PDA

View Full Version : Here he is: Vox AC-30 CCH Head



Angel
9 september 2005, 19:06
Heb hem eindelijk vandaag ontvangen. Lekker testen morgen en zal wat foto's posten, maar had ook een vraagje.

Op de achterkant van de head staat dat de externe luidspreken 8 ohm of 16 ohm mag zijn, maar mijn speakerkast(Diezel 2x12") heeft mono 4 ohm en stereo 8 ohm. Mag ik hem daar dan gewoon inpluggen?

dml
9 september 2005, 19:30
Gewoon de 2x12" even omsolderen, dus de twee speakers in serie zetten. Zo maak je 'm 16 ohm mono (de stereo-optie kun je dan niet meer gebruiken).

Angel
10 september 2005, 11:50
Ben dan vandaag maar de kast van Vox ook gaan halen, voor 299 euro kon ik toch moeilijk aan mijn dure diezelkast beginnen solderen.

jorrit
10 september 2005, 20:14
haha jah das ook een oplossing, dan heb je niet die celestion blue nogwattes cab gekocht ofwel? en hoe klinkt ie nou??

LIGNUMdrummerke
10 september 2005, 20:26
nee die met blue alnico's kost iets van een 800euro.

Angel
11 september 2005, 15:43
haha jah das ook een oplossing, dan heb je niet die celestion blue nogwattes cab gekocht ofwel? en hoe klinkt ie nou??

ik vind hem heel lekker klinken, gezien de mogelijkheden die de head je bied om dingen te wijzigen, vind ik het "momenteel" :oops: niet de moeite om voor de blue alnico's te gaan (die was ook niet op voorraad)

Angel
11 september 2005, 15:44
nee die met blue alnico's kost iets van een 800euro.
Klopt, en dat vond ik nu toch niet echt de moeite(momenteel :wink: )

vulvasonic
11 september 2005, 16:34
nee die met blue alnico's kost iets van een 800euro.
Klopt, en dat vond ik nu toch niet echt de moeite(momenteel :wink: )

Het verschil tussen die twee is trouwens redelijk subtiel te noemen. De alnico's lijken de harmonischen iets meer te accentueren. Ze maken de boel iets 'zangeriger'. Maar in de basis merk je niet veel verschil tussen die twee. De Wharfdale's doen hun werk goed.

Angel
12 september 2005, 18:04
hier is hij dan:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN1873.jpg

Negative K3 fan
12 september 2005, 18:07
wat lijp! alleen die foto kan natuurlijk mooier :)

ik ben ook benieuwd naar shots van de insides...

Angel
12 september 2005, 18:10
wat lijp! alleen die foto kan natuurlijk mooier :) ik weet het, was maar effe snel, veel werken deze week :cry:

DREAMMACHINE
12 september 2005, 18:14
....ff tussendoor, wat licht er allemaal in je fx-lade?...zie een 4 knops snapper, rc booster en ocd....wat nog meer? en hoe reageren de pedalen op je amp?

robzilla
12 september 2005, 18:42
....ff tussendoor, wat licht er allemaal in je fx-lade?...zie een 4 knops snapper, rc booster en ocd....wat nog meer? en hoe reageren de pedalen op je amp?

ik zie nog een fulltone distortion pro volgens mij, helemaal links..

DREAMMACHINE
12 september 2005, 18:52
idd....hoe bevalt die, en hoever kan je daarme gaan over je vox?...dus maak je er echt een heavy distortion monster van of... ??

LIGNUMdrummerke
12 september 2005, 20:20
wil ik ook wel weten of je der een metalbak kan van maken met een lekker pedaaltje (anders mag ik nog opzoek naar een 2de amp :( )

vulvasonic
12 september 2005, 20:34
wil ik ook wel weten of je der een metalbak kan van maken met een lekker pedaaltje (anders mag ik nog opzoek naar een 2de amp :( )

Dat gaat wel lukken hoor. Ik heb 'm laatst meegenomen naar een reptitie van een bevriend gitarist die altijd over een 5150 speelt. Echt een high gain freak. We hebben de twee versterkers naast elkaar getest. De Vox heeft gewoon een heel ander geluid. Je kunt (de CC uitvoeringen dan) welliswaar behoorlijk laten oversturen, maar dat is niet te vergelijken met de high gain afstellingen van (bijv) een 5150. Echter, toen we een Marshall Guvnor pedaaltje op de Vox aansloten, begon het ding behoorlijk te gieren. Daarmee is een hele goede metalsound te krijgen.

LIGNUMdrummerke
12 september 2005, 21:15
hell lekker :-D al ben ik eerder voor meer bas, niet zo zeer heel veel gain. maar dat moet ook wel lukken dan.

Angel
12 september 2005, 22:01
....ff tussendoor, wat licht er allemaal in je fx-lade?...zie een 4 knops snapper, rc booster en ocd....wat nog meer? en hoe reageren de pedalen op je amp?
Snapper - Rc Booster - OCD - MXR Phase 90 - Fulldrive2 - '69 en Fulltone Pro

De versterker reageert hier heel erg goed op, hij behoudt zijn eigenheid en is super.

Angel
12 september 2005, 22:06
wil ik ook wel weten of je der een metalbak kan van maken met een lekker pedaaltje (anders mag ik nog opzoek naar een 2de amp :( )

Ik moet je zeggen had hij heel erg, dat vind ik toch aangenaam, transparant blijft. Een echt metal monster is moeilijk ervan te maken, maar het gaat er toch naar toe. Ik speel momenteel in een coverband en ik kan er toch alle klanken uithalen die ik graag wens(Toto, Van Halen, ZZ Top, ...)

Angel
12 september 2005, 22:08
hell lekker :-D al ben ik eerder voor meer bas, niet zo zeer heel veel gain. maar dat moet ook wel lukken dan.

Met deze versterker kan je alle kanten uit. Ik gebruik hem heel clean en met de pedalen lekker op overdrive en soms veel gain.

vinni
12 september 2005, 23:02
Hee Angel!

Wij begrijpen elkaar....een OCD en een RC (heb ik ook.... :-D )

En je zoek een Trio (Ha.....die heb ik al :-D )

Goeie keuze.....

Ben alleen benieuwd waarom je die snapper er bij hebt.....

Denk zelf er over om het een Zvex SHO toe te voegen.


Vinni

LIGNUMdrummerke
12 september 2005, 23:09
wil ik ook wel weten of je der een metalbak kan van maken met een lekker pedaaltje (anders mag ik nog opzoek naar een 2de amp :( )

Ik moet je zeggen had hij heel erg, dat vind ik toch aangenaam, transparant blijft. Een echt metal monster is moeilijk ervan te maken, maar het gaat er toch naar toe. Ik speel momenteel in een coverband en ik kan er toch alle klanken uithalen die ik graag wens(Toto, Van Halen, ZZ Top, ...)

ik speel eigenlijk vooral (brit)pop/rock, daar vind ik de ac30 zeer geschikt voor. maar ik wil wat metal gaan doen om me wat af te reageren (mag voorlopig niet meer drummen van de dokter of lig binnen de kortste keren weer in t ziekenhuis) en om me daar speciaal nog een amp voor bij te kopen vind ik nogal waanzin, dus ik ben nu heel blij :cool: nu nog een lekkere distortion vinden die veel laag heeft, geen super hi-gain spul. protone body rot lijkt me van de samples afgeleid wel lekker, maar ik heb ze nog nergens in belgië tegengekomen.... (iemand?)

Angel
13 september 2005, 08:46
Ben alleen benieuwd waarom je die snapper er bij hebt.....


Die snapper was een van de eerste "boutique" pedalen die ik kocht, ik gebruik hem vooral om net dat randje te verkrijgen bij nummers zoals Run to You, Video Killed the Radiostar en dan de humbucker aanspreken en je hebt weer een compleet andere klank

Alain
13 september 2005, 13:50
en de diezels?

Koekje
13 september 2005, 15:38
Snapper - Rc Booster - OCD - MXR Phase 90 - Fulldrive2 - '69 en Fulltone Pro

De versterker reageert hier heel erg goed op, hij behoudt zijn eigenheid en is super.

is het mogelijk om eens elke pedaal te overlopen en zeggen welke sound je er precies uithaalt op je vox, ... ik neem aan dat de high gain achtige sound uit je distortion pro komt ? en de ocd en de fulldrive, hoe vergelijk je die ?
ik wil 1 goeie drive en 1 goeie distortion op mijn vox, maar welke dat moeten zijn heb ik nog niet gevonden ...

Angel
13 september 2005, 18:17
en de diezels?
Backup :-D
De bedoeling is, nadat de diezel terug is uit Duitsland(bij Peter), dat hij terug de mainversterker wordt, maar...
Als de vox me zo bevalt, zou hij wel eens naast de boot kunnen vallen.
Ik zou wel kunnen doen als Ieme maar ik wil niet met zoveel materiaal slepen.

Angel
13 september 2005, 18:19
Snapper - Rc Booster - OCD - MXR Phase 90 - Fulldrive2 - '69 en Fulltone Pro

De versterker reageert hier heel erg goed op, hij behoudt zijn eigenheid en is super.

is het mogelijk om eens elke pedaal te overlopen en zeggen welke sound je er precies uithaalt op je vox, ... ik neem aan dat de high gain achtige sound uit je distortion pro komt ? en de ocd en de fulldrive, hoe vergelijk je die ?
ik wil 1 goeie drive en 1 goeie distortion op mijn vox, maar welke dat moeten zijn heb ik nog niet gevonden ...

Hey,
de PRO en de OCD reageren heel erg goed op de vox, persoonlijk vind ik de fulldrive minder klinken. Dus zou je deze 2 moeten kopen. De PRO is echt een op en top drive, de OCD voegt meer harmonische klanken toe en dat is heel erg lekker.