PDA

View Full Version : ROM upgrade GT3



Ic3gl0vE
10 september 2002, 21:17
hallo iedereen, waar kan ik de ROM versie van mijn gt3 naar v1.03 laten upgraden? en hoeveel kost dit?
ik heb namelijk last van die bug in de harmonizer...

@iro
10 september 2002, 22:04
kun je die patch niet downl. ?

En verstuur die dan via midi. (niet ??)(gokje)

@iro

Ic3gl0vE
10 september 2002, 22:05
nope.. het is een chip.. stukkie hardware dus

aadplagiaat
10 september 2002, 22:42
Is het een chip met een venster?

Staat er b.v. ST op en M27C256? of een ander teken wat hierop lijkt. TMS27C256 of 128.

Als dat zo is kan ik hem wel voor je programmeren. Moet ik alleen de software hebben. (Die erin moet).

Ic3gl0vE
10 september 2002, 22:44
ik heb geen idee wat er op staat.. ik heb m'n gt3 nog nooit open gehaald

MADdie86
11 september 2002, 14:38
De ROM moet je op een andere manier laten updaten. En dat zou ik aanraden niet zelf te doen.
Dat is namenlijk de ROM chip er uit te halen. DE sticker van het venster er af te halen en in de zon te leggen. Door UV stralen zal hij helemaal geleegd worden. Dan moet je de chip helemaal opnieuw laten programeren met een EPROM programmer. En die zijn enorm duur voor maar een handeling. Plus de HEX byte's die je installeerd die zijn bij de levrancier (DUS BOSS USA) te halen. Wat ook enorm veel kost.

Wat ik zou aanraden is naar de winkel te gaan waar je hem hebt gekocht. En daar te laten programeren. Dat is stukken goedkoper dan als je het zelf wilt gaan doen. En ook stukken veiliger (als het dus door een prof gedaan wordt.)


Greettz Stefan the PC elctronics guitar nerd

Ic3gl0vE
11 september 2002, 18:54
Heya, je kan er gewoon een NIEUWE chip in laten zetten met rom versie 1.03... nou is alleen mijn vraag waar, en of dit zelf te doen is of niet.
en ik kan niet naar de winkel gaan waar ik 'm heb gekocht want ik heb 'm overgekocht van iemand

MADdie86
12 september 2002, 16:52
Ik zal voor je kijken of er "servers" bij hengelo in de buurt wonen/werken.
Anders kik ik wel op het Inet wat de programatuur is. Dan brand ik wel een ROMmete voor je als je dat wilt.

Phizer
12 september 2002, 17:20
Voor degenen die hem wilden herprogrammeren, het kan gewoon niet, of het is geen ROM, ROM staat voor Read Only Memory en dat houdt simpelweg in dat je het niet kan overschrijven. Dus ik neem aan dat de enige manier is een nieuwe chip er in te zetten

Ic3gl0vE
12 september 2002, 17:46
ja... de oprichter van de Boss Gt3-gt5 Yahoo group had zijn ROM v1.03 chip gratis gekregen van Roland UK... Maar ik wil er niet zelf aan kloten, omdat ik 2 rechterhanden heb, en voor een linkshandig persoon is dat vrij lastig :wink:

Ik heb the American guitarstore in enschede een mailtje gestuurd of ze me kunnen helpen... in afwachting van antwoord...

Lacrymosa
12 september 2002, 19:32
Het is idd een ROM, dus er moet een nieuwe Chip in.
Als et een E2PROM was geweest had je de programmatuur er zelf in kunnen schieten, maar dat kan idd behoorlijk in de papieren lopen als et allemaal legaal wil doen (wat over het algemeen met dit soort dingen een aanrader is kwa garantie)

en ik denk dat een nieuwe IC ook niet goedkoop gaat zijn, aangezien deze niet in een extreem grote oplage gebakken zijn.

CheerS!!

aadplagiaat
12 september 2002, 20:52
Slechts ter (nutteloze?) informatie:
Als je spreekt van een ROM (Read Only Memory) spreek je over een 1-malig programmeerbaar device. Eenmaal fout beschreven is-ie waardeloos. En fout is-ie dus als je een upgrade nodig hebt.:smile:
Daarentegen bestaat ook de EPROM (Erasable Programmable Read Only Memory). Deze is met UV licht te wissen en opnieuw te programmeren. In deze chips zit een doorzichtig venster waarachter je de eigenlijke chip met de uiterst dunne aansluitdraadjes kunt zien. Mooi hoor!
De EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read Only Memory) is op electronische manier te wissen en dus te herschrijven. Sommige devices zijn inderdaad "in circuit" te programmeren.

Deze chips zelf kosten echt niet de wereld, ik denk max 10 euro.
Tenzij ze idd "custom made" zijn. In dat geval zijn ze voor de consument geheim en kun je de software legaal vergeten. De leverancier (in dit geval BOSS dus) laat een stamp van die dingen maken en dat drukt de kostprijs. Niet te evenaren door jou en mij natuurlijk.
Ik weet niet of er uberhaupt een copyright wordt geclaimd (zie manual).

Ic3gl0vE
12 september 2002, 22:09
Cool dat jullie me allemaal helpen en dat jullie weten hoe je zo'n ding kan wissen enzo maar ik wil wel gewoon de originele chip van Boss hebben... lijkt me toch iets verstandiger. :smile:

Dirk_Hendrik
13 september 2002, 12:07
Uiteindelijk is de "originele" chip van Boss ook gewoon een door een grote chipfabrikant gemaakte chip. Er is dan dus geen verschil tussen de "originele" chip en een "kloon".Tenminste, geen geluidsverschil. Waarschijnlijk gaat een "kloonchip" je een heleboel geld minder kosten.

Ic3gl0vE
14 september 2002, 11:48
maar zoals ik al eerder zei... die gast van de yahoo user group had 'm gratis gekregen van boss UK

MADdie86
17 september 2002, 21:41
Uhm, jullie hebben allemaal gelijk :wink:
Ik dacht alleen dat het een 64kb EPROm was.
Maar als ieamand zo'n chip voor mij heeft, lees ik die in op mijn PC en dan kan ik hem zo branden op een EPROM, met eventuele verandereningen :grin:
Damn I'm good

MADdie86
19 september 2002, 18:59
Mijn aanbod blijft nog ff staan, meld het wel ff snel :wink: school en een bijbaantje (jullie van FX pedals voorzien :wink:) nemen hun tol.

Mzlls