PDA

View Full Version : musicman SUB series



thomasvdp
9 september 2005, 21:55
hallo,

enkele maanden geleden heb ik de musicman sterling SUB geprobeerd in een winkel, en ik vond dit een bedriegelijke bas.

De brug ziet er op het eerste zicht een echte stingraybrug uit, een stevige dus, maar eigenlijk is het maar een klassieke "jazzbass" brug met een stukje geplooid metaal bij als versiering.

En de elementen klonken niet zo goed met weinig klankvariatie.

Ik zeg dit gewoon even omdat het leuk is om te weten welke bas je niet moet kopen. Volgens mij kan je voor de prijs van een musicman stingray sub beter een G&L tribute kopen of een mexicaanse fender of yamaha en al die andere goede prijs/kwaliteit merken?

Wat denken jullie, heb ik gelijk wat betrefd die sub en welke bassen zijn er nog hun geld niet waart?

sickpunk
9 september 2005, 22:40
ik vind hem anders erg lekker klinken. en hij is ongetwijveld beter dan een OLP en goedkoper dan een echte music man, er word nergens beweerd dat ie net zo goed is als een music man... dus nix bedriegelijks aan...

soapwater
17 september 2005, 21:39
Je kan volgens mij ook gewoon pech hebben... Ik hoor van verschillende mensen dat OLP vreselijke rotzooi is, maar ik ben er zelf toch wel heel tevreden over (geweest).
Ik hoor ook veel lof over fender made in mexico, maar ik heb onlangs een mex. Jazzbass getest en dat viel vreselijk tegen. Ik vond er geen bal beter aan dan de squier die ik ook probeerde. Uiteindelijk is het dan een USA geworden maar ik denk dat je ook daarmee pech kan hebben...
Het blijft tenslotte een stuk hout en geen enkele twee gitaren zijn identiek.
Ooit kocht ik een 'Jim Harley' Jazz-kopie voor €250 ofzo. Ik heb verschillende keren complimenten gekregen voor m'n goede basgeluid. Ook de bespeelbaarheid is prima, goede afwerking enzo. En om eerlijk te zijn merk ik ook niet zo heeel veel verschil met m'n Fender USA. Behalve een iets betere klank dan.
Ik wil maar zeggen, 'met gitaren moet je volgens mij geluk hebben'...

Greetz