PDA

View Full Version : Boetiek pedalen?



seaside suicide
10 september 2002, 21:59
Welke heb je en wat vind je er van?

gab
11 september 2002, 12:39
ok. ik heb:
klon centaur. beste boost/overdrive die ik geprobeerd heb. kan niet meer zonder.
keeley compressor. erg mooie compressor met heel weinig ruis
real mccoy picture wah. zeker beter dan de morley die ik had maar voor wat ik er mee doe minder geschikt dan de roger mayer vision wah die ik verkocht heb.
sobbat phasebreaker II. mooie faser.
jaques mercer box. geranium fuzz. bevalt me wel. heb echter weinig andere geprobeerd.
zvex wah probe. net binnen. heb nog niet een mening.

heb niet meer:
menatone top boost in a can
menatone foxy brown
reuessenzehn pauli in a box
roger mayer vision wah

mocht iemand wat meer willen weten over een van deze pedalen laat het me dan weten.

Moonchild
11 september 2002, 14:34
Wat is de definitie van een boutique pedaal precies?
Gewoon alle pedaaltjes behalve boss en EHX of gaat het nog wat dieper?

gab
11 september 2002, 14:38
sommige mensen zullen boutique pedaal definieren als gewoon duur.
voor mij is een boutique pedaal een pedaal met de hand gemaakt uit hoogwaardige onderdelen. dus niet altijd beter ofzo.

Kitaarhiero
11 september 2002, 21:59
EHX stond toch ooit als Boetiek pedalen bekend?
'k kan me vergibson.

sash
11 september 2002, 22:11
Boetiekpedalen zijn meestal supergaaf, vooral de Fulltone's. Zodra ik het geld heb ga ik er zeker een paar kopen (Fulltone '69, Roger Mayer Octavia, Fulltone DejaVibe)

seaside suicide
11 september 2002, 23:02
Check anders eens de expandora II. Das echt een vet distortionpedaal en de prijs valt wel mee

gab
12 september 2002, 00:16
hier in duitsland staan twee fulltone pedalen te koop op de musiker flohmarket( http://www.musiker-flohmarkt.de/ ).

een 69 en een fatboost beide 160 euro's. ik ken de jongen die ze verkoopt en ze zijn beide in top conditie en weinig gebruikt. mocht je interesse hebben.
http://www2.musiker-flohmarkt.de/flohmarkt/datenbank/suche.asp?Akt=Such_Ausgabe&Rubrik=14&Art=Biete

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gab op 2002-09-12 00:17 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gab op 2002-09-12 00:18 ]</font>

DOLBY
12 september 2002, 08:49
Op 2002-09-11 12:39, schreef gab:
geranium fuzz.
mocht iemand wat meer willen weten over een van deze pedalen laat het me dan weten.

Ik ben wel benieuwd naar deze "plantaardige" fuzz

sash
12 september 2002, 17:18
Op 2002-09-12 00:16, schreef gab:
een 69 en een fatboost beide 160 euro's. ik ken de jongen die ze verkoopt en ze zijn beide in top conditie en weinig gebruikt. mocht je interesse hebben.
http://www2.musiker-flohmarkt.de/flohmarkt/datenbank/suche.asp?Akt=Such_Ausgabe&amp;Rubrik=14&amp;Art=Biete

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gab op 2002-09-12 00:17 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gab op 2002-09-12 00:18 ]</font>


Hmm ik heb best interesse in de '69. Alleen weet ik niet hoeveel ik van m'n krenterige 15-jarigen salaris overhoudt...

gab
13 september 2002, 18:48
Op 2002-09-12 08:49, schreef DOLBY:

Ik ben wel benieuwd naar deze "plantaardige" fuzz


oeps foutje: germanium fuzz dus. de mercer fuzz is een fuzzface achtig pedaaltje. vier knoppen met als titels: love, hate, fuzz en vol. voor hoe die er uit ziet en wat meer technische dingen moet je maar op de site van jaques kijken http://www.ts808.com
dit is een veelzijdig pedaaltje dat een flinke fuzz (fuzz en hate knop helemaal open) met eventueel een flink wat laag erin (love helemaal open), of een mooie distortion of alleen een boost tevoorschijn kan toveren. het is een solide pedaal die alleen op batterij werkt en geen lampje heeft. in de fuzz stand is er uiteraard, want germanium fuzz, een sissend geluid te horen. de knoppen werken wel wat ingewikkeld samen dus het duurt wat voor je hem onder de knie hebt. op de pagina van jaques staan ook wat leuke sound filetjes.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gab op 2002-09-13 18:49 ]</font>