PDA

View Full Version : eq vraag



headbang
9 september 2005, 16:09
heb een eq pedaal gekocht maar nu is men vraag hoe stil ik deze best in voor:
- mijn pich harmonics er super goed te laten doorkomen
- men distortion vetter te laten worden
- men solo's te boosten

ik weet ook dat het alledrie niet tegelijk gaat ;)
maar het zou mss handig izjn als iedereen die een eq pedaaltje heeft (7bands) zijn instellingen eens zegt.
alvast bedankt

Thom TK
9 september 2005, 16:11
Boss ge-7?
Anyway, die heb ik dus (ook), ik boost mijn solo's door de mids heel iets te boosten, en ik jou geval de "gain" (een na rechter schuifje) ook heel iets te boosten.
Pinch harmonics lukt je niet deze beter te maken denk ik...

headbang
9 september 2005, 16:21
neeje het is het bejringer pedaaltje ;)
moet deze voor of na men distortion pedaal?

vester86
9 september 2005, 17:05
ervoor. maar erna zou ook kunnen, alleen is het resultaat dan anders (niet beter, maar ook niet slechter, ANDERS)

Jerre
9 september 2005, 17:58
Jij bent de 1e waar ik van verneem dat die het Behringer EQ pedaaltje heeft.
Kan je misschien een keer jouw gedacht er over zeggen ?

headbang
9 september 2005, 18:09
sni slecht, weinigbijna geen ruis, alleen maar als ik men overdrive aan klik (h&k warp factor) maar dat zal wel aan de warp liggen.
redelijk stevig toch. duidelijk ledje, allé ik ben er tevreden van voor zen geld
geluid is ook wel goed, faders reageren wel heel snel maar ik denk dat dit bij alle pedaaltjes is.

Jerre
9 september 2005, 18:14
Hoe zou je het pedaaltje vergelijken met gelijkaardige modellen ? Vb met die van Boss ...
Is er een duidelijk kwaliteits verschil ?

Als je het niet kan vergelijken, kan je het dan misschien een cijfer op 10 geven ?

headbang
9 september 2005, 23:29
kan niet echt vergelijken, kwa degelijkheid enzo krijgt het toch een 8/10 hoor rekening houdend met de prijs.
kzag juist in het andere topic dat bij de tube overdrive de aansluiting van de adapter boven de jack zit bij mij er onder niet dat dat veel verschil is maar kvermeld het even ;)