10 september 2005, 14:39
mijn leraar raadde me niet echt aan om deze marshall te kopen, maar gewoon 'een' marshall, hij zei dat een marshall perfect bij mijn gitaar zou passen, en je er een echt rock geluid uit kan krijgen.
maja aangezien ik niet zoveel geld meer heb, leek me dit wel een leuke versterker die niet al te duur is.. :roll:

LIGNUMdrummerke
10 september 2005, 15:26
een rock geluid.... maar je spreekt van blink en rammstein en metallica, das punk en metal..... geen rock dus.... voor rock kan je kijken naar een 2dehands valvestate maar voor zwaar metalwerk niet geschikt denk ik.... een valvestate 8080 is zo'n 150-200euro waard 2dehands en die is luid genoeg om zelfs t podium mee op te kruipen. en als jouw leraar je "een" marshall aanraadde heeft ie er geen verstand van want ze klinken niet allemaal hetzelfde voor zover ik weet en er zijn nog zoveel andere merken!

Fumi SG
10 september 2005, 15:55
Voor metal en punk zeker weten de Randall! :wink:

Bazzey
10 september 2005, 16:21
Ik heb vroeger nog Deathmetal gespeeld,en dat was toen nog over een valvestate 8080. :D (jaja een combo!)
Had er wel een paar pedalen voor nodig om het echt vet te krijgen,maar toen was het ook megavet ook. :-D
Dus het kan wel,kost alleen wat tijd om je geluid te zoeken. :wink:
en optreden was ook geen probleem,want wat kwam er uit dat kleine ding een kabaal!
8-)

almarvk
10 september 2005, 16:36
Het beste advies dat we je kunnen geven; ga ze uitproberen! Neem je gitaar mee en speel de dingen die je graag speelt. Dan kan je zelf beoordelen welke versterker bij je past. Neem er de tijd voor en denk er over na!

Over de 8080 heb ik zelf alleen maar negatieve verhalen gehoord. Misschien dan toch maar verder kijken naar een andere valvestate?

En als je helemaal divers wilt zijn; ga voor een Cube....

aadbilnaad
10 september 2005, 16:54
ja dat ga ik idd maar een keer doen ja..
wat vinden jullie trouwens van de hughes & kettner matrix 100?
http://www.hughes-and-kettner.com/specials/matrix/en/index.html#
als ik zo in dat flash filmpie bekijk wat hij allemaal heeft, en in het flimpje bij autostore fx de verschillende klanken beluister, ben ik best onder de indruk voor die prijs (449,00 )

4 kanalen
Digitale multi effecten
Auto store FX per kanaal
100 Watt Current Feedback eindversterker
12” Celestion RockDriver Ultra speakers
inbegrepen 4 kanaals footswitch

LIGNUMdrummerke
10 september 2005, 17:57
Over de 8080 heb ik zelf alleen maar negatieve verhalen gehoord

oordelen kan je dus niet echt vind ik. ik heb zelf een 8080 gehad en nooit problemen mee gehad!

Ronald
10 september 2005, 18:15
ja dat ga ik idd maar een keer doen ja..
wat vinden jullie trouwens van de hughes & kettner matrix 100?
http://www.hughes-and-kettner.com/specials/matrix/en/index.html#
als ik zo in dat flash filmpie bekijk wat hij allemaal heeft, en in het flimpje bij autostore fx de verschillende klanken beluister, ben ik best onder de indruk voor die prijs (449,00 )

4 kanalen
Digitale multi effecten
Auto store FX per kanaal
100 Watt Current Feedback eindversterker
12” Celestion RockDriver Ultra speakers
inbegrepen 4 kanaals footswitch


zal best een goeie versterker zijn hoor, maar van zulke geluidsamples zijn wel erg onbetrouwbaar he

trouwens zo'n randall rg75 lijkt me een prima keuze voor jou

Vampire
10 september 2005, 20:13
Ik heb zo'n Randall, het zijn prima dingen. Voor rock iets minder geschikt dan een Marshall, maar voor metal is het ding echt zwaar goed geschikt.

Thrashmetal, Deathmetal, Blackmetal, je kunt er echt alles op doen zonder pedaaltjes nodig te hebben.
Ook de clean ben ik erg over te spreken. :)

aadbilnaad
10 september 2005, 21:17
ja ik zit te twijfelen.. ik speel nameljik niet zo super veel metal.. meer punk/rock dus weet niet of de randall echt een goed idee is.
daarom denk ik dat de hughes & kettner matrix 100 misschien wel geschikt is voor de muziek die ik wil spelen, heb er best veel positiefs over gelezen.

Nrrrk
11 september 2005, 12:23
punk/rock werkt perfect op die Randall. 30000000000 keer beter dan die Marshall of welke amp dan ook in die prijsklasse.

LPplayer
12 september 2005, 11:43
Ik heb een Ibanez AX32, volgens feedback echt een punkgitaar

Krijg er best wel wat soorten geluiden uit, maar is idd echt een zware rockgitaar.
Heb em met die Randall uitgeprobeerd.

Clean was echt wel lekker, met mijn gitaar best scherp, maar kon er ook een lekkere volle warme clean uitkrijgen als ik wat wegdraaide op mijn gitaar.

Kon ook verschillende rocksounds eruit krijgen waaronder ook die punk en metal, maar ook gewoon voor pop/rockgeluidjes was hij okay...

Ik zou voor randall gaan voor diversiteit.
Die Marshall is wat afgezaagd vind ik zelf......

BlackSun
12 september 2005, 13:16
Ik heb een Marshall valvestate gehad, en nu een Randall transistor.

De Marshall geeft een natte scheet geluid vergeleken bij die Randall, ook voor rock. Naar mijn mening verslaat echt geen één versterker een Randall transistor in die prijsklasse.

Ik zou duidelijk voor de Randall gaan. Die H&K lijkt me nou net een geval van overgeproduceerde samples die flink aangekleed zijn in de na-productie. En met een beetje voorstellingsvermogen hoor je gewoon al dat die sounds droog uit de versterker niks zijn... geen 'ballen' geen vette scheur, geen 'diepte'. Aangekleed klinken die sampletjes wel leuk, maar volgens mij is die versterker veel features voor veel te weinig geld = brak geluid.

BlackSun
12 september 2005, 16:48
Om je ff indruk van sound te geven:

http://media.putfile.com/Randall13

Let niet op mn spel plingel maar wat aan en mn gitaar is nog vals ook :D

Is opgenomen met een crappy 2 euro pc microfoontje dus je mist de druk en diepte die je in het echt wel hoort.

ESP Ltd MH-301 (Mahonie) ->EMG HZ -> Randall RH100 Head -->Fame 2x12, V30

De RH100 is dus de versterker uit de rg75, met iets meer vermogen.

BlackSun
12 september 2005, 16:49
Om je ff indruk van sound te geven:

http://media.putfile.com/Randall13

Let niet op mn spel plingel maar wat aan en mn gitaar is nog vals ook :D

Is opgenomen met een crappy 2 euro pc microfoontje dus je mist de druk en diepte die je in het echt wel hoort.

ESP Ltd MH-301 (Mahonie) ->EMG HZ -> Randall RH100 Head -->Fame 2x12, V30

De RH100 is dus de versterker uit de rg75, met iets meer vermogen.

BlackSun
12 september 2005, 16:50
Om je ff indruk van sound te geven:

http://media.putfile.com/Randall13

Let niet op mn spel plingel maar wat aan en mn gitaar is nog vals ook :D

Is opgenomen met een crappy 2 euro pc microfoontje dus je mist de druk en diepte die je in het echt wel hoort.

ESP Ltd MH-301 (Mahonie) ->EMG HZ -> Randall RH100 Head -->Fame 2x12, V30

De RH100 is dus de versterker uit de rg75, met iets meer vermogen.

Ronald
12 september 2005, 19:01
klinkt erg cool :) kheb zelf een randall cyclone dus ik heb wel zo'n beetje een idee wa randall allemaal kan.

maar ik ja ik heb wel weer een beetje crappy gitaar :-? da merk ik wel als ik de clean sound hoor die jij uit je rh100 krijgt, wa een stuk goedkopere head is dan de mijne.

maar goed om terug te kopen op het topic, de randall rg75 is een goeie keuze als die opname je bevalt dus oordeel zelf zou ik zegge :)

aadbilnaad
14 september 2005, 12:12
thanks voor alle tips, en bedankt voor de opname blacksun!
ik ga idd voor de randall, heb hem uitgeprobeerd bij een kennis die hem toevallig heeft, en hij is geweldig! :cool:

Nrrrk
14 september 2005, 12:56
Goede keus. have fun with it. xD

BlackSun
15 september 2005, 12:40
Graag gedaan, :razz:

Veel plezier ermee, hij zal je wel bevallen!

LPplayer
15 september 2005, 14:15
Petje af en dit is dus die RG 75 combo????

Hij klinkt echt lekker mang

Met wat voor soort gitaar speel je trouwens?

Ik had die Rg 75 ook uitgeprobeerd en ik vond em zelfs beter klinken dan die nieuwe mg marshall transitortop van 650 bij feedback

Ik ga ook wel ff die RG 75 halen

LPplayer
15 september 2005, 14:57
Petje af en dit is dus die RG 75 combo????

Hij klinkt echt lekker mang

Met wat voor soort gitaar speel je trouwens?

Ik had die Rg 75 ook uitgeprobeerd en ik vond em zelfs beter klinken dan die nieuwe mg marshall transitortop van 650 bij feedback

Ik ga ook wel ff die RG 75 halen

Ronald
15 september 2005, 15:03
Randall is gewoon cool , da valt nie te ontkennen :razz:

BlackSun
15 september 2005, 15:20
Dit is niet de Rg75, Maar de RH 100.

De RH 100 is de head versie van de Rg, dus in principe dezelfde versterker, maar met 25 watt meer vermogen.

Als je goed leest zie je dat ik mn gitaar erbij heb gezet :razz:
ESP Ltd MH301 met EMG HZ elementen.

Vampire
15 september 2005, 16:35
Dit is niet de Rg75, Maar de RH 100.

De RH 100 is de head versie van de Rg, dus in principe dezelfde versterker, maar met 25 watt meer vermogen.

Als je goed leest zie je dat ik mn gitaar erbij heb gezet :razz:
ESP Ltd MH301 met EMG HZ elementen.

Hij klinkt precies hetzelfde, ik heb dus wel die rg75. het complete geluid zelfs, aangezien ik een Jackson heb met EMG HZ elementen :D