PDA

View Full Version : Peavey Generation EXP Custom



Shifty
10 september 2005, 11:40
Hallo!

Ik heb een vraag: nu kan ik een deze gitaar overnemen, maar ik weet eigenlijk niet zoveel van deze gitaar. Hij speelt lekker en klinkt ook goed, maar zoek nog wat ervaringen van jullie. Iemand die hier meer over deze gitaar weet?

Hij heeft 'm destijds gekocht voor 700 euro en wil 'm kwijt voor 350 euro. Klopt deze winkelprijs en is 350 euro een goede prijs?

Ik speel voornamelijk slag gitaar met wat solootjes. Ik speel rock zoals Foo Fighters / Muse en QOTSA... is deze gitaar hier wel geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie advies! :wink:

Pietersen
10 september 2005, 13:02
sorry verkeerd gelezen

Orpheo
10 september 2005, 13:11
daarvoor is er aan de bovenkant van de pagina een knopje "GitaarMarkt" probeer het daar nog eens

gitaarmarkt is om te verkopen. dit persoon vraagt om reviews. mensen die deze plank al eens bespeeld hebben. wat helpt gitaarmarkt daarbij dan? niets dacht ik zo.

Vexx
10 september 2005, 13:43
On-topic: Ik meen dat er een tijdje geleden een review van de Generation serie in de Gitarist stond. Ze waren best positief over de gitaren. Ik denk dat je voor 350 best een goede gitaar hebt aan zo'n Generation (natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de gitaar).

[off-topic]Ik vind trouwens de laatste tijd dat er wel weer erg veel gezeurd wordt over de 'newbie posts' (no offense :wink:). Ook door mensen die pas net lid zijn, en bovendien nog haast geen posts hebben gedaan.

Toen ik net lid was hield ik me koest: altijd handig om wat bij te leren in plaats van gelijk te gaan zeiken over posts van mensen.

Just my 2 cents...[/off-topic]

Wormaap
10 september 2005, 13:50
+1 Vexx (al ben ik zelf ook nog'n relatieve n00b :-D )

Jeroenvanhulsteijn
10 september 2005, 13:58
de custom was geloof ik de duurste versie? Van die Gitarist review meen ik mij te herinneren dat de adviesprijs zeker wel 700 euro was. Zeer uitgebreid gitaartje met ook zeer redelijke akoestische geluiden (piezo). Dat was zo ongeveer de strekking dacht ik.

Maar voor 350 euro heb je dan denk ik een erg leuke gitaar waarmee je die muziek die jij wilt maken prima aan moet kunnen.

Op peavey.com staat er meer info. En de adviesprijs staat erbij: 699 dollar.

Shifty
10 september 2005, 21:44
Hey thanx voor jullie reacties! Ik heb die review volgens mij ook gelezen, staat ergens op het i.net. Ben zelf altijd tamelijk terughoudend over zulke reviews, je weet nooit hoeveel harde euro's er in het spel zijn :wink:

Het is wel leuk, hij heeft 'm mij even meegegeven zodat ik 'm ff kan testen... super relaxed! Ik zal 'm morgen even uitvoerig testen. Hij ziet er wel enorm gaaf uit!

Is het verstandig (kwalitatief) om mijn Epiphone Les Paul Studio weg te doen en deze er voor in de plaats te nemen? ... Ga ik er dan op vooruit? Op zich is m'n LP lekker, maar wil toch 's wat anders :lol:

olaf reijnders
10 september 2005, 22:18
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Peavey/Generation_EXP-1.html

Shifty
10 september 2005, 23:02
Jep, had ik al even doorgenomen, toch bedankt! :wink:

Volgens mij is dat niet de goeie, 't is volgens mij deze:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Peavey/Generation_Custom_ACM-1.html