PDA

View Full Version : Fender strat '62 reissue



marc_o
9 september 2005, 14:15
Wat een heerlijke gitaar, mooi om te zien, klinkt als een klok.
Voor het eerst in lange tijd weer een GAS....toch wel lekker gevoel, hehehe!

Quink
9 september 2005, 15:54
Doen ze die ook in baby blauw? :???:

:D

marc_o
9 september 2005, 18:01
nee

Negative K3 fan
9 september 2005, 18:35
de '57 ri toch weer wel?

nopster
10 september 2005, 08:02
Wat een heerlijke gitaar, mooi om te zien, klinkt als een klok.
Voor het eerst in lange tijd weer een GAS....toch wel lekker gevoel, hehehe!

Dat vond ik ook, dus heb ik die een tijdje geleden gekocht.
Het is wel een jap (sunburst) maar hij speelt ongelooflijk goed en is fantastisch afgewerkt.
Voor de prijs moest ik het overigens ook niet laten: 500 euro en er zitten Texas Specials op.

marc_o
10 september 2005, 19:52
Ik heb eens wat advertenties geplaatst maar iedereen wil weer compleet het onderste uit de kan, zoals 1150 of 1200 euro, maar dat is wel wat teveel aangezien je ze in de winkel allang hebt voor dat geld, inclusief afstelbeurt, garantie en dergelijke....

vulvasonic
11 september 2005, 00:26
Ik heb eens wat advertenties geplaatst maar iedereen wil weer compleet het onderste uit de kan, zoals 1150 of 1200 euro, maar dat is wel wat teveel aangezien je ze in de winkel allang hebt voor dat geld, inclusief afstelbeurt, garantie en dergelijke....

Nieuw?
Een USA RI?????

Ik dacht toch echt niet dat je die voor minder +/- 1500 kan krijgen. En dat is het minste waarvoor ik ze ooit heb weg zien gaan.

Mitch
11 september 2005, 00:29
Die eerste twee kleuren die je noemt in je sig zijn wel helemaal top.
Dat vreselijke daphne blue, fiesta red en dat fletse turquoise.....yuk !
Strats zijn al niet zo sexy van nature, maar dan ook nog van die baby-kleurtjes....






O wacht, da's injouw geval zo slecht niet natuurlijk :D

Walternativo
11 september 2005, 00:34
ja hoor doe maar lekker aardig :P

Bobbel
11 september 2005, 00:49
een strat is super sexy... ik vind hem eleganter dan een LP of een Tele... en in daphne blue is ie al helemaal geil...

vulvasonic
11 september 2005, 02:27
een strat is super sexy... ik vind hem eleganter dan een LP of een Tele... en in daphne blue is ie al helemaal geil...

Sonic blue!
En als ze DIE nou weer eens zouden maken, dan zou ik 'm meteen kopen.
Ice blue is ook gaaf, maar dan meer voor een 62 tele. Maar Daphne is me net iets te smurfig.

Quink
11 september 2005, 12:04
http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/62StratSonicBlu2.jpg

Heeel mooi. (Niet van mij, helaas. )

Quink
11 september 2005, 12:13
Dat vreselijke daphne blue, fiesta red en dat fletse turquoise.....yuk !
Strats zijn al niet zo sexy van nature, maar dan ook nog van die baby-kleurtjes....

Zo zie je maar dat smaken (zeer) kunnen verschillen. Daphne blue, surf green (flets turquoise) vind ik juist wel erg mooie kleuren. Alhoewel ik Oly en Vintage White en Sonic Blue de mooiste kleuren vind.
Die kleuren waar Marc naar op zoek is vind ik nou weer een heel stuk minder.

d'oh
11 september 2005, 13:13
ik hou erg van 2 of 3-tone sunburst, maar dan wel met zwarte of al wat geel gekleurde slagplaat, olympic white, vintage white, ice blue en candy apple red

en voor tele's geldt voor mij dan weer candy apple red, lake placid blue of butterscotch blond

Robbert
11 september 2005, 13:45
http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/Guitar%20stuff/62StratSonicBlu2.jpg

Heeel mooi. (Niet van mij, helaas. )

Mooi! :P

marc_o
11 september 2005, 21:09
Ik heb eens wat advertenties geplaatst maar iedereen wil weer compleet het onderste uit de kan, zoals 1150 of 1200 euro, maar dat is wel wat teveel aangezien je ze in de winkel allang hebt voor dat geld, inclusief afstelbeurt, garantie en dergelijke....

Nieuw?
Een USA RI?????

Ik dacht toch echt niet dat je die voor minder +/- 1500 kan krijgen. En dat is het minste waarvoor ik ze ooit heb weg zien gaan.

Ik heb het over 2dehandsprijzen natuurlijk.
Ik heb ze vaak genoeg voor rond de € 800 particulier zien vertrekken, wat een prima prijs is. Vergelijk het met een 2dehands auto, die is particulier ook een stuk goedkoper dan in de garage..
Voor € 1500 kan ik ook een customshop strat krijgen, zoals de time machine NOS of Relic....uiteraard 2dehands.

vulvasonic
11 september 2005, 23:07
Ik heb het over 2dehandsprijzen natuurlijk.
Ik heb ze vaak genoeg voor rond de € 800 particulier zien vertrekken, wat een prima prijs is. Vergelijk het met een 2dehands auto, die is particulier ook een stuk goedkoper dan in de garage..
Voor € 1500 kan ik ook een customshop strat krijgen, zoals de time machine NOS of Relic....uiteraard 2dehands.

Dat kan wel kloppen natuurlijk. Ik heb ooit een 50er (57?) RI in het zwart kunnen krijgen voor 750 euri! Dat was echt een goede deal. Ik had alleen het geld niet. Maar toch zie je de USA RI's meestal wel voor 1100/1200 weg gaan. Helaas. Maar inderdaad, je ziet ze ook wel eens voor minder.

Maar je moet ook niet vergeten dat de oudere RI's ongeveer hetzelfde in guldens moesten kosten dan tegenwoordig de nieuwe in euro's. Even wachten en hopen op een mazzeltje. :)

jero
17 september 2005, 14:04
onder de 1000 zou wel moeten lukken. Het valt me wel op dat met name bij die reissues nogal eens gesjoemeld wordt door verkopers, goed opletten dus.

Daarnaast is mijn ervaring (heb er een aantal gehad) dat er ERG veel onderling kwaliteitsverschil in zit, ik zou mijn keuze dus niet laten afhangen van een bepaalde kleur.

marc_o
17 september 2005, 14:12
onder de 1000 zou wel moeten lukken. Het valt me wel op dat met name bij die reissues nogal eens gesjoemeld wordt door verkopers, goed opletten dus.

Daarnaast is mijn ervaring (heb er een aantal gehad) dat er ERG veel onderling kwaliteitsverschil in zit, ik zou mijn keuze dus niet laten afhangen van een bepaalde kleur.

Uiteraard moet ie eerst en vooral goed spelen en klinken, maar een mooie kleur is gewoon een bonus.

1959SLP
17 september 2005, 16:36
Maar je moet ook niet vergeten dat de oudere RI's ongeveer hetzelfde in guldens moesten kosten dan tegenwoordig de nieuwe in euro's. Even wachten en hopen op een mazzeltje. :)

Ik kocht in `95 m`n USA 59RI voor 2200 gulden bij Guus arons. Ik zou voor zo`n zelfde plank nu +/- 2200 EURO voor moeten betalen? Begrijp ik jou goed Vulvaatje?