PDA

View Full Version : Welk effect (pedaal) voor System of a Down?



Nielzzz-26
9 september 2005, 22:06
Hoi mensen!
Ik wil wat nummers van System of a Down leren spelen. Heeft iemand enig idee wat voor soort effecten ze gebruiken?
gr,
Niels


Titel en grammatica aangepast.

Bl44t44p
9 september 2005, 23:01
Goh, lekker slimme vraag. Hangt natuurlijk af om welk nummer het gaat hè. Dusse, titel?

harrie-beton
10 september 2005, 08:57
Je moet wel je gitaar omlaag stemmen.

op gitaar.com zag ik een filmpje van die gitarist, hij speelt op speciale baritone gitaren meen ik..

Vampire
10 september 2005, 09:01
Hij speelt bijna alles in drop D of Drop C inderdaad.

bentium
10 september 2005, 18:28
Hij speelt bijna alles in drop D of Drop C inderdaad.hij speelt in drop C en nu op Mezmerize speelt hij soms in drop C#

effectpedalen dat hij gebruikt: niet veel, hij gaat meestal direct in amp in

ik weet dat hij vroeger mesa's DR, soldano slo100 en marshall MF gebruikte, maar ie heeft nu amps laten bouwen op maat voor hem (denkek toch). Heel vroeger gebruikte hij een randall headje

harrie-beton
10 september 2005, 20:22
nou nielzzzzzzzzzzzzz heb je een antwoord!

savecracker85
10 september 2005, 21:05
Titel en grammatica aangepast.

is dat een nieuw functie van het forum die spellingscontrole?? :D

Lock en Load
10 september 2005, 22:58
Je moet wel je gitaar omlaag stemmen.

op gitaar.com zag ik een filmpje van die gitarist, hij speelt op speciale baritone gitaren meen ik..

Speelt hij niet gewoon op Gibson SG's? Of zijn dat Custom made voor hem in baritone?

harrie-beton
11 september 2005, 09:50
Of zijn dat Custom made voor hem in baritone?


custum made!

bentium
11 september 2005, 10:30
zijn vorige gitaar (iceman) had ie er eente gekregen van ibanez, een baritone. Die zou ook normaal op de markt gekomen, maar ging niet door. Hij zou de Iceman II genoemd zijn.

van de sg weet ik niet veel, maar ik weet wel dat ik vind dat hij met de iceman beter staat, hoort beter bij hem :lol:

bentium
11 september 2005, 10:32
zijn vorige gitaar (iceman) had ie er eente gekregen van ibanez, een baritone. Die zou ook normaal op de markt gekomen, maar ging niet door. Hij zou de Iceman II genoemd zijn.

van de sg weet ik niet veel, maar ik weet wel dat ik vind dat hij met de iceman beter staat, hoort beter bij hem :lol:

jorrit
11 september 2005, 11:35
k meende me te herinneren dat die gozer over een of twee line 6 distortion moddelers speelde... maar ik zou gewoon een lekkere distortion kopen, je gitaar in drop d zetten en de nummers leren spelen..
dat je geluid dan niet precies hetzelfde is ach jah.... dat lluk je toch nooit

Dirk_Hendrik
11 september 2005, 13:18
is dat een nieuw functie van het forum die spellingscontrole?? :D

Nope. Was het maar waar. Dat gebeurt alléén als het glazuur spontaan van je tanden afbrokkelt van het gebrek aan schrijfvermogens :-D

Vampire
11 september 2005, 19:22
is dat een nieuw functie van het forum die spellingscontrole?? :D

Nope. Was het maar waar. Dat gebeurt alléén als het glazuur spontaan van je tanden afbrokkelt van het gebrek aan schrijfvermogens :-D

Arme jij, je hebt nog zoveel te doen op dit forum en zo weinig glazuur over! :razz:

LIGNUMdrummerke
13 september 2005, 05:22
sorry dat ik dit topic ff hi-jack maareuhm..... iedereen praat slecht over de metal zone, alleen voor zover ik me kan herrinneren (klankgewijs) is dit toch de distortion die gebruikt word in "for you" van staind.... zou leuk zijn als ik die klank kon benaderen.... of is het dus een ander distortion pedaal die daar wordt gebruikt?


nogmaals sorry voor het hi-jacken van dit topic :oops:

harrie-beton
13 september 2005, 08:53
ik zou beetje moeten gokken maar... zijn er niet meer dan 200 soorten overdrive pedalen?


ps de gitarist van SOA Down was eerst...................





drummer

LIGNUMdrummerke
13 september 2005, 16:06
yeah so? wat heeft dat er nu weer mee te maken?

dano
13 september 2005, 16:08
Line 6dm4? 16 distortions in 1 bak, highgain en overdrive kijk maar op line6.com 4 presets te programmeren...











zie sig...

dejohan
13 september 2005, 17:48
ik zou beetje moeten gokken maar... zijn er niet meer dan 200 soorten overdrive pedalen?


ps de gitarist van SOA Down was eerst...................





drummer


Ja, natuurlijk: Down - drummer. Veel verschil is er niet. :D

Euh hoewel, het is misschien beledigend voor mensen met het Down syndroom om met een drummer vergeleken te worden. :D
:wink:

Raffel
13 september 2005, 18:51
kan wel kloppen, die kerel is net een dwerg. Zijn drummers meestal ook he :-D

jorrit
13 september 2005, 20:48
sorry dat ik dit topic ff hi-jack maareuhm..... iedereen praat slecht over de metal zone, alleen voor zover ik me kan herrinneren (klankgewijs) is dit toch de distortion die gebruikt word in "for you" van staind.... zou leuk zijn als ik die klank kon benaderen.... of is het dus een ander distortion pedaal die daar wordt gebruikt?


nogmaals sorry voor het hi-jacken van dit topic :oops:

er zijn al zoooooooveel topics hier over geweest, zoek op boss metalzone of zoom tri metal (je betere alternatief) met de zoekfunctie..

LIGNUMdrummerke
13 september 2005, 21:15
i did (op de metalzone) maar niet echt een sluitend antwoord gevonden.... daarom de hi-jack. de zoom ti-metal ken ik niet dus zal daar nog wat over opzoeken.

bentium
13 september 2005, 21:19
ie was niet eerst drummer, hij wou drummen, maar mocht niet van ouders
dan is ie maar overgeschakeld op gitaar. Hij kan wel iets drummen, maar meer als een standaard 4/4 beat moet je niet verwachten

schizo910
13 september 2005, 23:08
kan wel kloppen, die kerel is net een dwerg. Zijn drummers meestal ook he :-D

die van ons niet, die is bijna 2.00mtr :razz:

LIGNUMdrummerke
14 september 2005, 02:17
ik ben 1.83 :lol:

Vampire
14 september 2005, 15:02
ik 1.90... :lol:

Ronald
14 september 2005, 18:16
ik 1m85 , maar ja ik drum nie

dano
14 september 2005, 18:17
"het grote hoelang ben jij topic"

Nielzzz-26
14 september 2005, 19:01
Thnx voor alle reacties! Ik heb het "death metal" pendaal gekocht, k vind t erg gaaf geluid maar ik zoek ook een iets wat rustiger geluid.

Daron Malakian wou zoals al eerder gezegt in dit topic eerst gaan drummen maar hij kreeg dus van zn ouders een gitaar. Voor mensen die geintereseerd zijn in die info en wat tips van hem, hier kan je het interview download.

http://rapidshare.de/files/2722673/System_of_a_Down_-_Guitar_Lesson__Interview_With_Daron_Malakian_.asf .html

gr,
Niels

Nielzzz-26
14 september 2005, 19:02
dubbel post :-?

Nielzzz-26
14 september 2005, 19:02
Thnx voor alle reacties! Ik heb het "death metal" pendaal gekocht, k vind t erg gaaf geluid maar ik zoek ook een iets wat rustiger geluid.

Daron Malakian wou zoals al eerder gezegt in dit topic eerst gaan drummen maar hij kreeg dus van zn ouders een gitaar. Voor mensen die geintereseerd zijn in die info en wat tips van hem, hier kan je het interview download.

http://rapidshare.de/files/2722673/System_of_a_Down_-_Guitar_Lesson__Interview_With_Daron_Malakian_.asf .html

gr,
Niels

Nielzzz-26
14 september 2005, 19:07
nog een dubbele post, gaat lekker zo :P

Nielzzz-26
25 september 2005, 17:00
kijk! Ik heb een voorbeeld gevonden van t geluid dat ik zoek.

http://eltkg.vtrbandaancha.net/soadonefnet.com/toxicity.wmv

Dit filmpje heb ik op een S.O.A.D. forum gevonden. Kan t geluid ook verschillen per versterker?

gr,
Niels

Nielzzz-26
25 september 2005, 21:06
niemand? :???:

Bl44t44p
26 september 2005, 17:15
Wat een nerd in dat filmpje :lol:

Thom TK
26 september 2005, 17:44
Thnx voor alle reacties! Ik heb het "death metal" pendaal bla

het is pedaal

robert-gitarist
26 september 2005, 17:52
Rustiger pedaaltje?
draai de gain er gewoon uit van pedaal

Nielzzz-26
28 september 2005, 18:38
Thnx voor reacties!


Rustiger pedaaltje?
draai de gain er gewoon uit van pedaal

Welke raad jij aan dan? De Grunge?

Gr,
Niels

Lord Abortion
28 september 2005, 18:41
Kan t geluid ook verschillen per versterker?

gr,
Niels

Dat is wel een beetje het concept van een versterker hé ... :roll:

Nielzzz-26
28 september 2005, 18:46
Kan t geluid ook verschillen per versterker?

gr,
Niels

Dat is wel een beetje het concept van een versterker hé ... :roll:

t.a.v. de effect die er op zitten bedoel ik daarmee vriend :wink:

Lord Abortion
28 september 2005, 18:49
Welja, je versterker kleurt je geluid ... dus als je een pedaaltje ervoor zet, dan doet je versterker dat nog steeds ja.

Nielzzz-26
28 september 2005, 18:51
haha ja dat snap ik ook wel.. maar weer even on-topic, de vraag die ik net aan "robert-gitarist" stelde.

BlackSun
29 september 2005, 13:41
Robert bedoelde dat als je een 'rustiger' geluid wil, je minder gain moet gebruiken.
Of de volumeknop van je gitar een beetje dichtdraaien, dan heb je ook minder gain(nee, hoe gek het ook klinkt, niet minder volume)

BlackSun
29 september 2005, 16:26
Dat geluid op dit filmpje vind ik trouwens nou niet echt bijzonder..gewoon een standaard 'metal' distortion. Gebruik niet teveel gain bij dit soort dingen. Is niet nodig, en zo kom je meer in de buurt van het geluid denk ik.

Nielzzz-26
29 september 2005, 19:01
oke thnx! hier heb ik wat aan :wink: