PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Standard



lorenz
9 september 2005, 18:18
ik ben van zin om binnen een paar maanden een Epiphone Les Paul Standard te kopen. maar 'k heb een vraagje:

is er veel verschil tussen zo'n Epiphone en een Gibson? qua klank/kwaliteit bedoel'k dan....er zal wel een verschil zijn, anders zoude epi's niet zo goedkoop zijn denk ik, maar ligt dat nogal dicht bijeen, of is er zo'n immens verschil dat'k beter voor de gibson kan spare?

Code-X
9 september 2005, 18:59
Niet lullig, maar dit is vaker gevraagd :P Kijk eens boven in die grijze balk met dat rode lijntje eromheen, 4e keuze van links is zoeken ;)

En ja, ik heb gehoord dat het een groot verschil is..

maarten69
9 september 2005, 19:10
http://www.eazz.nl/TechspecsLockers/hangslot.jpg

Lexvandoef
9 september 2005, 19:13
Zoals Hij al zei, je kan ook zoeke :razz:

Maar om op je vraagje te antwoorden.
Ja er is wel degelijk een groot verschil, maar dat zie je dan ook aan de prijs :razz:

Er wordt door Gibson beter hout gebruikt, betere pups, betere pots, switches alles is gewoon net een stapje beter. Wel zijn ze een beetje duur.

Als ik jou was zou ik zelf een Epi kopen (al dan nie tweedehands) en dan misschien nieuwe pickups erin gooien als je niet tevreden bent met het geluid. Niet dat er een slecht geluid komt uit de stock pickups, kep er zelf ook een, tweedehands gekocht alles origineel, maar het is gewoon een stap beter. En op deze manier houd je geld over voor een mooie buizenbak ofzo :-D

Ik zou hem trouwens tweedehands kopen, heb ik ook gedaan en het scheelt heel erg veel geld.

LIGNUMdrummerke
9 september 2005, 20:15
http://www.eazz.nl/TechspecsLockers/hangslot.jpg

+1

RS-Rik
9 september 2005, 23:34
Epi..

Zoek 5 mooie LP's en bespeel ze allemaal onversterkt en check dan welke het lekkerste klinkt, want bij gibbies en epi's wil de kwaliteit per gitaar nogal eens verschillen.

Kijk ook even of je een Tune o Matic (met zadeltjes) of een wraparoud brug lekkerder vind spelen.

(of hebbe alle epi's een tune o matic??)

Lexvandoef
10 september 2005, 17:03
Ik geloof alleen maar Tune-O-Matic

kep er in elk geval nog nooit een gezien met een wrap around van epi.

Lex