PDA

View Full Version : Buizen vervangen



Eko
10 september 2002, 23:16
Weet iemand de beste vervangingsbuizen voor mijn MusicMann.
De EL 34 buizen die er in zitten zijn de oude vertrouwde Sovtek`s die volgens mij hun langste tijd hebben gehad.
Volgens sommigen zijn originele van Fender het Summum , maar volgens mij haalt Fender ze ook uit Russia.( with love)
Met dank
Martin

MegaDrive
10 september 2002, 23:23
Probeer eens een stel Svetlana EL34's uit, die klinken ook verre van beroerd.

Soulman
11 september 2002, 08:18
Ik kan absoluut de Svetlana's adviseren.

Dirk_Hendrik
11 september 2002, 08:27
Betre nog Groove Tubes maar dat kost wel een beetje meer. Groove tubes zijn gematched op hun vervormingsgedrag waardoor ze in vervormende omgevingen als gitaarversterkers beter klinken.

Soulman
11 september 2002, 08:56
AAAAAAAAAAAArggggg.
Groove tubes maakt geen buizen. Ze verkopen setjes van Sovetek, Svetlana EI/JJ en zetten hun naam erop.
Ze worden inderdaad op verschillende karakteristieken gematched, maar daar betaal je ook voor.
Je hebt dus kans dat je dure Groovetubes Sovteks koopt.
Je kunt ook setjes bestellen bij FNS of bijv. http://www.watfordvalves.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Soulman op 2002-09-11 09:00 ]</font>

Dirk_Hendrik
11 september 2002, 12:53
Klopt,
Maar wel de Sovteks die door hen geselecteerd zijn op performance en kwaliteit van constructie. Het GrooveTubes selectiesysteem is behoorlijk heftig.

Soulman
11 september 2002, 17:10
Ok, maar een Sovtek klinkt als een Sovtek.
En persoonlijk vind ik de Svetlana EL 34 wel goed. Kies evt. voor de Groove tubes Svetlana EL 34( volgens mij is dat de EL34S).

SteavisSmokin
13 september 2002, 13:04
Tegenwoordig maakt Groove Tubes wel zelf buizen, ze hebben de originele apparatuur van G.E. gekocht en ze maken nu in de USA kopien van de GE 6L6GE. Maar dat is dan ook de enige buis die ze maken, de rest wordt nog steeds ingekocht en gematched en opnieuw gelabeled.

Soulman
13 september 2002, 14:05
Inderdaad, dat was ik vergeten.Ik geloof $90 per set dacht ik, oef :eek:

signsofzodiac
14 september 2002, 19:30
Ik werd helemaal beroerd toen ik vandaag horen wat het re-tuben van mijn Engl Savage SE gaat kosten. 300 euro!! 6 ECC83'ers en 4 6L6'en. Wel van Engl zelf, en klinken ook fantastisch, maar toch. Heb er nu Groovetubes in en die klinken minder "open en fris" dan de Engl's

Eko
14 september 2002, 21:59
Thanks guys,
Sorry, maar ik vind de 90 Euro`s voor de 2 buizen niet veel. Mits de versterker daarna gewoon weer toppie klinkt.
Op dit moment klinkt hij redelijk goed op half vermogen , maar mist iets op volledig vermogen.
Voor de goede orde : op deze versterkers kun je als je hem aanzet kiezen tussen vol en halfvermogen.
Zijn er aan te raden winkels waar de buisjes te koop zijn in verschillende merken?
Liefst in het oosten des lands.

Reverby
15 september 2002, 08:18
Ik heb laatst de buizen van mijn Koch verwisseld (EL34) en bij Koch matchen ze ook Russische buizen. Ik betaalde voor een setje 50 Euro.
Voordeel is ook dat ze werken met een bias nr. dus een keer je versterker laten afregelen en daarna alleen maar buizen kopen met hetzelfde biasnr.

jpb
15 september 2002, 10:20
Electro-Harmonix maakt ook goede buizen. Ik weet dat de 12AX7 en 6V6 heel goed zijn. Mischien een idee voor je EL34's?

SteavisSmokin
15 september 2002, 17:51
Eko, bij FNS in renkum (www.marble-amps.com) verkopen ze buizen van verschillende merken los voor een goede prijs. Ik koop ook al mijn spul daar en ben er erg tevreden over. Arie-Jan weet gruwelijk veel over versterkers en dus ook over buizen, je zou hem even kunnen mailen/bellen om te vragen wat hij aanraad.

Van wat ik gehoord heb komt het bij nieuwe EL34 buizen aan op de Svetlana en de JJ/Tesla. Sovtek schijnt geen goede EL34 te maken. Voor goede reviews kan ik je http://www.watfordvalves.com aanraden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-09-15 17:56 ]</font>