PDA

View Full Version : Distortion



Fox
10 september 2005, 10:21
Hallo, ik heb een vraag over mijn distortionpedaal ( de BOSS DS-2 ). Ik krijg maar geen geluid ingestelt wat mij aanstaat, dan weer teveel drive, dan weer te weinig, dan te scherp,... . Kunnen jullie mij misschien eventueel instellingen aanraden die jullie gebruiken?

Alvast bedankt,

Tim.

harrie-beton
10 september 2005, 10:59
het is afhankelijk van je speelstijl hoeveel drive je wilt, dit is een beetje een rare vraag. Die Boss distortion is super simpel.

TONE and DRIVE - gewoon proberen

idno
10 september 2005, 19:44
draai de drive wat terug en de level wat omhoog. en dan de toon op iets meer hoog. mijn instellingen zijn ongeveer alles tussen 2 en 3 uur.

Shifty
10 september 2005, 21:53
Ik heb 'm zelf ook gehad, maar naar vele malen proberen 'm "leuk" in te stellen toch maar weg gedaan. Ik kreeg er ook géén normaal distortion geluid uit...

Mocht je er echt niet uitkomen, je kunt voor rond de 60-70 euro een héél leuk overdrive/distortion pedaaltje kopen. Staan erg veel topics met goeie adviezen hierover.

Succes ermee.

Fox
10 september 2005, 22:10
Ok, ik ga nog wat zoeken naar een goede instelling. Ik zal uiteindelijk wel een instelling vinden die me ligt. Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Mvg,

Fox.

Jerre
11 september 2005, 09:15
Het hangt idd veel van je andere apparatuur af.
Op mijn Fender Deville staat het zo: Volume 90% Tone 25% Dist. 70%
Op mijn Yamaha versterker staat hij zo: Volume 75% Tone 45% Dist. 80%

Zo krijg ik met dezelfde gitaar op 2 totaal verschillende versterkers ongeveer een gelijk geluid.