PDA

View Full Version : Dammnnnnn........ wwoowwww fender telecaster Aerodyne



rupke
9 september 2005, 09:46
hallo allemaal

Ik moest dit even delen met jullie :-D

vorig weekend had ik de Fender telecaster Aerodyne gekocht bij JP Stingray in Heerlen (echt een aanrader om daar een slangs te gaan). maar goed eigenlijk he bik die telcaster alleen tot aan gisteren avodn opgepoetst en een keer over de pod gegooid op de PC.

Nou.............. :o

Gisteren dus in de band geprobeerd en .............echt waanzinnig :razz: . het is even wennen aan de sound (ik ben de oversuring van mijn gibson Gary Moore gewend nu). maar ik moet zeggen de fender doet erg goed zijn werk. de oversturing is wat transparanter maar toch klinkt ie heel vet. vooral in open akkoorden is ie prachtig strak. Hij snoiet door de mix heen.

dit is echt een heerljke telecaster.

Onze bassist is over het lagemeen weg van het geluid van telcaster en vond het niet alleen een plaatje om te zien maar ook qua bespeelbaarheid en sound fantastisch.

een super aankoop.

Da tik de gibson die de hele repetitie op de stnadaard stond niet meer heb gepakt zegt op zich wel genoeg.

Ik heb een geweldige combinatie nu.

laturssssssssssssssssss Rupke

treblemaster
9 september 2005, 09:56
Heb je ook een foto? Het is toch zo'n mooie zwarte met een P90 in de nek en zo'n irritante gibson-achtige element schakelaar (;))?

rupke
9 september 2005, 10:04
Wat zeg je me nu.........een irritante gibson schakelaar wel g*&^%&^(&* :wink: Die is hartstikke handig man tenmiste da vind ik dan he :-D .

foto's staan op

http://pg.photos.yahoo.com/ph/rupke_rocks/album?.dir=/c29f

laturssssssssssssss Rupke

fullorder
9 september 2005, 11:31
heb je niet een gigantisch output verschil tussen het nek- en brugelement?
of heb je die p90 gewoon een stuk lager onder de snaren staan ofzo?

treblemaster
9 september 2005, 12:07
Wat zeg je me nu.........een irritante gibson schakelaar wel g*&^%&^(&* Die is hartstikke handig man tenmiste da vind ik dan he .

Smaken verschillen ;). Ik vind het wel mooi staan, maar bij m'n epi LP sloeg ik dat ding regelmatig naar boven (ik speelde in de band altijd op het brug element), bij m'n telecaster nooit last van.

Maar ehh erg mooie telecaster!!! Ben ook erg benieuwd hoe het nek element klinkt.....

Kim Wilson
9 september 2005, 12:37
Wat zeg je me nu.........een irritante gibson schakelaar wel g*&^%&^(&* Die is hartstikke handig man tenmiste da vind ik dan he .

Smaken verschillen ;). Ik vind het wel mooi staan, maar bij m'n epi LP sloeg ik dat ding regelmatig naar boven (ik speelde in de band altijd op het brug element), bij m'n telecaster nooit last van.

Maar ehh erg mooie telecaster!!! Ben ook erg benieuwd hoe het nek element klinkt.....
:o

Allemachtig, hoe sta jij dan in vredesnaam te rammen op dat ding?

rupke
9 september 2005, 12:38
He treblemaster. je hebt helemaal glijk horr dat smaken verschillen. eerlijk gezegd vindik de originele fenderschakeling erg mooi. maar wat jij als ene nadeel ziet bij het per ongeluk omzetten van de schakelaar op mijn tele zie ik als een voordeel. Ik kan makkelijker overschakel tijden smijn spel zeg maar. Ik speel clean op het halselement zeker die P90 omdat ie zo warm en volrond klinkt ook tokkelende stukken met een randje sitrotione doe ik op het hlas element. Voor het betere scheurwerk ga ik naar de brug.

enne Fullorder. de elenten zijn allebei op elkaar afgestemd dus ik hebb geen volume verschil dus dat is perfect in balans.

Groetjes Rupke

rupke
9 september 2005, 12:39
He treblemaster. je hebt helemaal glijk horr dat smaken verschillen. eerlijk gezegd vindik de originele fenderschakeling erg mooi. maar wat jij als ene nadeel ziet bij het per ongeluk omzetten van de schakelaar op mijn tele zie ik als een voordeel. Ik kan makkelijker overschakel tijden smijn spel zeg maar. Ik speel clean op het halselement zeker die P90 omdat ie zo warm en volrond klinkt ook tokkelende stukken met een randje sitrotione doe ik op het hlas element. Voor het betere scheurwerk ga ik naar de brug.

enne Fullorder. de elenten zijn allebei op elkaar afgestemd dus ik hebb geen volume verschil dus dat is perfect in balans.

Groetjes Rupke

jorrit
9 september 2005, 12:47
damn hij blijft mooi! wil hm ook al een tijdje :)

treblemaster
9 september 2005, 13:44
Allemachtig, hoe sta jij dan in vredesnaam te rammen op dat ding?

Ach ja, als je punk/garagerock speelt en je distortion vooral uit je aanslag moet komen..........in the head of the moment raak ik dan nog wel eens de schakelaar. Ik sta uiteraard niet stil op het modium.

@rupke,
Klinkt die P90 overstuurt ook goed? En krijg je met het brug element de typische 'telecaster' sound?

Akira
9 september 2005, 14:07
Allemachtig, hoe sta jij dan in vredesnaam te rammen op dat ding?

Ach ja, als je punk/garagerock speelt en je distortion vooral uit je aanslag moet komen..........in the head of the moment raak ik dan nog wel eens de schakelaar. Ik sta uiteraard niet stil op het modium.

@rupke,
Klinkt die P90 overstuurt ook goed? En krijg je met het brug element de typische 'telecaster' sound?

In het hoofd van het moment? :???:

fred dons
9 september 2005, 14:10
:D

gitaarman
9 september 2005, 16:05
had die telecaster vorige week getest bij guitar center wierden.
echt een heerlijke gitaar :D
hij heeft een erg rond warm geluid door p-90, maar ook wel een twang.
Denk dat ie binnenkort in mijn verzameling verschijnt :oops:
ook de hals voelt lekker aan, gewoon echt een fender feel, dus ook dat zit wel goed.
afwerking kan ik kort over zijn, dat is gewoon goed.

rupke
9 september 2005, 16:34
ik heb gisteren alle standen uitgeprobeerd. en ook overstuurd op de hals. klonk erg vet bij u being u van Anouk. maar vooral clean vind ik hem erg mooi. De telcaster heeft de echte tele twang. Net nog eveen een uur mee te pielen en ik wordt per dag blijer en blijer met deze gitaar.

laturssssssss Rupke