PDA

View Full Version : versterker



cornflakegirl
19 oktober 2001, 15:22
ik heb een bassversterker van 20 watt, en er komt dus geen flikker geluid uit. Ik wil nu een 50 watt gaan kopen, maar kun je die twee versterker ook op de een of andere manier op elkaar aansluiten zodat ik in totaal 70 watt heb? En hou dan? En weet iemand een redelijke prijs voor een tweedehands van 50 watt(hoeft geen super bekend merk te zijn)
Alvast bedankt..xxx

anoniem
19 oktober 2001, 15:30
Kunt beter investeren in één goede versterker. 50W is ook te weinig. Zeker als je te horen wilt zijn wanneer er een drummer meespeelt. Of wanneer er publiek aanwezig is.

anoniem
19 oktober 2001, 17:34
Sluit ik me bij aan, 50 watt is voor een basversterker ook errug weinig. Als je een beetje doorspaart is er voor niet al teveel geld ook een goede 80/100 watt versterker te koop. Dit komt je geluid en volume ten goede. (en daar ga je dan weer lekkerder van spelen...)

de groeten en succes

anoniem
19 oktober 2001, 21:38
Gebruik die 20 watt voor thuis.
Om optreden/oefenen: minimaal 100 watt. Liever nog meer ( 150-200 watt).
Kies een flinke kast voor vette sound.
Van 50 watt krijg je echt spijt. Succes, E.

cornflakegirl
20 oktober 2001, 13:26
dat wordt dan dus een 100 watt erbij, maar hoeveel kost zo'n ding ongeveer?

anoniem
21 oktober 2001, 20:11
Neus 'ns rond op sites van muziekhandels.
Check http://www.marktplaats.nl etc etc.
Voor 600 piek moet je wat kunnen vinden?
E.

AllodoX
12 november 2001, 23:05
'k heb zelf een 2x200w versterker met een 300w 2x10" cabinetje.. meer dan genoeg voor de meeste optredens in kroegen.. en als ik meer wil plak ik er nog een 15" bij.. :smile:

je moet niet zomaar een versterker kopen.. je moet ook kijken naar wat je in de nabije toekomst wil doen.. wil je in een band, dan moet je meer pakken..

Bbass
9 december 2001, 03:33
Om terug te komen op jouw vraag: Of je met 2 versterkers op elkaar aan te sluiten, ook 2 keer zo hard kunt spelen, moet ik negatief antwoorden. Het is een ietwat ingewikkeld verhaal, maar het hangt samen met de impedantie van jouw versterkers. Als de output van je versterker 4 ohm is (staat als het goed is ergens achter op de versterker) dan is het mogelijk om er 2 speakers van elk 4 ohm aan te hangen. Het geluid wordt op zich niet harder, maar door de spreiding van het geluid heeft dit wel het goede effect.

bakkerbas
12 december 2001, 21:44
Met een 20 watt(je) doe je dus helemaal niets, en die vogelenkooi doorlussen naar een 50 watter heeft niet veel zin, dat gaat dan alleen als er een line-out op een van de versterkers zit, je geluid word wat breder maar niet erg veel harder, beter kun je als leidraad het vermogen van de gitarist in je band nemen, staat deze persoon met een 100watt Marshall te tetteren dan heb jij minimaal 200watt nodig, zelf gebruik ik een set van 350watt van Hartke met ook van Hartke een 4x10" en een 1x15" kast eronder, de speakers zijn van alluminium, hard en rete strak, de set kost zo'n FL.5000.00.
Hartke bouwd echter ook kleinere en dus goedkopere bassets of combo's, bezoek de site eens, ik ben er verliefd op.

dj lethal
1 juli 2002, 21:48
als je iets goeds wilt hebben neem dan een trace elliot of marshall Hartke is kut als je marshall of trace elliot hebt gehoord
kheb zelf een eigen gemaakte kast met een topje van trace elliot waar een vermogen van van totaal 3600 watt uitkomt en uit de kast trek ik iets van 3200 dus voor optredens meer als genoeg als je op de p.a. word aangesloten

AllodoX
2 juli 2002, 00:09
als je je volume on stage uit de bassversterker moet trekken, dan moet je toch echt eens een serieus gesprek met je geluidsman hebben :wink:

Ron C
2 juli 2002, 09:06
Een Trace Elliot van 3600W ??
Sorry maar ik geloog hier geen zak van, En al zou dit waar zijn, waar is dit in godsnaam voor nodig?, Het podiumgeluid moet je zo afregelen dat je net boven de drums uit komt, met een 200W heb je al meer dan vodoende, ooit van monitoren gehoord?. Er is voor een geluidman niks zo irritant als dat het podiumgeluid veel te hard staat, dan valt er in de zaal namelijk weinig meer te regelen!