PDA

View Full Version : Floyd rose vraag



falcovanhoorn
8 september 2005, 14:58
heyy even een vraag, ik heb een jem 555 aangeschaft (hiephoi) maar ik gebruik de floyd rose verder niet in mijn spel. ik speel in verschillende stemmingen, kan ik gewoon die imbusgevalltjes van de topkam aflaten? of is dit slecht voor de brug als je em op deze manier stemt en ontstemt?
bedankt alvast!

Anders_Destium
8 september 2005, 15:23
Gefeliciteerd :)

Even wat tips:
Je moet met deze gitaarn niet steeds verschillende stemmingen gebruiken, dat is echt een ramp met welke floyd gitaar dan ook. Of je moet hem blokkeren, dat scheelt je heel veel frustratie (met stemmen).

Je kunt de toplocks er van aflaten, maar voor je stemvastheid is het het handigst om ze erop te zetten.

fred dons
8 september 2005, 15:24
nee tis niet slecht , alleen zal je merken dat snel in een andere stemming zetten geen optie is met een zwevende floyd, beter is om de floyd te blocken en daarna de locknut los te zetten
(je kunt overigens ook gravieten nuts kopen die je in de plaats van locking nuts kunt zetten, worden gemaakt door ABM en vox huma verkoopt ze o.a. dit voorkomt dat je van die rammelende blockjes aan je nut heb zitten en het klinkt ook beter.)

fred dons
8 september 2005, 15:25
fuk jij typt net wat sneller Anders :D

Anders_Destium
8 september 2005, 15:26
Maar gelukkig is het verhaal hetzelfde.

Voor verdere handigheidjes: www.ibanezrules.com

Nickname
8 september 2005, 16:19
Had je misschien beter een andere gitaar kunnen kopen.. om nou een jem te kopen om vervolgens de floyd vast te zetten is ook weer zo zonde :cry: Maar als je echt andere stemmingen wil doen kan je het best je floy of vastzetten.. of eens overwegen om het volgende apparaatje te kopen.. reuzehandig! zie:

http://www.dircksons.com

:-D Hiermee kan je in no time je brug vastzetten voor andere stemmingen.. en even later weer terugstemmen om vervolgens weer je floyd te gebruiken!

Anders_Destium
8 september 2005, 16:23
De Floyd op een JEM555 is nogal slecht, als je hem echt gebruikt als floyd dan gaat hij er heel snel aan :-?

Nickname
8 september 2005, 16:27
Trouwens.. die tremconverter van dircksons staat naar mijn mening een hoop eleganter dan een paar blokjes hout ofzo wat de meesten gebruiken om een tremolo vast te zetten :seriousf:

falcovanhoorn
8 september 2005, 18:03
k thanks voor alle adviezen :) is et ook mogelijk om brug eruit te halen en bijvoorbeeld zo'n lo pro edge ofzo erin te zetten? ik weet niet of die krengen los te koop zijn?

Nickname
8 september 2005, 19:39
k thanks voor alle adviezen :) is et ook mogelijk om brug eruit te halen en bijvoorbeeld zo'n lo pro edge ofzo erin te zetten? ik weet niet of die krengen los te koop zijn?

Een lo-pro edge is een floyd gemaakt door ibanez.. dus dan schiet je er ook geen reet mee op :D En zomaar overstappen op een fixed bridge gaat ook niet omdat je met een flink gat in je gitaar zit van de floyd. Het beste is om de huidige vast te zetten of gewoon zon temconverter kopen. :)

Casey
9 september 2005, 01:48
Een Lo-Pro Edge is een super stemvaste trem dus daar schiet je heel veel mee op want op die Jem 555 zit de zwaar zuigende Lo Trs II vogens mij .

Probleem is dat een Lo-Pro los erg duur is en met eventueel freeswerk en inbouw helemaal in de knaken loopt , aan het eind van de rit kan je dan beter een duurdere Japanse Jem kopen waar al een Lo-Pro op zit omdat je dan net zo veel geld of zelfs meer hebt uitgegeven aan een mindere Koreaan .

lupoloco
9 september 2005, 11:48
past een floyd rose original er niet op zonder enige freezwerk?

falcovanhoorn
9 september 2005, 11:57
hmm ik ga em denk ik toch een keer vast laten zetten... als ik dan eindelijk zo goed als vai met de floyd overweg kan spaar ik ook wel door voor de echte JEMVWH/10th :D

Pegasus
10 september 2005, 00:00
Een Lo-Pro Edge is een super stemvaste trem dus daar schiet je heel veel mee op want op die Jem 555 zit de zwaar zuigende Lo Trs II vogens mij .

Probleem is dat een Lo-Pro los erg duur is en met eventueel freeswerk en inbouw helemaal in de knaken loopt , aan het eind van de rit kan je dan beter een duurdere Japanse Jem kopen waar al een Lo-Pro op zit omdat je dan net zo veel geld of zelfs meer hebt uitgegeven aan een mindere Koreaan .

Een Lo TRS II is inderdaad bagger, maar sinds een paar jaar worden die krengen niet meer gemaakt, maar heeft Ibanez ze vervangen door de Edge Pro. Deze bruggen schijnen nog best wel aardig te zijn.
Ik twijfel er dus aan of Falco er een heeft met zo'n Lo TRS II geval.

Vexx
10 september 2005, 11:24
Een Lo-Pro Edge is een super stemvaste trem dus daar schiet je heel veel mee op want op die Jem 555 zit de zwaar zuigende Lo Trs II vogens mij .

Probleem is dat een Lo-Pro los erg duur is en met eventueel freeswerk en inbouw helemaal in de knaken loopt , aan het eind van de rit kan je dan beter een duurdere Japanse Jem kopen waar al een Lo-Pro op zit omdat je dan net zo veel geld of zelfs meer hebt uitgegeven aan een mindere Koreaan .

Een Lo TRS II is inderdaad bagger, maar sinds een paar jaar worden die krengen niet meer gemaakt, maar heeft Ibanez ze vervangen door de Edge Pro. Deze bruggen schijnen nog best wel aardig te zijn.
Ik twijfel er dus aan of Falco er een heeft met zo'n Lo TRS II geval.

De Lo TRS II is vervangen door de Edge Pro II. Die is nog steeds kut. Tegenwoordig is die alweer vervangen door de Edge Pro III geloof ik, maar het komt erop neer dat zowel de Edge Pro II als III apeballen zuigen. de enige Edge Pro die goed is, is de Edge Pro I (die nog steeds op alle Prestige modellen met Floyd geleverd wordt).

Volgens mij kan je inderdaad het beste gewoon de Edge Pro II/III die op die JEM 555 zit blokkeren, aangezien het gewoon geen goede brug is.