PDA

View Full Version : expression pedaal op Gmajor



De Beer
9 september 2005, 21:26
Hey,

#1.
Ik heb standaard mijn Roland FC200 expression pedaal als volume pedaal in gebruik voor de G-Major (global out level,MOD menu), maar voor andere presets wil ik er bv een pich bender van maken. (die staat het MIDI/UTILl menutje)

Kan ik dat per preset swichen(krijg het niet voor elkaar) of heb ik een 2e pedaaltje nodig?
Zo ja, doe ik dan een 2e midi pedaal aan de Fc200, of koop ik beter een Wah/volume pedaal, want een wah moet er toch nog komen?

#2
Ik heb mij FC voor de "handigheid" in de oefenruimte achtergelaten en waarschijnlijk is de G-major nu opzoek naar het volume pedaal, otw: m'n volume staat nu op 0. ook in bypass.
Het un assignen in MOD menu werkt niet, wat wil zeggen het lost mijn stille probleempje niet op.

Krijg ik dat er uit zonder mijn FC op te moeten halen?

Thanx, Maarten

lennartengel
9 september 2005, 21:45
Volume probleem:
Levels all menu openen, global out zoeken en weer terugdraaien naar 0 met je wieltje.

Wat betreft je een extra pedaal, je kan het pedaal wel per preset toewijzen, dan moet je je pedaal als je 'm als volume wil gebruiken instellen op preset out. Maar als je dan bv je volume pedaal halfdicht hebt en naar een volgende preset schakelt waarbij het pedaal nog steeds op volume staat moet je 'm opnieuw halfdicht zetten (als je wilt dat je volume gelijk blijft dan).

Succes...

Nocki
10 september 2005, 15:48
jekan je expressie pedaal toewijzen aan bv Mod 1

je kan dan in elk preset mod 1 toewijzen aan een parameter.

bv de frequentie hoogte. dan heb je dus een namaak wah
maa je kan m ook aan volum hangen van een preset of een de mix.

zo kan je in een preset mixen tussen bv flanger of phaser.

mod 1 is dus toegewezen aan de flanger met min 100% mid 50% max 0%
en teglijker tijd is tie ook aangewezen aan de phaser maar dan anders om.
min 0% mid 50% max 100%

dan heb je in eenpreset 2 verschillende. igenlijk kan je nog veel meer.

als je je pedaal even van het global in o out level haalt en zorgt dat je je volme regelt met het eerste effect out dan kan je veel meer met 1 pedaal.

Nocki

De Beer
12 september 2005, 11:26
als je je pedaal even van het global in o out level haalt en zorgt dat je je volme regelt met het eerste effect out dan kan je veel meer met 1 pedaal.

NockiKijk die zocht ik!

Dus een serieel ge-route effect dicht gooien?...logisch eigenlijk.

Thanx!

Nocki
12 september 2005, 13:37
your welcome
waar je rekening mee moet houden is het volgende

gooi je een fx aan het begin van de serie fx dicht blijven fx zoals reverb en delay gewoon doorgaan op het zelfde niveau.
gooi je het klaatste effect dicht dan is alles zacht.